שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » ענקית גיוס התרומות בעולם היהודי נכנסת לשוק הישראלי
צ'רטי אקסטרא
אחרי שקצרה הצלחות ענק בעולם כולו עם למעלה ממיליארד ₪ שגייסה, חברת "צ'רטי אקסטרא" עומדת על מפתן השוק הישראלי ומאיימת לשנות את כללי המשחק
מוקד טלפוני | צילום: chainarong06, שאטרסטוק

ארגון הקירוב האנגלי, הישיבה ממנצטסר, המוסדות מליברפול, הקמחא דפסחא של לונדון, היתומים של אוקראינה, החקלאים של ארץ ישראל, האמבולנס של ברוקלין והקהילה החסידית בבירה הבריטית, אלו רק דוגמית מתוך הקמפיינים לגיוס כספים שמנהלת בימים אלו חברת "צ'רטי אקסטרא", שכבר כבשה מזמן את שוק גיוס ההמונים בעולם היהודי ועומדת כעת על מפתן השוק הישראלי.

שוק גיוס ההמונים העולמי מגלגל מאות מיליוני ש"ח ומעניק כלי עוצמתי וחדשני לגיוס כספים לעמותות, מוסדות, ארגונים וגופים ציבוריים. מאז חדר לראשונה לציבור החרדי כבר הספיקו כמעט כל הקהילות והישיבות במגזר החרדי להשתמש בכלי הייחודי במגוון שיטות ואמצעים ודרך פלטפורמות שהקימו חברות מסחריות הגובות אחוזי ניהול בהתאם.

בעוד בישראל גובות החברות אחוזי ניהול גבוהים יחסית בעולם היהודי נפוצה שיטת הגבייה של החברה הבריטית "צ'רטי אקסטרא" הגובה אחוזי ניהול מינימליים המותירים למנהלי הקמפיין סכום גדול פי כמה ומדרבן את התורמים שכספם, אותו הקדישו לצדקה, מזוקק כמעט לחלוטין למטרה לשמה נתרמו הכספים.

אך גאוותה האמיתית של צ'רטי אקסטרא הוא הממשק הטכנולוגי של החברה המבוסס על אמצעים מתקדמים ברמה שאינה מוכרת בישראל ומעניקה שקט נפשי מוחלט למנהלי הקמפיין, לצד אפשרויות מגוונות להגברת העניין והמעורבות של קהלי היעד שבתורו מגביר את התרומות בהתאם. האפשרויות המגוונות לצד התפעול הנח והחוויתי מאפשר לגייס סכומים גדולים הרבה יותר ומפנה את כלל האנרגיה לפעילות העיקרית ללא הסחות דעת.

עסקן צדקה מוכר מאוד בעולם היהודי סיפר כי אחר שהתנסה במגוון גדול של פלטפורמות הוא הכיר את המערכת החדשנית של צ'רטי אקסטרא ומאז הוא אינו מוכן לשמוע על אף חלופה אחרת בשוק גיוס ההמונים מאחר ולדבריו אין חברה המתקרבת ליכולות שמציעה המערכת שלהם.

כפי המסתמן, בתקופה הקרובה תיכנס "צ'רטי אקסטרא" לפעילות בשוק הישראלי, מה שצפוי לחולל תפנית ורעידת אדמה של ממש בתחום הנשלט כיום על ידי חברות וותיקות המוכרות שנים ארוכות אך אינן מתקרבות לנתונים שוברי השוויון שמציעה חברת צ'רטי אקסטרא.

מוקדם עוד להעריך את השלכות המהלך הדרמטי של צ'רטי אקסטרא, נותר רק להמתין ולראות את ההתפתחויות בשוק שלאחר נמנום קל שב בשנה האחרונה לפעילות אינטנסיבית וערה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים