שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » עם כדור טניס: כך תעלימו את הכאבים בגב
מדריך
סובלים מכאבים בצוואר, בגב או ברגליים? במקום ללכת לרופא או לקבוע תור לעיסוי – הכירו את השיטה הפשוטה שבאמצעותה תוכלו לטפל בעצמכם בבית
כדור טניס | צילום: winnievinzence, שאטרסטוק

כולנו מכירים את תופעת הגב התפוס, את כאבי הגב התחתון ואת כאבי השרירים המתאפיינים כאשר אנו מבקשים להתרומם מהכיסא לאחר ישיבה ארוכה מול המחשב או מול המרצה ועוד כהנה וכהנה.

אלא שבעוד כולנו מחפשים את הפיתרון בבתי מרקחת, מתברר שתרופת הפלא כלל אינה מצריכה מרשם או רופא. כך לפחות עולה ממאמר שפרסם שי גרינברג, פיזיולוג ופיזיותרפיסט לשיקום וכושר אישי, ממכון פיזיולייף.

כל אחד יודע שחוסר בפעילות גופנית, גם אם אין מדובר בפרקי זמן ממושכים, מפחיתה את זרימת הדם לשריר, אשר התוצאה שמתקבלת היא, כאבים בשרירים.

לדברי גרינברג, בעוד שבזמן מאמץ גופני הגוף בתנועה ותוצרי הכיווץ מתפזרים במהירות בזרם הדם, הרי שבמצב של חוסר פעילות לאורך זמן, תתרחש עלייה בריכוז תוצרי הלוואי בסביבת השריר שתפגע ביכולת הכיווץ וההרפיה של השריר.

אז לפני שאתם חושבים לפנות למרפאה או למרפאת כאב ולהתנסות בדיקור מערבי, חימום, ביצוע תרגילים וטכניקות אחרות שמוצעות לטיפול בכאבים, הכירו שיטת טיפול עצמית, פשוטה ולא פחות יעילה.

עד כמה שזה יישמע מוזר, הדרך להזרים מחדש את הדם לשריר, הוא לעשות לו את הפעולה ההפוכה: שיטה שנקראת 'לחץ איסכמי'. פשוט לוחצים על נקודת הטריגר בשריר ועוצרים את אספקת הדם המקומית למשך כדקה.

עצירת זרימת הדם הזמנית הזו גורמת לפתיחה ולהתרחבות של כלי הדם בשריר. כך, בתום הדקה, כשנשחרר את הלחץ המכני, כתוצאה מהרחבה של כלי הדם, כמות הדם שתגיע אל השריר תגדל משמעותית. למעשה, גירוי זה של עצירת הדם הוא הגירוי הפיזיולוגי שמוביל לעלייה החזקה ביותר בזרימת הדם ברקמה.

ללחץ האיסכמי יתרון חשוב: השיטה קלה מאוד לביצוע. תוכלו לבצע את הטיפול בעצמכם, ללא צורך באף אחד אחר, באמצעות כדור טניס או כדור קטן יותר.

איך עושים זאת? בשכיבה או בישיבה, תלוי במיקום הכאב, קחו את הכדור, הניחו אותו מתחת לאזור הכואב והישענו עליו. הקפידו שהוא במגע עם אזור שרירי ורך ולא עם איבר קשה כמו עצם.

הפעילו את משקל הגוף נגד הכדור בהתאם לעוצמת הכאב. תוך כדי הלחיצה נסו להרגיש אם הכאב שנוצר בתגובה נוצר רק כתוצאה מהלחץ של הכדור, או שהוא דומה לכאב שאתם מרגישים גם במנוחה – וזה מה שאתם מחפשים.

אם הכאב דומה לזה שיש במנוחה, עברו לשלב הבא: לחצו באמצעות הכדור על האזור הכואב, לחץ שאתם יכולים לסבול למשך דקה. בתום הדקה הרפו את הלחץ למשך עשר שניות ולחצו שוב. מומלץ לבצע עד חמש פעמים ברצף. ניתן לבצע מספר פעמים ביום. את התרגול, מומלץ לשלב עם ביצוע פעילות גופנית שכוללת תרגילי חיזוק לשרירים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים