שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "על האיראנים לדאוג מהעסקה – לא ישראל"
עסקת מטוסי ה-F35
האלוף במיל' עוזי דיין מרגיע ומסביר מדוע לא ישראל היא שצריכה לדאוג ממכירת מטוסי ה F35 לסעודיה • בית הנבחרים צפוי לאשר בסוף השבוע מכירת פצצות מתקדמות לישראל
מטוס קרב | צילום: BlueBarronPhoto, שאטרסטוק

השיח הציבורי בימים האחרונים נסוב במידה רבה סביב תעלומת עסקת מטוסי ה-F35 שארצות הברית מתכוונת למכור לסעודיה ללא תיאום עם ישראל.

כזכור, בסוף השבוע ביקר שר הביטחון בוושינגטון, שם נפגש עם מזכיר המדינה פומפאו לפגישה שהוגדרה כעתירת הישגים למערכת הביטחון ונועדה לשמר את העליונות האווירית של ישראל באזור למרות מכירת המטוסים לסעודיה.

בראיון ל-103FM התייחס חבר הכנסת ואלוף במיל' עוזי דיין לאירוע שאיים להשליך על יתר ההסכמים המדיניים אותה מתווכת ארצות הברית בימים אלו לישראל. "ההסכם הזה יכול לשנות את כל המגמה במזרח התיכון", הצהיר דיין כשהוא מבטל את החשש הישראלי מפני אפשרות לפגיעה ביטחונית אסטרטגית, "נכון שזה לא הדבר הכי טוב שקרה לנו בעולם, הייתי מעדיף שלא יהיה F35 לאף אחד חוץ מאתנו ועדיין האיראנים הם אלו שצריכים לדאוג ולא לישון בלילה בשל העסקה".

היום דווח, כי ישראל פנתה לארצות הברית בבקשה למכור לה מטוסי F22 המאופיינים בטכנולוגיה מתקדמת יותר מזה שקיים בדגם ה-F35. על פי הדיווחים, סירבה ארצות הברית עד כה למכור לישראל את מטוסי ה-F22, וכעת, משהביעה נכונות למכור את המטוס המתקדם לסעודיה, החליטה ישראל לבקש מארצות הברית לקדם את העסקה הבאה כדי לשמר את עליונותה האווירית באזור.

בתוך, כך בארצות הברית דווח כי כחלק מההבנות האחרונות בין ישראל לממשל בארה"ב, תונח ביום שישי הקרוב בבית הנבחרים הצעת חוק שתבקש לספק לישראל פצצות מתקדמות וחודרות בונקרים מסוג "Bunker Buster". בארה"ב מוגדרת הפצצה, כהפצצה הלא-גרעינית הגדולה ביותר הקיים בארסנל הנשק האמריקני.

.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים