שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ערביי ישראל יקיימו היום שביתה כללית
גיבוי לאויב
מועדת המעקב נמסר כי "השביתה באה במחאה על המלחמה ועל המתקפה על הפלסטינים בירושלים, על שיח' ג'ראח ומסגד אל-אקצה"
תגיות:
תולים כרזות בכפר יאסיף לקראת השביתה | צילום: זו הדרך

ערביי ישראל יקיימו היום (שלישי) שביתה כללית לאות "הזדהות עם מסגד אל אקצא ותושבי שייח ג'ראח" ונגד "ההתנהגות האלימות של מתנחלים בערים המעורבות". זאת ביוזמת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, שבראשה עומד חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה.

מועדת המעקב נמסר כי "השביתה תכלול את כל הענפים, למעט החינוך המיוחד ומערך ההכנה למבחני הבגרות. השביתה באה במחאה על המלחמה ועל המתקפה על הפלסטינים בירושלים, על שיח' ג'ראח ומסגד אל-אקצה. נגד המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים מעורבות בפרט".

"ועדת המעקב מדגישה על מחאה אזרחית עם כתובת פוליטית ברורה. ועדת המעקב דורשת להסיג את הכנופיות הפשיסטיות מהערים, ולהגיש נגדם כתבי אישום. לשחרר את מאות העצורים הערבים ולחקור את האלימות המשטרתית נגד אזרחים ערבים".

נוסף על הנעשה בשטחי ישראל, ביהודה ושומרון יתקיים "יום זעם" בתגובה להסלמה הביטחונית ולתקיפות צה"ל ברצועת עזה. בארגון הטרור חמאס מנסים "לעורר" את יו"ש שלא ממש הצטרפה לקריאה של חמאס להצטרף למאבק. בהתאם לכך נערכים במערכת הביטחון לעימותים ולהתפרעויות.

גם במפלגות הערביות גיבוי את ההחלטה לשביתה: "המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) קוראות לעשות כל מאמץ להצלחת השביתה של הציבור הערבי מחר (שלישי) עליה הכריזה ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי. אנו מטילים על ממשלת ישראל את מלוא האחריות למעגל הדמים והאימה כדי לרצות את הימין ההתנחלותי הפשיסטי, ובמיוחד נתניהו שהוביל למצב הזה כדי להנציח את שלטונו", נמסר.

עוד הוסיפו כי "השביתה באה במחאה על המלחמה ועל המתקפה על הפלסטינים בירושלים, על שיח' ג'ראח ומסגד אל-אקצה. נגד המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים מעורבות בפרט. אנו קוראים להפסקת אש מיידית ולהוצאת כל האזרחים ממעגל העימות".

"השביתה היא כלי מחאה אזרחי לגיטימי לא אלים. אנו מזהירים מפני כל ניסיון לדכא את השובתים והמוחים, במיוחד בערים מעורבות. אנו קוראים לכל הכוחות הדמוקרטיים בישראל לצאת נגד פשעי הכיבוש, הגזענות והשנאה. הניסיון ההיסטורי מוכיח כי פשיזם אינו עוצר אצל המיעוט הלאומי אלא מתחיל בו וממשיך לכל קול ביקורתי".

ח"כ עאידה תומא סלימאן כתבה בטוויטר אמש: "מחר הציבור הערבי ישבות במחאה על המלחמה בעזה, מתקפות הכיבוש בירושלים המזרחית, ואלימות המשטרה וכנופיות הפשיסטים כלפי הציבור הערבי. לא נשתוק תחת מתקפה, ונזכיר לציבור שבלי 20% מהחברה לא ניתן לקיים חברה מתפקדת. נאבק על האזרחות השווה והזהות הלאומית שלנו בלי היסוס ובלי הרכנת ראש".

ד"ר איאס עואודה, מהקריה הרפואית רמב"ם, קרא לאנשי הרפואה לא להשתתף בשביתה: "למערכת הבריאות יש מורכבות יחודית שאסור שתיגרר למשוואות פוליטיות כאלה ואחרות. כפי שידוע לכולם אנחנו חיים במציאות מורכבת במיוחד, עד כה ידענו להתמודד עם זה וביחד נמשיך את המאבק המשותף שלנו לחיים משותפים, מערכת הבריאות הוכיחה שוב ושוב בכל משבר את היכולת שלה לשמור על המרקם העדין שיש בחברה שלנו ערבים ויהודים, והיא צריכה לשמש כדוגמה לכלל הציבור".

"הרופאות והרופאים, האחיות והאחים הם לא רק מטפלים בחולים ובפצועים הם גם מהווים דוגמה אישית להרבה מהאנשים סביבנו, ועלינו לשאת בחלק מרכזי בעיצוב דעת קהל לפיוס, אהבה וחיים משותפים. שביתה של מערכת הבריאות יכולה רק לפגוע בראש ובראשונה בחולים, משפחות החולים וגם במרקם העדין שנבנה למשך שנים ועלינו לשמור עליו, מצד שני עלינו להביע עמדה ברורה נגד אלימות, גזענות, שיסוי והדרת דם".

"מחר עובדי מערכת הבריאות הערבים יגיעו לעבודה לטפל בחוליםכשגרתם כמו שעמדו בכל צומת חשובה ובמיוחד לאחרונה בזמן הקורונה, עבדנו יחד ונמשיך לעשות זאת, ולפי כך: תתקיים מחר 18/5 בשעה 12:00 מול בניין המיון, עצרת מחאה נגד המלחמה, הגזענות והאלימות, למען חיים משותפים ואחווה", דברי עואודה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים