שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ערבים יידו אבנים – נהג אוטובוס נפצע
טרור האבנים
בתוך כך, פקח ונהג בחברת סופרבוס הותקפו אחר הצהריים בקו 157 בין בנימינה ליקנעם לאחר ש-2 נוסעים השפריצו גז מדמיע לעברם
שמשת האוטובוס שנפגע מאבנים | צילום: באדיבות המצלם

נהג אוטובוס ציבורי כבן 35 פונה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנפגע מרסיסי שמשה קדמית של ​​האוטובוס בו נהג לאחר שהאוטובוס ספג אבנים סמוך לכיכר היישוב חיזמה, בכניסה לירושלים.

על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית אשר עוקב אחר הנושא דרך דו"ח שנתי מקיף, בשנת 2020 חוו הנהגים  3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על 3 ויותר מקרים).

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר כי: "אוטובוסים מותקפים מכיוון שהם נתפסים כסמל שלטון. רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד".

דוברות מד"א: "בשעה 21:29 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על ידויי אבנים לעבר אוטובוס סמוך לכיכר חיזמא. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה עין כרם את נהג האוטובוס, גבר בן 32 במצב קל עם רסיסים בעיניים".

בתוך כך, פקח ונהג בחברת סופרבוס הותקפו אחר הצהריים בקו 157 בין בנימינה ליקנעם. סמוך לאליקים עלה פקח וביקש משני נוסעים לעטות מסיכה ולבדוק כי שילמו. השניים סירבו להזדהות והגיבו בריסוס הפקח והנהג בגז פלפל.

שני הפוגעים הצליחו לפתוח את דלתות האוטובוס ולהמלט. הנהג והפקח פונו לקבלת טיפול לאחר שנפגעו בעיניהם. תלונה הוגשה למשטרת יקנעם.

תומר מזרחי הפקח הנפגע: "בסה"כ באתי למקום העבודה. כל מה שאנחנו רוצים זה לדאוג לרווחת הנוסעים, ולהגיע הביתה בשלום. במקום זה, נוסע שחושש מקנס מוכן לסכן את חיינו. אנחנו מצדנו נדרשים לגלות איפוק מול מקרים כאלה ומרגישים שלא מקבלים גיבוי מהמשטרה".

תמר אוחנה ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "לא ייתכן שבגלל נסיעה יחשוש נהג לחייו. שני הצעירים התוקפים מוכרים למשטרה, וזו לא תקיפתם הראשונה. אנו מצפים מהמשטרה לפעול במלוא החומרה. אין ספק כי המענה הנכון והמקיף למקרים כאלה מחייבת הכרה בנהגים כעובדי ציבור והענשת התוקפים בהתאם. אנו פועלים מול משרד התחבורה לקידום המהלך המתבקש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים