שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » עיריית בני ברק תפצה ב-2.5 מיליון שקלים
בית המשפט פסק
לאחר שנים שהעירייה סוחבת מתן אישור בניה לפרוייקט תמ"א 38 בעיר, זאת למרות הוראת בית המשפט, השבוע פסק בית המשפט כי היא מחוייבת לפצות ולשאת בעלויות
בניין עיריית בני ברק | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

עיריית בני ברק תחוייב לפצות את בני משפחת עו"ד משה שוב ז"ל ב-כ-2.5 מיליוני שקלים, זאת בעקבות הפרתה את הוראת הבית המשפט, בשל העובדה שהעירייה סירבה להעניק לשוב היתר בנייה לפרויקט תמ”א 38 במשך זמן רב בניגוד להוראת בית המשפט, ובכך גרמה לנזקים כספיים כבדים.

בשנת 2013, משה שוב פעל לקידום פרויקט של תמ”א 38 על נכס בבעלותו ברחוב הרצל 91 בבני ברק. כשניגש לעירייה לבקש היתר לפרויקט, הציבה העירייה דרישה בה היא מבקשה להעמיד לטובת העיריה שטח ציבורי בקומת הקרקע, דרישה אשר מהווה בקשה לא חוקית.

כשהתגלגל הסיפור לפתחו של בית המשפט, קבע השופט כי דרישתה של העירייה איננה חוקית וכי העירייה מחויבת לספק לעו”ד שוב את ההיתר המבוקש, אך מתברר כי למרות הוראת פסק הדין והוראת בית המשפט, העירייה נמנעה להנפיק את האישור הנדרש גם לאחר 7 שנים, ובנוסף אף סירבה לשלם הוצאות משפט שנפסקו ב-4 הליכים שונים כפי שנפסק.

בעקבות סחבת האישורים והנזקים שנגמרו בשל כך, החליט עו"ד שוב להגיש תביעה נגד הועדה המקומית על הנזקים שנגרו בעקבות עיכוב אישור הבניה.

בית המשפט המחוזי בת”א פסק כי "התנהלותה של עיריית בני ברק לקתה בחוסר תום לב בלשון המעטה, תוך התעלמות מהחלטות ועדת הערר, ויכול מתוך רצון ‘לנקום’ בתובע ו’לבוא עימו חשבון’ כיוון שסירב לחתום על כתב ההתחייבות להקצות שטח מהפרויקט לעירייה". ולכן העירייה מחויבת לשלם לתובעים פיצוי בסך של כ-2.2 מיליון שקל בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום 15.2.17. בנוסף, נפסק כי על העיריה לשלם שכר טרחת עורך דין בסך 80 אלף שקל, וכן החזר הוצאות משפט ששילמו במשך השנים – תשלומי אגרה, תשלומים למומחים ולאנשי מקצוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים