שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » עליה במספר הילדים שהורעלו בבית
חיטוי והרעלות
בזמן שההורים וילדיהם שוהים בבית במשך שבועות ארוכים ונדרשים במקביל לשמור על כללי החיטוי וההיגיינה – מתפרסם תחקיר המדווח על עליה בשיעור ההרעלות הבייתיות
חיטוי רחובות במחוז פוליה שבאיטליה מנגיף קורונה | צילום: Massimo Todaro

בעוד תושבי ישראל יחד עם יתר אזרחי העולם, נמצאים בימים של אי וודאות בכל הקשור לאמצעי הזהירות בהם יש לנקוט בכדי להגיע למינימום חשיפה לנגיף הקורונה, מפרסם מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה- FDA, מחקר שיש בו בכדי לערער על הקביעה כי קיים סיכון להעברת נגיף הקורונה באמצעות מצרכים הנרכשים ברשתות המזון והשיווק.

בעדכון שפרסם הארגון נכתב כי עד כה לא התקבלה כל אינדיקציה ברורה וחד משמעית הקושרת בין הכנסת מוצרי מזון הביתה, לבין הידבקות בנגיף ולפיכך הסיכויים לכך שתרחיש שכזה בכל זאת יתממש בעתיד, נמוכים.

הארגון מציין כי הוא ער לכך כי החשש הגלובלי מפני העברת הנגיף באמצעות שקיות מזון, נובע ממחקר שפורסם בכתב עת רפואי בריטי בו נמצא כי נגיף הקורונה יכול לשרוד עד 3 ימים על משטחי פלסטיק ומתכת, ועל קרטון עד 24 שעות. "אנו רוצים להרגיע את ציבור הצרכנים ולהבהיר כי אין שום עדות לכך שאריזות מזון לבני אדם או בעלי חיים קשורות להעברת נגיף הקורונה", נכתב בהודעת ה- FDA.

עם זאת, מחדד הארגון כי יש להצטייד במגבוני טישיו לחים בדרך אל הסופר, ובאמצעותם לנגב קלות את ידיעות עגלת הקניות, דלתות ומשטחים.

מדו"ח שפרסם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) עולה כי נרשמה עליה משמעותית בדיווחים על הרעלות ביתיות בארה"ב. מתברר, כי בזמן שההורים וילדיהם שוהים בבית והציבור נקרא להשתמש בחומרי חיטוי, חלה עליה דרמטית בדיווחים על הרעלות בייתיות.

מחקר שהשווה את סך התלונות על הרעלות במהלך שלושת חודשי הקורונה בשנת 2020 לחודשים המקבילים בשנתיים האחרונות גילה, כי במוקדי החירום התקבלו קרוב ל-50,000 קריאות, כאשר מחצית מהאירועים התרחשו אצל ילדים מתחת לגיל 5. מדובר בעליה של כ-20% ביחס לשנים 2019-2018.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים