שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "עסקת הטיעון מרסקת את אמון הציבור"
עו"ד ד"ר שרגא
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והביעה את התנגדותה לעסקת טיעון המתגבשת על פי הדיווחים עם ח"כ נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: mikhail שאטרסטוק

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והביעה את התנגדותה לעסקת טיעון המתגבשת על פי הדיווחים עם ח"כ נתניהו: "יש למצות את הדין עמו באמצעות ניהול ההליך הפלילי".

עוד מבקשת התנועה ממנדלבליט להטיל קלון על נתניהו: "על מנת לשמור על תדמית נקיית כפיים של השירות הציבורי, הטלת קלון הנה צעד נדרש והכרחי".

התנועה ציינה במכתבה כי ככל שהדיווחים מייצגים את פני הדברים "מדובר בהחלטה שאין להשלים עמה, החלטה שעניינה הסדר טיעון עם נבחר ציבור, והימנעות מהטלת קלון על מי שעמד בראש השלטון במשך שנים ארוכות ומואשם בעבירות שחיתות שלטונית חמורות, ובהן שוחד".

"כאשר מדובר בנבחר ציבור אשר עבר עבירות והוחלט להגיש נגדו כתב אישום, אין מקום שהוא יזכה ליחס מקל כך שייחתם עמו הסדר טיעון בעבירות מקילות. למען אמון הציבור בנבחריהם ובמערכת אכיפת החוק – יש למצות את הדין עם נבחרי ציבור שסרחו רק באמצעות ההליך הפלילי".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "לא ייתכן שמשפט ציבורי בפרופיל כל כך גבוה, כזה שקרע את העם לשניים – לא יתברר בבית המשפט. עסקת הטיעון המתגבשת מרסקת את אמון הציבור כולו בפרקליטות, בבית המשפט ובמוסד היועמ"ש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים