שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "על החומות האלו יונף דגל פלסטין"
עודה בירושלים
יו"ר הרשימה המשותפת בשער שכם: "על החומות האלו יונף דגל פלסטין וירושלים תהיה בירת פלסטין הכבושה. בני עמנו יגרמו לכך שהם יתביישו וייסוגו מהמקומות האלו"
תגיות:

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר היום לתקשורת הערבית בשער שכם כי "אנחנו כאן כדי לעמוד נגד פסולת הכובשים והמתנחלים. כמה הם ניסו להפוך את ירושלים לישראלית ולהצר את צעדי אנשיה..דגל פלסטין יונף על החומות האלה וירושלים תהיה בירת פלסטין הכבושה. העם הפלסטיני שלנו יביא לכך שהם ייסוגו מהאזורים הכבושים הללו".

עודה הוסיף כי "הממשלה הזו הגיעה לקונצנזוס כלפי ירושלים. בקווי היסוד שלה יש הסכמות על הרחבת ההתנחלויות בירושלים המזרחית. ״הרשימה המשותפת היא חלק מכוחות השלום והדמוקרטיה שרוצים לראות את מדינת פלסטין ובירתה ירושלים המזרחית קמה לצד מדינת ישראל. רק כך נצליח להביא את השלום שיטיב עם שני העמים".

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר כי "קו אחד עובר בין חברון לבאב אל עמוד, שער שכם. כשהמשטרה מרוקנת את האיזור מערבים, תושבי המקום, נשים וילדים לא הורשו להכנס לאיזור. שיטה ישראלית יהודית מוכרת וישנה. אנחנו מתנגדים לעליונות ישראלית יהודית של כובשים, לסיפוח, ולכיבוש. אנחנו פה לעצור את הגירוש משייח' ג'ראח, לעמוד לצד התושבים ולהגיד בקול ברור הדגל הלגיטימי היחיד פה – הוא הדגל הפלסטיני".

ח"כ עופר כסיף הדגיר את הצעדה כ"התפרעות הכהניסטים בירושלים" אמר כי "הגיעו היודונאצים. צווחים "מוחמד מת", "מוות לערבים" ו"שישרף לכם הכפר". במדינת חוק היו לוקחים את העדר הזה אחד אחד לבית הכלא על הסתה לרצח".

השר לשעבר ישראל כץ כתב בטוויטר: "‏ח״כ איימן עודה בשער שכם: ״על החומות האלה יונף דגל פלשתין״. ביום ראשון התחבא עודה מחוץ למליאה יחד עם עוד 2 מחברי המשותפת, כדי לוודא שיש לממשלה רוב של 60 ואז נכנסו להצביע נגד. בניגוד לכל ההתחייבויות, ממשלת ״השינוי״ נשענת על מי שפועלים לסיים את ״הכיבוש״ היהודי בירושלים בירת ישראל".

בתגובה לדבריו של מנסור עבאס מסר יושב-ראש עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "זה הפרצוף של ממשלת בנט, הבסיס של הקואליציה שלהם מתנגד למצעד הדגלים בירושלים וקורא לה פרובוקציה. במקום שנפתלי בנט יצעד איתנו, הוא צועד ביחד עם ממשלת שמאל קיצונית. אנחנו לא נתקפל בירושלים בירת העם היהודי".

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס יצא היום נגד מצעד הדגלים שיתקיים בירושלים ואמר כי "מצעד הדגלים בירושלים היום הוא התגרות משולחת רסן, עיקרו צעקות שנאה והסתה לאלימות, וניסיון להבעיר את האיזור למטרות פוליטיות. השר לביטחון פנים והמשטרה היו צריכים לבטל אותו. אני קורא לכל הצדדים לא להיגרר להסלמה ולשמור על איפוק מירבי".

חבר הקואליציה הטרי שעשוי להתמנות לסגן שר במשרד ראש הממשלה הוסיף כי "אין ספק שמטרת יוזמי המצעד לאתגר את הממשלה החדשה ולהתיש אותה בסדרת אירועים נפיצים בתקופה הקרובה, ולהחזיר אותנו אחורה להסלמה מיותרת שתסכן חיי אדם כפי שחווינו בחודש האחרון".

"הרשימה הערבית המאוחדת קוראת להשקיע מאמצים מדיניים כדי להגיע להסדר מדיני בין שני העמים הישראלי והפלסטיני، שמגשים את החזון אליו אנו שואפים: השגת שלום, ביטחון הדדי, שותפות וסובלנות בין שני העמים. זהו החזון היחיד שיכול לשים קץ לסכסוך עקוב מדם", דברי עבאס.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים