שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » עצי האורן הודברו מפני זחל 'תהלוכן האורן'
בראשון לציון
כמדי שנה לקראת האביב, יחידת ההדברה בעיריית ראשון מבצעת תהליך הדברה לקטילת זחלי תהלוכן האורן הנחשב למזיק בריאותי
עצי האורן בראשון לציון הודברו מפני זחל 'תהלוכן האורן' | צילום: דוברות ראשל"צ

מדי שנה, בחודשי החורף, מבצעת יחידת ההדברה בעיריית ראשון לציון פעולות מניעה על מנת למנוע את הופעת הזחלים מסוג תהלוכן האורן. מדובר בזחל שמופיע בחודשי האביב בעצי האורן, ועשוי לגרום לדלקת חריפה בעור ובעיניים. פעולות ההדברה נעשו לאחר מיפוי של כ-400 עצי אורן ברחבי העיר, כולל בבתים פרטיים, לצורך שמירה על בריאות תושבי העיר ראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מדובר בפעולה חשובה לקראת חודשי האביב. זחל תהלוכן האורן עלול לפגוע בבריאות הציבור, ולכן אנחנו נערכים מבעוד מועד עם מיפוי והדברה של עצי האורן בעיר. זאת פעולה נוספת כחלק מהאחריות שלנו לשמור על תושבות ותושבי ראשון לציון".

כאמור, מדובר בפעולת הדברה קריטית שכן שערותיו הצורבות של הזחל גורמות לדלקות עור ודלקות עיניים בקרב ילדים ואנשים בעלי רגישויות שונות. שאיפת השערות או בליעתן, במגע עם הזחל, עלולה לגרום לגירוי מקומי, פגיעה במערכת הנשימה והקאות. פעולת ההדברה מתבצעת באמצעות קידוח לגזעי עצי האורן והזרקת חומר הדברה לעצים הנגועים, ובכך מונעת את הופעת הזחלים בתקופת האביב.

במקביל לכך, ביחידת ההדברה העירונית מבצעים על בסיס שבועי ניטור והדברה של תעלות הניקוז, ניטור כנגד "נמלת האש הקטנה" במשתלות הפרטיות כדי להבטיח שתושבי העיר שרוכשים צמחים במשתלות אלה לא יזכו למזיקים. כמו כן, ביחידת ההדברה מטפלים בפניות שוטפות אשר מגיעות לפתחם.

"לאחר מיפוי של כל עצי האורן, הם הודברו בימים האחרונים בכדי לשמור על בריאות הציבור", מסרה קרן דנה, חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה. "המצאות עץ נגוע בזחל התהלוכן אשר לא הודבר, הינה בגדר מפגע תברואתי. אני רוצה להודות ליחידת ההדברה על הפעולה היסודית, ופעולות חשובות נוספות שהיא מבצעת לאורך השנה".

כזכור, בשבוע שעבר העבירה מועצת עיריית ראשון לציון את התקציב לשנת 2022. במסגרת התקציב תשקיעה העירייה 311 מיליון ₪ באיכות הסביבה ובניקיון העיר. מדובר על עלייה של כ-25 מיליון ₪ לעומת אשתקד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים