שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » עלה ל-10 מספר ההרוגים – 151 נעדרים
אסון מיאמי
הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שולח היום אחה"צ מכתב חיזוק בעקבות האסון בסרפסייד מיאמי שבארצות הברית
זירת האסון במיאמי | צילום: Felix Mizioznikov, שאטרסטוק

דיווחים נוספים מגיעים ממיאמי אשר בפלורידה, רשויות החוק מדווחות על אדם נוסף שנמצא כשהוא כבר לא בין החיים. בכך עלה מספר ההרוגים שחולצו ל-10. אחת הנעדרות סיפרה לבעלה בשיחת טלפון כי היא מרגישה שהבניין רועד והיא רואה בולען שנפער במקום הבריכה של המתחם. הקו נותק לאחר מספר שניות והיא מוגדרת בין הנעדרים, כך דווח בעיתון מיאמי הראלד.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שולח היום אחה"צ מכתב חיזוק בעקבות האסון בסרפסייד מיאמי שבארצות הברית. במכתבו הממוען אל בני הקהילה כותב הרב הראשי כי "יחד עם כל בית ישראל הצטערתי לשמוע על האסון הכבד שפקד אתכם, קריסת הבנין הגדול במיאמי על תושביו, ביניהם רבים מאחינו, לגבי חלק מהם גורלם לא ידוע עדיין ואנו מתפללים לנס".

עוד כותב הרב הראשי במכתבו כי "עוברת עלינו תקופה קשה שמעטות כמותה ידועות לנו. אנו נמצאים בימים של "מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה" מידי יום אנו שומעים על אסונות נוראים שפוקדים אותנו. אני חש את כאבכם ואת המצוקה בה אתם נמצאים בימים אלו. בנוסף, הדברים הנוראים מחייבים אותנו למחשבה נוספת על החיים ועל משמעותם".

בסיום מכתבו כותב הרב הראשי לבני הקהילה "דעו שאנו אחים לצרה, וחברים באהבת אמת וברוח חסד. אני שולח מציון ומירושלים את תפילותי לכל נפגעי האסון הנורא ולבני משפחותיהם, ומחזק אתכם בתקופה קשה זו".

המכתב המלא של הרב הראשי: "אחי ורעי, עם כל בית ישראל הצטערתי לשמוע על האסון הכבד שפקד אתכם, קריסת הבנין הגדול במיאמי על תושביו, ביניהם רבים מאחינו, לגבי חלק מהם גורלם לא ידוע עדיין ואנו מתפללים לנס".

"עוברת עלינו תקופה קשה שמעטות כמותה ידועות לנו. אנו נמצאים בימים של "מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה" מידי יום אנו שומעים על אסונות נוראים שפוקדים אותנו. למעלה משנה שמגפה נוראה מכה בכל אונה, אינה מבחינה בין דת לעם בין איש לאישה נער וזקן, והעולם עמד חסר אונים וישע. לפני כחדשים פקד אסון כבד את יושבי ישראל והיה זה בעת רצון יומא דהילולא דשמעון בר יוחאי, מ"ה מבני עמנו נלב"ע".

"בן אנוש אינו יכול לדעת דרכי ההנהגה, ובנסתרות מאתנו אין לחקור, אחד מהדברים שנפלאו מאתנו "דרך נחש עלי צור" והצור – תמים פעלו. ראשית, אני רוצה לבטא את שאני חש את כאבכם ואת המצוקה בה אתם נמצאים בימים אלו. בנוסף, הדברים הנוראים מחייבים אותנו למחשבה נוספת על החיים ועל משמעותם. על מציאות דומה דיבר הנביא ישעיהו "מי את ותראי מאנוש ימות ובן אדם חציר ינתן, ותשכח ה' עושך נוטה שמים ויוסד ארץ, ותפחד תמיד כל היום מפני חמת המציק כאשר כונן להשחית, ואיה חמת המציק".

יקירי! דעו שאנו אחים לצרה, וחברים באהבת אמת וברוח חסד. אני שולח מציון ומירושלים את תפילותי לכל נפגעי האסון הנורא ולבני משפחותיהם, ומחזק אתכם בתקופה קשה זו. החותם בצפיה לישועה ובתפילה לבורא עולם שיאמר לצרותינו די, דוד לאו הרב הראשי לישראל, נשיא בית הדין הרבני הגדול".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים