שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » עיריית קריית ביאליק אוסרת הכנסת חד"פ
חוק עזר
יחול איסור על הכנסת כלים חד פעמיים לגן ציבורי, חורשה או שדרה וכל מקום אחר ברחוב שצמחים צומחים בו, בין שהוא גדור ובין שאינו גדור
כלים חד פעמיים | צילום: Elena Schweitzer, שאטרסטוק

בסיוע המשרד להגנת הסביבה, יזמה עיריית קריית ביאליק את תיקון חוק העזר העירוני למניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון. התיקון לחוק העזר אושר על ידי מועצת העיר ונחתם על ידי השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, והוא מגדיר כלים חד-פעמיים ככלים המיועדים לצורכי אכילה ושתיה, ושעל פי טיבם והחומרים שלהם אינם מיועדים לשימוש חוזר.

על-פי התיקון, יחול איסור על הכנסת כלים חד פעמיים לגן ציבורי, חורשה או שדרה וכל מקום אחר ברחוב שצמחים צומחים בו, בין שהוא גדור ובין שאינו גדור, וכן אגם או בריכה שברשות הרבים. האיסור יפורסם ברבים על גבי שלט או מודעה שיוצגו במקום בולט בגן או בכניסה אליו, וכן באתר האינטרנט של העירייה. ליישום החוק העירייה תכשיר עמדות שטיפת כלים בפארקים ציבוריים בהם יותר קיום פיקניקים. בנוסף תתקיים פעילות הסברה נרחבת להטמעת השינוי הסביבתי .

בנוסף, על פי התיקון לחוק, תיאסר הבערת אש בגנים בשטח העירייה, וכן שריפת פסולת. כמו כן, תיאסר הפעלת מכשירים הגורמים לרעש, לרבות מערכת הגברה, רמקולים וגנרטורים.

עם קידום מהלך זה, מצטרפת עיריית קריית ביאליק לשורה ארוכה של עיריות ומועצות אזוריות שאסרו על הכנסת כלים חד-פעמיים לגנים, נחלים וחופים בשטחן, באמצעות חקיקת חוקי עזר עירוניים.

המשרד קורא לרשויות להצטרף להובלת השינוי, ולפעול למען סביבה נקייה יותר, ויסייע לכל הרשויות ככל שיידרש להוציא לפועל את המהלך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים