שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עיריית בני ברק מאיימת לתבוע את חבר המועצה
"השמצות והכפשות"
האיום מגיע בתגובה למכתב ששלח חבר מועצת העיר יעקב וידר לחברי המועצה ובו הוא מבקש הסברים על מספר מהלכים שלטענתו גובלים בשחיתות של גורמים ומקורבים בעירייה
בניין עיריית בני ברק | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

לשכת ראש עיריית ב"ב בהודעה חריגה הבוקר: "אנו נערכים להגשת תביעת דיבה כנגד חבר המועצה וידר, על השמצות והכפשות חסרות שחר שהפיץ, בהקשר של מערך הקמחא דפסחא ההיסטורי שבו חילקה העירייה סלי מזון לאלפי משפחות תושבי העיר בערב החג".

לפני חג הפסח, ערכה עיריית בני ברק חלוקת קמחא דפסחא למשפחות מעוטות יכולת. חבר מועצת העיר מטעם סיעת הליכוד, יעקב וידר, פנה לחברי העירייה במכתב ובו הוא מבקש הסברים על מספר מהלכים שלטענתו גובלים בשחיתות של גורמים ומקורבים בעירייה.

במכתב ששלח יעקב וידר למועצת העיר ובגינה העירייה מאיימת בתביעה: "כָּל אַלְמָנָה וְיָתוֹם לֹא תְעַנּוּן. אִם עַנֵּה תְעֲנֶה אֹתוֹ, כִּי אִם צָעק יִצְעַק אֵלַי – שָׁמֹעַ אֶשְׁמַע צַעֲקָתוֹ. וְחָרָה אַפִּי". בערב החג אישרנו פה אחד העברה מיוחדת של כספי ציבור בהיקף של 856,000 ש"ח לצורך מבצע לחלוקת קמחא דפסחא, עבור הציבור הכי מוחלש בעיר – יתומים, אלמנות ומשפחות במצוקה".

"בהתאם לבקשה המפורטת של אגף הרווחה, אישרנו סעיף תקציבי חדש שמספרו 1842212780 תחת השם "סלי מזון למשפחות במצוקה" והוצגו קריטריונים מפורטים וברורים שקבע אגף הרווחה לחלוקת הכספים".

"על אף כל זאת ולצערי הרב, נראה כי גם הפעם העסקנים לא הצליחו להתגבר על יצרם וזאת על אף שהיה מדובר בערב חג ובכספים שמיועדים ליתומים, אלמנות ומשפחות במצוקה".

"בישיבת המועצה ארחיב, לרבות טענות למרמה ושוחד, אך אבקש כבר עתה ממועצת העיר להורות על הקמת ועדת בדיקה טרם התערבות של גורמי האכיפה, וכן אבקש מראש העיר להבהיר:

1. מועצת העיר אישרה להעביר 856,000 ש"ח לצורך מבצע לחלוקת קמחא דפסחא, בהתאם לבקשת אגף הרווחה. בפועל, אגף הרווחה טען כי לא קיבל את הכסף ולא ביצע כל חלוקה לנזקקים. לאן הועברו הכספים?

2. קיבלתי מסמכים על "שיתופי פעולה" והעברת הכספים לגופים חיצוניים במסגרתם נשכרו מחסנים בבעלות מקורבים לעסקני העירייה וכן עובדי קבלן רבים וזאת עבור "ארגון החלוקה", ללא כל צורך וכמובן ללא מכרז. מדוע העירייה לא ארגנה את החלוקה בעצמה ומי אישר את שיתופי הפעולה?

3. קיבלתי עדות מפורטת מלשכת אחד מסגני ראש העיר על כך שחלק מהתקציב שאושר הועבר כתשלום עבור פרסומות שיהללו את עסקני העירייה! מי אישר את העברת הכספים הזו?"

יעקב וידר, ראש סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק ויו"ר ועדת הביקורת העירונית, מסר בתגובה: "התגובה ההיסטרית של העסקנים מעידה שסוף סוף הם מתחילים להבין שנגמרה התקופה הארוכה שבה הם השתוללו עם כספי הציבור. אני לא מפחד מהם והציבור בז לניסוחים הפתלתלים והמתחמקים שלהם. אדרבה, אם הכל כשר ותקין למה הם מתחבאים? למה הם בורחים מועדת הביקורת בראשותי? למה הם מסתירים את המסמכים?"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים