שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » עכשיו זה מדעי: מסכות שומרות מהידבקות בנגיף
קורונה
מחקר שנערך בקרב מעצבי שיער בארה"ב הוכיח מעל לכל ספק כי המסכה הינה רכיב משמעותי בהגנה מפני הידבקות בנגיף הקורונה
חרדי חובש מסכה | צילום: RutySoft, שאטרסטוק

אזרחים רבים מטילים ספק ביעילות מסכת הפנים שגורלה נקשר בקנס 500 השקלים נוכח אי עטייתה, אלא שעכשיו זה גם מדעי.

בימים בהם המדינה מאיימת בסגר אף על ה'מספרות' ופרנסתם של מעצבי השיער תלויה ועומדת אף היא יד עם רבבות בעלי עסקים בישראל, נחשפנו בימים האחרונים למחקר שראה אור בדו"ח המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ולפיו, יעילותה של המסכה במסגרת המאבק בקורונה איננה מוטלת בספק.

במחקר שנערך בחודש מאי במדינת מיזורי, השתתפו שני מעצבי שיער שטיפלו יחד ב-139 לקוחות. שניהם גילו תסמינים. אחד מהם טיפל בלקוחותיו במשך שבוע ואילו עמיתו הסתפק בעבודה מול לקוחותיו במסגרת המחקר, במשך חמשה ימים בלבד. אה, שני מעצבי השיער עטו כמובן מסכות לאורך כל שעות המגע עם הלקוחות.

בצוות המחקר אותו הוביל ד"ר רובין טרוטמן, מומחה למחלות זיהומיות בסנט לואיס, סיכמו כי העובדה שאף לא אחד מכלל הלקוחות הרבים נדבק, הוכיח באופן חד משמעי כי המסכות אכן מהוות מעטה הגנה מפני הידבקות בנגיף.

לפי עורכי המחקר, שכבות ההגנה שעטה המעצב הראשון לקו בחוסר מה, ואילו אצל עמיתו הם היו תקניים לחלוטין. מסתבר, כי ארבעת הלקוחות הראשונים אצל המעצב הראשון הפכו בהמשך לחיוביים ואילו אצל עמיתו אך לא אחד מהלקוחות אובחן בהמשך כחיובי. יצוין, כי מדובר בארבעה לקוחות שהנם בני משפחה גרעינית אחת. מעבר לכך, לא אובחן כחיובי אף לקוח של אותו מעצב.

נציגי משרד הבריאות במיזורי שעקבו אחר הלקוחות שבאו במגע עם מעצבי השיער ציינו, כי מכלל 139 הלקוחות, 67 בלבד נבדקו באופן יסודי, תוך מעקב מאז ביקרו בסלון העיצוב והיתר היו תחת מעקב רפואי בימים הבאים.

לדברי עורכי המחקר, "שימוש עקבי ונכון בכיסוי פנים הוא כלי חשוב למזעור התפשטות נגיף הקורונה בקרב אנשים טרום סימפטומטיים, א-סימפטומטיים וסימפטומטיים". הם הוסיפו וציינו, כי "הדו"ח הוא מסר חזק מאוד על תפקיד המסכות במלחמה בנגיף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים