שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » עצרת תפילה טלפונית עם גדולי ישראל
נוסח קורונה
עצרת אלפים טלפונית נערכה לתלמידי מוסדות אור המלך באלעד בהשתתפות הגר"ד יוסף, הגר"י אזרחי והגר"מ מלכא: "תנצלו את הימים האלה לשנן דפי גמרא בעל פה"
הרב דוד יוסף שליט"א | צילום: באדיבות המצלם

עקב המצב והעלייה בתחלואה ובריבוי החולים קשה מנגיף הקורונה, נערכה עצרת התעוררות וחיזוק לאלפי תלמידים ותלמידות של מוסדות אור המלך שבנשיאותו של הגאון הרב מרדכי מלכא שליט"א רבה של העיר אלעד. העצרת נערכה בשידור חי דרך הטלפון בהשתתפות גדולי ישראל שליט"א.

בתחילה ערכו תלמידי המוסדות תפילה מיוחדת ופרקי תהילים בראשותו של המרא דאתרא שליט"א כאשר אלפי משפחות השתתפו בתפילה בשידור בטלפון, לאחמ"כ נשאו דברי התעוררות גדולי ישראל, הגאון  הרב יצחק אזרחי שליט"א ראש ישיבת מיר והגאון  הרב דוד יוסף שליט"א חבר מועצת חכמי התורה וראש ביהמ"ד יחווה דעת.

בדברים שנשא הגר"י אזרחי שליט"א עורר את השומעים להרבות במצוות גמילות חסדים ובפרט בעת כזו בו אנו מצווים על ריחוק וציין כי ע"י גמילות חסדים הקב"ה יציל אותנו מהמגיפה.

בדבריו הוסיף: "גם במצב של הקורונה שלכאורה אין לנו את כל האפשרויות, תתקשר, תעודד, תפרגן, תתעניין בשני, ואז אתה מובטח שהרעה לא תבוא אליך,כמובן אם אתה שומר על כל מה שצריך לשמור כמו שגדולי התורה אומרים שצריך לעשות כל מה שהרופאים אומרים של משרד הבריאות". סיים הגר"י אזרחי את דבריו ובירך את התלמידים בהמשך עלייתם בתורה ויראת שמיים.

לאחמ"כ נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף שליט"א שעורר את התלמידים לנצל את ימי הסגר הללו ללימוד תורה וחזרה על הנלמד."אני רוצה לפנות אל התלמידים היקרים שבימים קשים כאלו משתדלים ללמוד בכל מיני אמצעים, מכיוון שהלימוד כמו שהיה קודם הוא קשה מאד בגלל המגיפה, אנחנו צריכים לדעת אין לנו שום היתר בגלל המגיפה להתרשל מלימוד תורה, המצווה הזאת נוהגת כל הזמן והגית בו יומם ולילה, הרמב"ם כותב בין זקן, בין צעיר, בין עשיר,בין עני וכך השו"ע פוסק. כל אחד נמצא ברשימה של מי שחייב ללמוד תורה". אמר הגר"ד והוסיף

"לצערינו בגלל המגיפה אז אי אפשר לקיים את הלימודים בתלמודי התורה כרגיל, אבל חלילה אם אדם לא לומד תורה לגמרי התורה עוזבת אותו כמו שאמרו חז"ל, אם יום תעזבני, יומיים אעזבך, אז ח"ו שלא תרדו בלימודים לכן בבקשה תלמידים יקרים כל אחד ישתדל ללמוד בבית לחזור על מה שלמד, לשמוע את השיעורים שמוסרים דרך הטלפון וגם כל אחד יסגור עצמו בחדר ייקח את הגמרא או הלכה שכבר למדו בכיתה ויחזור וישנן".

בדבריו סיפר הגר"ד יוסף על הימים בהם למד בתלמוד תורה, "שאני הייתי בתלמוד תורה בכיתה ה' כבר היינו לומדים גמרא בע"פ מילה במילה, ובשבת היינו הולכים למנהל של התלמוד תורה והיה בוחן אותנו בע"פ. אבי מורי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל אמר לי שהיה ילד היה משנן את הלימוד מילה במילה בע"פ, הוא ידע מסכתות שלמות מילה במילה בע"פ. אז לכל הפחות לנצל ללמוד כמה דפי גמרא בע"פ ומה שאפשר, לשנן, ולדעת וללמוד, ותדעו לכם תלמידים יקרים, לימוד תורה שלכם הוא חשוב יותר מכולם, הבל פיהם של תשב"ר, מה זה תשב"ר אלה שלא טעמו טעם חטא, הלימוד תורה שלכם יגן על כל עם ישראל מפני המגיפה שאנשים ינצלו בזכותכם,תעלו מעלה ותהיו גדולים בישראל", בירך הגר"ד יוסף שליט"א.

יצוין כי במעמד בשידור חי השתתפו תלמידי תלמוד תורה פרי תואר בראשות המנהל הרה"ג הרב אפרים אורשלימי שליט"א, ותלמוד תורה מאור ישראל דרכי אליעזר בראשות הרה"ג הרב שלום פרץ שליט"א, בית יעקב החדש, היסודי והתיכון וכלל המוסדות של אור המלך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים