שיתוף
תגובות
חדשות » עכשיו זה סופי: אפשרי להגיש בקשות למענקי האומיקרון ברשות המיסים
מענקי קורונה
הבוקר (שלישי) נפתחה האפשרות להגיש בקשות למענק הסיוע לעסקים שנפגעו בעקבות התפרצות האומיקרון בחודשים ינואר פברואר 2022
קניון הדר בירושלים | צילום: דוברות

רשות המסים הודיעה היום (שלישי) על פתיחת האפשרות להגשת בקשות למענק הסיוע לעסקים שנפגעו בעקבות התפרצות זן האומיקרון בחודשים ינואר, פברואר 2022. ניתן לעשות זאת באתר רשות המיסים.

בעלי עסקים קטנים (עד מחזור עסקים של 300 אלף שקל בשנה), תוכלו לקבל כבר בחודש הזה את הפיצוי המובטח מהמדינה לנזקים שנגרמו לכם בתקופת התפשטות זן האומיקרון, אבל אם יש לכם עסק עם מחזור גדול יותר, תצטרכו לחכות לא זמן רב יותר, כנראה עד חודש אוקטובר, אחרי החגים. הסיבה לכך היא הצורך בבדיקת הדוחות, ושלא יקרה מצב של החזרת המענקים כפי שקרה בפעם הקודמת עם עסקים שקיבלו סיוע מהמדינה.

לדברי סגן השר אביר קארה: ״אחד המאבקים שהובלתי במסדרונות הכנסת, מענקי האומיקרון לעצמאיים שנפגעו כתוצאה מהגל שפקד אותנו בינואר- פברואר 2022 הגיע אל סופו ובשעה טובה הבוקר, נפתחה האפשרות להגשת הבקשות למענקים באתר רשות המיסים לבעלי העסקים, לעצמאיים וליזמים הרשאיים להגיש את בקשותיהם ולקבל את הפיצוי הכספי שממתין להם״

עוד אמר סגן השר, ״הגעתי לכנסת כדי להילחם עבור אותם יצרנים, עצמאיים ויזמים המעסיקים עובדים ומביאים ערך ותועלת למדינה כולה. בעזרת מענקי האומיקרון והסיוע הרחב נוכל לצאת לדרך חדשה ולהטיב עם בעלי העסקים שקורסים תחת הנטל. יחד נוכל לחזור ולשקם את הנזקים שהתרחשו בזמן נגיף הקורונה.״ 

במסגרת זו, יוכלו להגיש בקשה לקבלת מענק עסקים קטנים ובינוניים בעלי מחזור שנתי של 18 אלף ₪ ועד 80 מיליון ₪ בשנה, שחלה ירידה של לפחות 25% במחזור הפעילות שלהם בחודשים ינואר-פברואר 2022 – ייתכן ותיתקלו בקשיים בעת הגשת המענקים באתר בשל העומס.

לצורך עמידה בתנאי הזכאות וחישוב המענק, על העסקים להגיש את כל הדוחות התקופתיים למע"מ, ואת הדוחות השנתיים למס הכנסה, הנדרשים לצורך חישוב המענק. הגשת הבקשות למענק תבוצע באמצעות טופס מקוון באתר רשות המסים. כאמור, עסק קטן שמחזור עסקו בשנת הבסיס היה עד 300 אלף שקל יגיש בעצמו את הבקשה באזור האישי שלו, וזמן הטיפול בבקשות עוסקים אלו לא יארך יותר משבוע אחד.

בעלי העסקים הגדולים יותר, יכולים להגיש את הבקשה בעצמם או על ידי מי מטעמם. במקרה זה, אם הבקשה הוגשה בהתאם להנחיות, זמן הטיפול בבקשות עוסקים אלו הוא עד 100 ימים. כמו כן, אם התביעה הוגשה במועד, אך נדרשו הבהרות או השלמות לגביה, תועבר לעוסק מקדמה של עד 60% מהסכום לו זכאי בהתאם לשיקול דעתו של המנהל, עד להשלמת הטיפול בבקשה. עם השלמת הטיפול תשולם יתרת המענק לחשבון הבנק המצוין בטופס. בעלי העסקים יקבלו מידע על כל פעולה שתתבצע במהלך הטיפול בבקשה באמצעות הודעת טקסט ודואר אלקטרוני. את הבקשה למענק ניתן להגיש החל מהיום ועד ל-10 באוקטובר 2022.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים