שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ערבים מנעו עוגמת נפש מהקהילה היהודית
תוניסיה
תיירים ערבים עלו לרגל מדי שבת באזור בה שוכנת הקהילה היהודית. הדבר גרם לצער ולעוגמת נפש לחברי הקהילה, אך אודות למספר אנשי ציבור ערבים, הדבר הופסק
תגיות: ,
חברי הקהילה היהודית בתוניסיה | צילום: Andrzej Lisowski Travel, שאטרסטוק

הקהילה היהודית בתוניסיה התמודדה בחודשים האחרונים עם עליה לרגל של עשרות אלפי תיירים שהגיעו לסייר באזור הקהילה, בעיצומו של השבת. יצויין כי בתוניסיה שוכן בית הכנסת העתיק "א'לגריבה" בג'רבא.

הדבר גרם לעוגמת נפש לאנשי הקהילה שידועים כיראי שמים ושומרי תורה ומצוות, אך כל ניסיונם לדבר אל לב מדריכי הטיולים כי ימנעו מלהגיע בעיצומו של השבת למקום, נפלו על אוזניים ערלות.

הדבר נודע למספר אנשי ציבור ערבים בתוניסיה שהחליטו להרים את הכפפה ויצאו ביוזמה הקוראת למדריכי הטיולים לכבד את רגשות הקהילה היהודית ולהימנע מלהגיע לסיורים באזור בשבתות.

חבר בקהילה היהודית ששוחח עם בחזית סיפר כי "זה כמה שנים לאחרונה, מגיעים כל מיני קבוצות תיירים מאירופה, לבקר בתוניסיה, ולחזות במו עיניהם את היישוב היהודי העתיק בתוניסיה ובג'רבא, ולפעמים הם היו מגיעים לבקר בשבת, ומצטלמים במקום בשבת קודש. למרות שמדובר בגויים, עצם הדבר שיש חילול שבת המוני, הדבר גרם לא מעט לעגמת נפש וחוסר נוחות לתושבים".

מאיחוד "קהילת החרדים התוניסאים" בצרפת נמסר כי הם מברכים על היוזמה, ואומרים שזה מתאים למה שהיה כל ההיסטוריה בתוניסיה, "בהם הקהילות היהודיות שמרו תורה ומצוות, וגם התושבים המקומיים כיבדו והעריכו אותם על זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים