שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » ענף הרכב מנסה להיכנס לשגרת קורונה
יצליחו להשתקם?
היצרניות שבחרו להאריך את האחריות, אולמות התצוגה שנפתחו והדגמים החדשים שהשקתם מתעכבת • 'בחזית' עושה סדר בכל ההתרחשויות בענף הרכב
תגיות:
קיה סורונטו 2020 | צילום: יצרן

עם שחרור המשק השלבים במסגרת אסטרטגיית היציאה ל'שגרת קורונה', בהן פתיחה של כלל החנויות במרחב הציבורי (למעט בקניונים סגורים), נפתחו השבוע אולמות תצוגה רבות של סוכנויות ויבואני הרכב.

בין היתר, נפתחו בתחילת השבוע אולמות התצוגה של יונדאי, מיצובישי, קיה, סוזוקי, GAC, שברולט, קדילאק, לקסוס, טויוטה, לנד רובר, יגואר, צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, סקודה, סיאט, אאודי וקבוצת לובינסקי (למעט סניפי כרמיאל ונצרת).

הסוכנויות שפתחו רק חלק מאולמות התצוגה שלהן ומומלץ לברר מולן טרם ההגעה לאולם התצוגה, הינן רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי, מאזדה, פורד ווולבו.

בענף מעריכים כי מספר מסירות הרכב באפריל יהיה השנה נמוך מ-5,000, לעומת 22,750 באפריל אשתקד. זאת, על סמך נתוני יבואניות הרכב הגדולות במדינה.

בשל משבר קורונה והסגירה שנכפתה עליהן, הודיעו חלק מיבואניות הרכב הרשמיות על הארכת האחריות למי שתוקף אחריות היצרן הסתיים בחודש האחרון. כך למשל, האריכה יונדאי אחריות ללקוחות המותג כחלק ממהלך עולמי של היצרן. אליה הצטרפו יבואניות סוזוקי וקיה בישראל.

קאדילאק CT5 | צילום: quiggyt4, שאטרסטוק

עיכובים בייצור ובייבוא

משבר הקורונה עצר לא רק את הכלכלה הישראלית והביא להשבתת המשק במרבית מדינות העולם, כך שמעבר לעיכובים בשילוח הרכבים ממפעלי היצרניות לישראל במצב קורונה, נעצרו לתקופה גם קווי הייצור במפעלים רבים בעולם.

על פי הודעות היבואניות, בין הרכבים שהשקתם המתוכננת בישראל נדחתה ניתן למנות את למוביל רכב הפנאי הקטן יונדאי ווניו, מיצובישי GLB (רכב פנאי קומפקטי עם 7 מושבים), פרואייס סיטי המסחרית של טויוטה, טויוטה יאריס, גרסת הפלאג-אין הייבריד של הראב 4 של טויוטה, לקסוס LC קבריולה ולקסוס UX החשמלי.

בנוסף, מתעכבת גם השקתו של אחיו של יונדאי ווניו, קיה סלטוס, כמו גם קיה סורנטו החדש, סאנגיונג קוראנדו, הדור החדש של פיג'ו 208, אופל קורסה ו-DS3 קרוסבק, סיטרואן C5 איירקרוס, אופל קרוסלנד X, רנו קפצ'ור, הגרסה ההיברידית של הקליאו החדשה, הדור החדש של האינפיניטי QX50 והדור החדש של ניסאן סנטרה.

עוד בדגמים שהשקתם בישראל נדחתה: הדור החדש של רכב השטח האגדי לנדרובר דיפנדר, יגואר F טייפ המעודכנת, הונדה ג'אז החדשה, גרסת הפלאג אין הייבריד של וולוו XC40, פורד פוקוס החדשה, פורד אקספלורר, פורד פומה, מתיחת הפנים של מאזדה 2, טנדר השטח ג'יפ גלדיאטור, דודג' דוראנגו, רכב הפנאי הגדול סובארו אסנט, ודגמי ה- CT5 וה-XT6 של קדילאק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים