שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » ענף התיירות יקבל סיוע – ענף התעופה לא הוזכר
רה"מ והשרים סיכמו
לאחר האמירות המביכות של שר האוצר ושרת התחבורה בנוגע לענף התיירות, סיכמו היום רה"מ והשרים על חבילת סיוע לענף התיירות
בית מלון | צילום: Photobank gallery, שאטרסטוק

לאחר האמירות המביכות של שר האוצר ושרת התחבורה בנוגע לענף התיירות, סיכמו היום רה"מ והשרים על חבילת סיוע לענף התיירות – תמיכה במורי הדרך, מארגני התיירות הנכנסת ובתי המלון, לצד הכשרות מקצועיות לעובדי הענף. ענף התעופה לא הוזכר במתווה הפיצויים למרות שאף הם נפגעו. ההחלטה תובא לאישור הממשלה בהקדם.

  • במרכז חבילת הסיוע עומדת השקעה בהיקף של עד 30,000 ש"ח בכל עובד מענף התיירות שיבחר להשתלב בעיסוק אחר, בענף או מחוצה לו.

השקעה זו תחולק באופן הבא

• קבלת הכשרות מקצועיות לכלל העוסקים בענף התיירות בעלות של עד 20,000 ש"ח להכשרה, ללא מגבלת תפוסה ובסבסוד המדינה. ההכשרות המקצועיות מיועדות למגוון רחב של מקצועות בתחומי ההיי-טק, התעשייה ועוד.

• תינתן מלגת הכשרה חודשית בסך של עד 10,000 ש"ח כתלות באורך ההכשרה (עד ל-4 חודשים), וזאת ללא קשר למקורות הכנסה אחרים (ככל שיהיו).

מסיוע זה יוכלו ליהנות אלפי מועסקים בענף התיירות, בהם מורי דרך וסוכני הנסיעות, אשר עיסוקם מושפע משינוי הנחיות הכניסה לישראל.

  • במטרה לסייע בהיערכות למצב המשתנה, הוחלט גם על הארכה של מספר חודשים לקרן ההלוואות בערבות מדינה ממנה יוכלו ליהנות כלל העסקים במשק.

בנוסף, יועבר סיוע כספי גם באפיקים הבאים

• בתי מלון שחוו ירידה בהיקף של למעלה מ-40% במחזור העסקים בשל ההגבלות על כניסת תיירים לישראל, ייהנו ממענקים בסכום כולל של כ-150 מיליון ש"ח שיועברו במהלך החודשים הקרובים.

• מארגני התיירות הנכנסת – יוקצו משאבים לסיוע ותמיכה בפעולות שיווק, שימור כוח אדם והחזר הוצאות בסך כולל של כ-60 מיליון ש"ח.

• מורי דרך – המדינה תממן כ-25,000 סיורים ללא תשלום לציבור אשר יבוצעו ע"י מורי הדרך, תמורת תשלום בסך כ-1,000 ש"ח לסיור ובסכום כולל של כ-25 מיליון ש"ח. הסיורים יבוצעו באמצעות רשות הטבע והגנים ומשרדי ממשלה נוספים.

  • נוסף על כל אלו, ובמטרה לייצר פתרונות פרנסה מיידיים, עובדים מענף התיירות יוכלו להיות מועסקים כנאמני קורונה במערכת החינוך וכחוקרים אפידימיולוגיים ברשויות המקומיות, בשכר חודשי בהיקף של עד כ-11,000 ש"ח.

יצויין כי בשנתיים האחרונות חלה ירידה ניכרת במספר התיירים לישראל – בעוד בשנת 2019 נכנסו לישראל כ-4.5 מיליון תיירים, בשנת 2021 נכנסו עד נובמבר כ-370,000 תיירים בלבד.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אנחנו מתייצבים לעזור לאנשי ענף התיירות ברגעים הקשים. המטרה היא להגן על בריאות אזרחי ישראל מפני זן האומיקרון, ובמקביל לשמור על המשק פתוח ועל הכלכלה כסדרה. זה הקו שאנחנו מובילים, בצורה סדורה וזהירה, תוך למידה מתמדת של המידע ועדכון הצעדים בהתאם".

"לכן, גיבשנו חבילת סיוע משמעותית לענף התיירות ואנחנו ממשיכים לגבש פתרונות ומענה לכל מי שזקוק לכך. ההסכם הנוכחי יסייע למורי הדרך, לבתי המלון, למארגני התיירות הנכנסת ולענפים נוספים במשק על ידי הכשרות מקצועיות בהשתתפות המדינה. תעשייה התיירות מהווה מרכיב מרכזי בפעילות המשק, אנחנו ערים לצרכים ומתייצבים לצד עובדי ועובדות הענף".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אנחנו לא מוותרים על ענף התיירות אלא אנחנו עם העיניים קדימה. אנחנו ממשיכים לנהל מדיניות אחראית של חיים לצד קורונה. המציאות החדשה מחייבת את כולנו להיערך בהתאם. הדירקטיבה שלנו היה להשקיע קודם כל בתעסוקה – הן באמצעות יצירת מקומות עבודה והן בהכשרה וניתוב למקומות עבודה שכל כך נדרשים למשק. אנחנו משקיעים עשרות אלפי שקלים בכל נפגע מענף התיירות בהכשרות מקצועית, דמי מחיה והשמה מקצועית ונמשיך להשקיע משאבים רבים גם בהמשך כדי לאפשר חיים טובים יותר לצד הקורונה".

שר התיירות, יואל רזבוזוב: "חבילת הסיוע מספקת אופק ופתרון כלכלי מידי למורי הדרך, למארגני התיירות, לבתי מלון מבוססי התיירות הנכנסת, ועסקים נוספים מעולם התיירות שנפגעו שוב קשות מהגבלות הכניסה והיציאה לישראל. הסיוע ישמור על תשתיות התיירות החיוניות ויאפשר פתרונות תעסוקתיים זמניים רבים לעובדי ועובדות התיירות עד שישובו התיירים לישראל ולכל אלה שירצו להתפתח לתחומים החדשים. אני מודה לרה"מ, לשר האוצר, לשרת הכלכלה, לשרי הממשלה ואנשי המקצוע על העבודה הקשה ועל ההבנה הכנה בדבר מצוקתם של עובדות ועובדי תעשיית התיירות".

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: "ענף התיירות הוא מקור פרנסתם של עשרות אלפי משפחות בישראל והשפעתו על הכלכלה הישראלית אינה מוטלת בספק. הענף הוא מהנפגעים העיקריים של משבר הקורונה ועל כן החלטנו לתת מענה לעובדי הענף באמצעות מגוון הכשרות ויצירת מקומות עבודה רלוונטיים לצד הענקת ביטחון כלכלי במהלך ההכשרה וקליטתם בשוק העבודה".

"בימים הקרובים משרד הכלכלה והתעשייה יבחן חלופות נוספות מתוך מגוון הכלים העומדים לרשותו. אני שמחה על החלטת ראש הממשלה והשרים לראות בתעסוקה כלי לשמירה על כלכלה יציבה והעלאת הפיריון עד לחזרת התיירות לשגרה מלאה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים