שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עמיר פרץ הודיע שלא יעמוד בראשות 'העבודה' בבחירות הקרובות
מציאות מורכבת
במכתב לפעילי המפלגה עורך פרץ חשבון נפש ומסכם את חודשי ממשלת נתניהו-גנץ וחושף, סירבתי לשריון במקום גבוה במפלגת 'יש עתיד', "אני מפנה את הזירה לכוחות רעננים"
עמיר פרץ במליאת הכנסת | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה חבר הכנסת עמיר פרץ הודיע בצהריים במכתב ששיגר לפעילי המפלגה, על כוונתו שלא לעמוד בראש המפלגה במערכת הבחירות הקרובה ויפנה את הזירה לכוחות מחודשים ורעננים.

"אני כותב לכם שורות אלה מתוך כבוד והערכה לכל אחת ואחד מכם. מתוך תחושת אחריות המוטלת עליי אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת העבודה ולא אעמוד בראש הרשימה לכנסת. בעת הזו מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו״ר חדש והנהגה חדשה", פתח ח"כ פרץ בדבריו.

"עשיתי הכל במערכות הבחירות הקודמות כדי להביא לחילופי שלטון. לא הסכמתי להצטרף לממשלת ימין צרה למרות התמורות הפוליטיות האישיות הגדולות שיכולתי לקבל. אך כאשר בני גנץ קיבל החלטה אמיצה בעת משבר עולמי חסר תקדים ומתוך אחריות לאומית, להקים ממשלת רוטציה שיוונית בה למרכז שמאל עמדות השפעה משמעותיות, ותאריך לסיום כהונתו של בנימין נתניהו, החלטתי לתמוך במהלך הזה".

פרץ הוסיף, "בחרנו בפשרה מתוך הסתכלות מפוכחת על מצב המדינה, מצב החברה הישראלית והמציאות הפוליטית".

"ידעתי שאשלם מחיר פוליטי כבד אך עשיתי זאת כי רציתי למנוע מערכת בחירות רביעית שהייתה מלהיטה את הרוחות, מגבירה את ההסתה והשיסוי הפנימי בעם ועל פי כל התחזיות (אם היו מתקיימות בחירות ביולי-אוגוסט 2020), נתניהו היה מצליח להקים ממשלת ימין צרה וקיצונית".

"הצטרפתי לממשלה למען מדינת ישראל ואני לא מצטער על כי הייתי שם יחד עם חברי איציק שמולי, שני שרים ממפלגת העבודה שנשלחו על ידי חברי הועידה שהכריעו ברוב עצום בעד כניסה לממשלה. אני לא מצטער על יום אחד במשרד הכלכלה שם אני מוביל כלכלה אנושית על פי תפיסת העולם הסוציאל דמוקרטית בה אנו מאמינים".

"אני שמח על ההזדמנות שבה איציק שמולי, מנהיג סטודנטים שצמח למנהיג חברתי מעורר השראה הוכיח כי הוא יכול להנהיג את משרד העבודה והרווחה בתקופה המורכבת והקשה ביותר תוך הפגנת מקצועיות ורגישות שסייעה לכל האוכלוסיות המוחלשות בישראל".

"אני שמח כי הייתי שותף לבני גנץ שר הביטחון ולגבי אשכנזי שר החוץ שבדרך חכמה שעוגנה בהסכמים הקואליציוניים הצלחנו למנוע את סכנת הסיפוח החד צדדי ובמקום זאת היינו שותפים לתקופה בה נחתמו הסכמי שלום עם האמירויות, בחריין ועכשיו מרוקו".

"אני שמח כי עמדתי לצידו של יו"ר ההסתדרות לשעבר, שר המשפטים ידידי אבי ניסנקורן שביטן וחיזק את חומת המגן של מערכת המשפט, שומרי הסף והדמוקרטיה הישראלית".

"לצערי השותפות בתוך הממשלה כשלה. נתניהו יצר משבר אמון שרק הלך וגבר עד מצב בו לא ניתן לקיים עוד את הממשלה, ולכן מדינת ישראל יוצאת היום למערכת בחירות קשה שאיש אינו יודע איך היא תסתיים|.

"לאחרונה דחיתי אפשרות להיות משוריין במקום בטוח בצמרת כחול לבן, מתוך גישה כי אינני מייצג את עצמי בלבד אלא תנועה שלמה שמכילה אנשים ומנהיגים מצוינים בכל רחבי הארץ ומובילה תפיסת עולם ערכית".

"מפלגת העבודה היא תנועה בת 100 שנים. טבעי שתנועה כזו עוברת משברים וגם נחלצת מהם. למפלגת העבודה יש את המשאבים האנושים, הערכיים, תנועת נוער מפוארת, תנועת עובדים ותנועת התיישבות המהווה תשתית פוליטית בריאה עבור כל מי שיוביל את מפלגת העבודה בעתיד".

"מדינת ישראל משופעת בהון אנושי בלתי נדלה שמוכיח את עצמו בכל התחומים ולכן אני קורא לכל המנהיגות והמנהיגים שרוצים להיות שותפים בבנייתה מחדש של תנועת העבודה ההיסטורית לבוא ולהצטרף למפלגה ולהיות חלק ממסע התחדשות בתוך מפלגה שבה תתקיימנה התמודדויות דמוקרטיות".

"לשמחתי, הדמוקרטיה הישראלית אפשרה לי, ילד שנולד ממרוקו וגדל במעברה להגיע למקומות ההשפעה המשמעותיים ביותר ולהשיג הישגים גדולים עבור אזרחי ישראל כולם".

"אני מודה לכל פעילי המפלגה, צירי הועידה, שמוכיחים כל פעם מחדש כי אנו מקיימם דמוקרטיה אמיתית שיודעת לקבל הכרעות בשאלות גורליות למפלגה ולמדינה. אנו המפלגה שרבים מאזרחי המדינה, גם אלה שלא מצביעים עבורנו, יודעים כי היא נכס צאן ברזל עבור מדינת ישראל שבה כולנו שואפים לקיים חברת מופת המושתתת על הערך של "ואהבת לרעך כמוך ".

"זה הזמן לאפשר לכוחות חדשים לפרוץ ולהנהיג ואני אעמוד לרשותם למען המדינה ולמען המפלגה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים