שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » ענף התעופה מנסה להיחלץ מהבור הכלכלי
משבר הקורונה
שורה של חברות תעופה הפועלות בנתב"ג הודיעו על חזרתם לפעולה, במתכונת מצומצמת, בתקווה שהמצב יאפשר הרחבת הפעילות • ביאט"א מעריכים: ההפסד המצטבר – לפחות ל-252 מיליארד דולר • במשרד התחבורה פועלים לשנות את החוק לטובת החברות
מטוס נוסעים שהוסב למטוס מטען | צילום: דוברות אל על

ענף התעופה, שחווה את הפגיעה הקשה ביותר מנגיף הקורונה, מסמן אופטימיות זהירה ומספר חברות תעופה הודיעו השבוע על הפעלתם מחדש של קווים פופולריים, בהדרגה.

בין היתר, מחזירה בריטיש איירוויז לפעילות את הקו ת"א-לונדון מה-1.5, אייר קנדה הודיעה כי הקו ת"א- מונטריאול ישוב לפעול ב-24.6 והקו לטורונטו יחזור ב-1.6.

יונייטד איירליינס,הודיעה כי החל מה-4.6 היא תפעיל שתי טיסות יומיות לניוארק ואת הקו לסן פרנסיסקו. גם אל-על תחזיר את טיסותיה בתחילת חודש מאי.

בארגון התעופה העולמי (יאט"א) מעריכים, כי ענף התעופה יחזור לפעילות מלאה רק ברבעון הרביעי של 2021. לפי הערכת הארגון ההפסד המצטבר של חברות התעופה בעקבות משבר הקורונה יגיע לפחות ל-252 מיליארד דולר, וכי המיתון הכלכלי העולמי לא יאפשר לתעשייה להתאושש בקצב שיחוו תעשיות אחרות.

ביאט"א מציינים כי הארגון מודאג מיכולת החברות לשרוד את התקופה. במסיבת עיתונאים וירטואלית שכינס מנכ"ל הארגון אלכסדר דה ז'וניאק והכלכלן הראשי של יאט"א בריאן פירס הביעו השניים דאגה מתזרים המזומנים שהולך ואוזל בקרב מרבית חברות התעופה כשהם צופים שחברות קטנות או בינוניות לא ישרדו את המשבר.

בישראל מנסה משרד התחבורה לשנות זמנית את חוק התעופה ולבוא לקראת החברות שנקלעו לקטסטרופה. החוק מבקש לקבוע כי החזר כספי יינתן בתוך 90 ימים במקום בתוך 21 ימים וכי תשונה ההגדרה של טיסה מבוטלת שעל-פיה זכאי הנוסע להחזר. בשלב זה טרם הוסכם על נוסח בין משרדי הממשלה ולכן לפי חוק החברות הן חייבות להשיב כסף לצרכנים על טיסות שבוטלו מיוזמת החברות.

כחלק מהניסיונות להתמודד עם המשבר נאבקות חברות התעופה להשאיר ככל שניתן את טיסות המסחר פועלות. סגמנט הטסות המטען, שבימים כתיקונם תופס פחות מ-10% מנפחי הפעילות של חברות התעופה, ממשיך לספק נחמה ל'אל על' עם הסכם על הפעלת כ-150 טיסות מטען בחצי השנה הקרובה. ההסכם מוערך בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

מדובר בעסקה שחתמה 'אל על מטענים' עם חברת הלוגיסטיקה הגלובלית KUEHNE+NAGEL, במסגרתה תפעיל טיסות מטען מסין לאיטליה דרך ישראל בחודשים אפריל עד אוקטובר. ההטסות מיועדות לציוד להתמודדות עם התפשטות מגפת הקורונה.

הטיסות יחלו לפעול בימים הקרובים במתכונת של שתי טיסות יומיות, כאשר טיסות המטען של אל על בחזרה מאיטליה לנתב"ג יעברו דרך אנגליה, צרפת, גרמניה, הולנד ושווייץ.

לצורך כך, הסבה אל על שני מטוסי 777 ממטוסי נוסעים למטוסי מטען אחרי הוצאת המושבים מהם. השבוע נערכה טיסת בכורה למטוסים הללו בתצורה הנוכחית שלהם. בימים אלה מטיסה אל על הטסות מטען גם במטוסי הדרימליינר שלה, כשהציוד מועמס בבטן המטוס ובסיפון העליון על גבי המושבים המיותמים מנוסעים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים