שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » ענקית השכרת הרכבים בדרך לפשיטת רגל
מכה ל'הרץ'
שוויה של ענקית השכרת הרכב העולמית 'הרץ' נחתך בעשרות אחוזים במסחר בבורסה בשל הדיווחים על הכרזתה הצפויה על שפיטת רגל בשל הגעתה לחדלות פירעון
סניף של ענקית השכרות הרכב הרץ | צילום: Eric Glenn, שאטרסטוק

ע"פ דיווחים ברחבי ארה"ב ענקית השכרת הרכבים הרץ (HERTZ) העולמית הייתה צפויה להכריז השבוע על פשיטת רגל, לאחר שחובותיה הגיעו לכ 17- מיליארד דולרים, זאת בעקבות חוסר פעילות המדלדל את קופת החברה במהירות.

בשנים האחרונות נוגסים בענף השכרת הרכב כולו, שירותי שיתוף הרכב, שירותי זימון רכב כדוגמת UBER והסיכוי למעבר לרכבים אוטונומיים שיתופיים, ואלו צמצמו את היקף פעילות חברות ההשכרה הגלובליות בשנים האחרונות, ובשל כך המשבר הנוכחי שימש מעין ה'קש ששבר את גב הגמל', כש'הרץ' נדרשה השבוע לשלם לספקים עבור עסקאות רכישה של רכבים, מה שלא יכלה לעשות.

עיקר חובותיה של הרץ הם ליצרני רכב, בראשם עומדת ג'נרל מוטורס ש-21% מצי הרכב של הרץ מתוצרתה. אחרי ג'נרל מוטורס ניצבתFCA חברת האם של פיאט וקרייזלר ש-18% מרכבי הרץ מתוצרתה ואחריה פורד (12%).

הבוקר דווח כי 'הרץ' תזכה לארכה בת 16 ימים עד ה-22 במאי, זאת לאחר שהגיעה להסדר מול נושי החברה לפריסה של חובות ולדחיית מועדי תשלום לספקים. במסגרת ההסדר תבצע הרץ ארגון מחדש שיכלול פיטורי עובדים. עם זאת, במידה ולא תצליח לעמוד ביעד, תידרש להכריז ב-22 במאי על chapter 11 – כלומר פשיטת רגל.

במהלך החודשים האחרונים הסכימו חלק מחברות ההשכרה העולמיות לוותר על דמי התשלום החודשי לזכייניהן בישראל, לנוכח משבר הקורונה. בפועל בישראל רוכשים הזכיינים של חברות ההשכרה העולמיות את המכוניות בעצמם מיבואני הרכב ומשלמים לחברות ההשכרה העולמיות תשלום חודשי עבור השימוש בשמן. השימוש בשמה של חברת השכרה עולמית מעניק לזכיינים בישראל יתרון: תיירים שמגיעים מחו"ל משכירים את המכוניות מבעוד מועד באמצעות חברת ההשכרה הגלובלית.

באם והרץ העולמית תקרוס, תמשיך הזכיינית המקומית, קשר רנט א קאר (שנמצאת בבעלות חברת 'מאיר' יבואנית וולוו והונדה) לפעול בתחום ההשכרה והליסינג ללא שמה של הרץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים