שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עמיר פרץ פורש מהחיים הפוליטיים
תם עידן
לאחר שכשל במאמציו לאתר דמות דומיננטית שתואיל בטובה ליטול את מושכות המפלגה לידיה ולשקם את הריסותיה, הודיע ח"כ עמיר פרץ כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת
עמיר פרץ במליאת הכנסת | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

יו"ר העבודה עמיר פרץ הודיע כי לא יתמודד בבלירות הקרוהות לכנסת ורומז כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים אך לא מן העשייה.

בהודעה ששיגר לפעילי המפלגה כתב פרץ: ״לא אכהן בכנסת הקרובה, אך אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי מתוך אהבת אדם ואמונה גדולה בצורך לקרב בין כל חלקי העם בשעה שהקרע הפנימי מאיים למוטט את היסודות עליהן בנויה החברה הישראלית".

פרץ מדגיש: "כל חיי פעלתי מתוך תחושת שליחות ודוגמא אישית, וכך אני מתכוון להמשיך לנהוג. "

יו"ר העבודה הבהיר, כי הליך הפריימריז הצפוי במפלגת העבודה יתקיים בהתאם לפסיקת בית המשפט כשאף הספיק לבחור שופט אשר יוודא את תקינות ההליך, "בחרנו את כבוד השופט שמעוני שיעמוד בראשות ועדת הבחירות במפלגת העבודה, שתוודא הליך דמוקרטי הוגן, שקוף ובלתי תלוי לחלוטין", אמר פרץ.

‏חברת הכנסת מרב מיכאלי יריבתו של פרץ הגיבה להודעה ואמרה, כי "לעמיר פרץ זכויות רבות בציבוריות הישראלית, ואזכור לו זאת תמיד".

"עם זאת, פרישתו היום חשובה מאוד לניסיון להציל את מפלגת העבודה ולאחד את השורות בה. אני מאחלת לעמיר בהצלחה. עכשיו הוא צריך למשוך את הערעור שלו על החלטת בית המשפט ולאפשר למפלגת העבודה פריימריז והתחלה חדשה", אמרה מיכאלי.

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד הגיב לפרישתו של פרץ ואמר, "עמיר ידידי היקר, למרות חילוקי הדעות בנינו היית תמיד שליח ציבור אמיתי. אני מכבד מאוד את החלטתך לא להתמודד לכנסת הקרובה מתוך תחושת האחריות הגדולה כפי שציינת. כך ראוי".

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי אמר, כי מאחל הצלחה לעמיר פרץ עם פרישתו מהחיים הפוליטיים. "עמיר, מדינת ישראל חייבת לך הרבה. אני מאחל לך בריאות איתנה והנאה עם המשפחה (ובעיקר עם הנכדים)".

"לאחר שמפלגת העבודה תבחר הנהגה חדשה, אציע ליו"ר החדש/ה לחבור אלינו כדי לבנות יחד אלטרנטיבה שלטונית ערכית וחזקה", אמר חולדאי.

כזכור, הליך הפריימריז לראשות מפלגת העבודה בבחירות אלו נקבע על ידי בית המשפט בתום הליך משפטי אליה הובילה חברת הכנסת מרב מיכאלי שנותרה באופוזיציה למרות הצטרפות פרץ ושמולי חבריה לרשימה.

בעוד פרץ ביקש לקבוע את הרכב הרשימה הבאה לכנסת, שלא באמצעות הליך פנימי שאינו כולל בחירות פנימיות הרי שמיכאלי יצאה נגד היוזמה של מי שלדבריה על כתפיו מוטלת האשמה למצבה הנוכחי והעגום של המפלגה בהפרת ההבטחה שלא להצטרף לממשלת נתניהו.

בשבועות האחרונים גישש פרץ בניסיון לאתר דמות שתואיל ליטול את מושכות המפלגה לידיו ולשקם את הריסותיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים