שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » "עליית מחירי הדירות תמשיך ותואץ"
מומחי לאומי
"בעוד שההתאוששות הכלכלית בארה"ב הולכת וצוברת תאוצה, תוכנית החיסון האיטית מאוד באירופה הותירה את גוש האירו הרבה מאחורי ארה"ב ובריטניה ביציאה ממשבר הבריאות"
גיל בפמן | צילום: אורן דאי

הבוקר בסקירת ההתפתחויות המקרו כלכליות ושוקי הריביות והאג"ח מציינים ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון כי "בעולם רשמו התשואות בארה"ב ירידה החל מיום רביעי עת השוק המקומי היה סגור. ירידת התשואות בארה"ב, בעקבות דברי ההבהרה וההרגעה של יו"ר הבנק הפדרלי של ארה"ב, צפויה להיות מתורגמת לירידת תשואות גם בשוק המקומי בראשית השבוע, בדגש על האפיק צמוד המדד על רקע מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ שפורסם בערב החג ועלה ב–0.6%, גבוה מהתחזיות המוקדמות".

באשר לעליית מדד המחירים לצרכן שפורסמה ביום רביעי מציינים בפמן ורזניק כי "מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ עלה ב–0.6% – שוב גבוה במקצת מהתחזיות המוקדמות. תהליך ההאצה באינפלציה השנתית צפויה להימשך בחודשים הקרובים." עוד הם מציינים כי "שיעור עליית מדד המחירים לצרכן בשנת 2021 צפוי להיות כ-1.5-2.0%." ובנוסף "להערכתנו, עליית מחירי הדירות תמשיך ותואץ ותגיע לרמה חד ספרתית גבוהה במהלך 2021".

בפמן ורזניק מתייחסים גם לאינפלציה בארה"ב, "עליית המחירים לצרכן, בארה"ב, בשיעור גבוה מהצפוי של 0.6% במרץ, עם עלייה של 0.3% במדד הליבה, היא אינדיקציה ברורה לאינפלציה גוברת הניכרת בסקרים העסקיים השונים ובמחירי היצרנים המשפיעים על המחירים הצרכן. בעוד שהשיבושים בצד ההיצע ובתובלה העולמית מעלים את מחירי הסחורות מזה שנה, ישנו עתה גם לחץ לעליית מחירי בתחום השירותים." עוד יצוין כי "לחצי המחירים קשורים לפתיחה המחודשת של המשק האמריקאי ולשיבושים בצד היצע, שמשמעותם היא שהאינפלציה תישאר גבוהה השנה. לעומת זאת, ההתפתחויות בתחום מחירי שירותי הדיור נראים ממושכים יותר וישפיעו ככל הנראה על האינפלציה גם מעבר לשנה הנוכחית. כמו כן, הצמיחה צפויה להיות מעל הפוטנציאל בשנה הבאה ולחצי עליית השכר המתמשכים עשויים לגרור אינפלציה ליבה גבוהה מ-2% 2022 וב-2023, מה שיכול להוביל לבחינת הנכונות של הפד שלא להגיב לעליה מתמשכת בסביבת האינפלציה המשתקפת, הן בעלייה ניכרת של האינפלציה בפועל אל מעבר ליעד הממוצע, והן עליית הציפיות לטווחים ארוכים יותר".

"בעוד שההתאוששות הכלכלית בארה"ב הולכת וצוברת תאוצה, תוכנית החיסון האיטית מאוד באירופה הותירה את גוש האירו הרבה מאחורי ארה"ב ובריטניה ביציאה ממשבר הבריאות. צפוי שכלכלת גוש האירו לא תתרחב כלל ברבעון השני וצמיחת התוצר תהיה חלשה מכפי שהקונצנזוס צופה לשנה הנוכחית – של כ-4.2%, זאת לאחר ירידת התוצר בשיעור של כמעט 7% בשנת 2020. לשם השוואה, הצמיחה על פי הקונצנזוס בארה"ב צפויה להיות מעל ל-6% השנה ומעל ל-5% באנגליה. על פי קצב ההתקדמות הצפוי בתהליך ההתחסנות באירופה, צפוי שגרמניה תחזור לרמת התמ"ג טרום המגיפה רק בשנה הבאה והכלכלות הדרומיות באירופה (ספרד, פורטוגל ואחרות) יגיעו חזרה לרמת הפעילות טרום המגיפה במועד מאוחר עוד יותר".

"השונות בצמיחה ובקצב ההתאוששות באה לידי ביטוי גם בשווקים המתעוררים. התפרצות התחלואה באמריקה הלטינית הביאה לגל מחודש של אמצעי סגר המכבידים על ההתאוששות הכלכלית ברחבי אמריקה הלטינית, במיוחד בברזיל ובצ'ילה. התקדמות מהירה בחיסונים עשויה לאפשר לכלכלת צ'ילה להיחלץ במהירות רבה יחסית מן המצב הקשה, אך שאר המדינות אינם צפויים להתאושש בקרוב"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים