שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ערבים מתפרעים בשער שכם ובקבר רחל
ירושלים בוערת
המפכ"ל שבתאי: נמצה את הדין עם כל האחראים לתקיפות • 2 שוטרים ולוחם מג"ב נפצעו בהתפרעויות בירושלים • ארבעה פורעים פלסטינים נעצרו
תגיות:
ההתפרעויות בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

למרות מאמצי ההרגעה, העימותים בירושלים נמשכו גם אמש (מוצאי שבת), כשמאות פורעים ערבים יידו חפצים וירו זיקוקים לעבר שוטרים באזור שער שכם. אחד מהם אף פצע קל שוטר מג"ב באמצעות בקבוק. גם במעבר קלנדיה מתרחשות התפרעויות ולוחמי מג"ב פועלים במקום.

מלבד ירושלים, עימותים נרשמו גם בחאוורה, בקלנדיה, בצומת הגוש ובקבר רחל‎. בעימותים השתתפו אלפים ובשער שכם נשמעו קריאות עידוד לחמאס ולזרוע הצבאית של ארגון הטרור לצאת באינתיפאדה. במעבר קלנדיה הצליחו הלוחמים לפזר את ההתפרעויות וחזרו במקום לשגרה.

בתום הערכת המצב המפכ"ל שבתאי מסר הצהרה לתקשורת, בה אמר כי האירועים מהשבוע האחרון הינם חריגים. לדבריו, אחד מהם, בו ביצעו ערבים לינץ' בבחור יהודי, מקבל יחס במשטרה של אירוע טרור. "כל האירועים ייבחנו, יטופלו, ואני מתחייב למצות את הדין עם מי שפגע. נעשה כל שביכולתנו לאפשר את פולחן הדת לכל הדתות".

"אנחנו ערוכים הרבה יותר חזק. אני קורא לציבור ולכל המנהיגים מכל הפלגים, מהרמה הלאומית ועד הרמה המקומית, להרגיע את הרוחות, להנמיך את גובה הלהבות ולאפשר לכל אזרחי מדינת ישראל לעבור את החגים בשקט", אמר.

עוד אמר המפכ"ל כי "יש גורמים קיצוניים מכל הפלגים שמנסים להתסיס את השטח, נחזיר את השקט על כנו. יש ריכוז מאמץ ארצי שיימשך בימים הקרובים ככל שיידרש". הוא הוסיף גם כי "אנחנו פועלים עם כוחות גלויים וסמויים כדי לאפשר את פולחן הדת לכל המעוניינים בכך".

ההתפרעויות בירושלים

מהמשטרה נמסר הלילה כי "לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל פיזרו את הפרת הסדר באזור קבר רחל שבגזרת עוטף ירושלים. גם בקלנדיה שגרה. כאמור במהלך הפעילות נעצרו במקום 4 חשודים ביידוי אבנים".

"כוחות המשטרה ומג"ב ממשיכים בפעילות נחושה אל מול הפרות הסדר האלימות בשעה זאת במזרח ירושלים במהלכה נפצעו מספר שוטרים, ובמקומות נוספים בעיר ובמבואותיה. במהלך הפעילות ארעה תקיפת שוטרים בשער הפרחים תוך ששוטר מג"ב הותקף במהלומה בפניו. השוטר נזקק לטיפול רפואי והחשוד במעשה נעצר לחקירה. בצומת רוקפלר נורה זיקוק והושלכה אבן לעבר ניידת משטרה וכתוצאה מכך נפגעו שני שוטרים (קל) ומטופלים על ידי צוות רפואה".

"במהלך תהלוכה של עשרות רעולי פנים בעיסוויה, החלו המתפרעים בירי זיקוקין. כוחות המשטרה פעלו במקום לפיזורם תוך שימוש באמצעים. בפארק המסילה בירושלים הותקף אדם על ידי 2 חשודים (אינו נזקק לטיפול רפואי). שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשודים והם הועברו לחקירה".

"לעבר אוטובוס שהגיע מכיוון מודיעין לירושלים בכביש 45, הושלכו אבנים בסמוך לצומת עטרות. נהג האוטובוס נפגע כתוצאה מכך בפניו ופונה לטיפול רפואי. נערכות סריקות אחר חשודים במעשה. משטרת ירושלים תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה למעצרם של הפורעים ולמצות עימם את הדין", נמסר.

לגבי האירועים בליל שבת נמסר כי "מאות שוטרים ולוחמי מג"ב שנפרסו אמש במזרח ומרכז העיר ירושלים, פעלו בנחישות לשמירת הסדר, איתור מתפרעים ומעצרם של אלו הפוגעים במרקם החיים, בביטחון הציבור והמסכנים את כוחות המשטרה ומג"ב הפועלים במקום. במהלך פעילות המשטרה הלילה נפגעו 4 שוטרים שטופלו בשטח על ידי מערך הרפואה המשטרתי".

"לאחר סיום תפילת הערב, ה"תראוויח", בהר הבית החלו עשרות רבות של צעירים להפר את הסדר בסמוך לשער שכם וברחובות הסמוכים תוך התפרעות אלימה שכללה בין היתר- יידוי אבנים, חפצים, ירי זיקוקין בכינון ישיר לעבר הכוחות, גרימת נזק לכלי רכב אזרחיים ולניידות משטרה. בתגובה לכך פעלו המשטרה ומג"ב, תוך שימוש באמצעים לפיזורם של המתפרעים, ונעצרו שני חשודים "על חם" בהפרת סדר אלימה וירי זיקוקין".

"בהמשך, החלו עשרות מתפרעים להשליך בקת"בים וירי זיקוקין מכיוון עיסוויה לעבר מתחם ביה"ח הר הצופים. כוחות שהגיעו למקום פעלו להשבת הסדר בכפר, תוך שגם לעברם הושלכו בקת"בים ואבנים ונורו זיקוקין, ובפעילות הכוחות פוזרו המתפרעים".

"בנוסף לכך, במהלך הלילה התקבלו דיווחים אודות יידוי אבנים לעבר בתי מגורים וכלי רכב סמוך לרחוב שבטי ישראל, צומת זקס, בר לב, ואן פאסן והחומה השלישית. כוחות שהגיעו הותקפו באבנים אף הם ונאלצו להשתמש באמצעים לפיזור המתפרעים תוך שנעצר חשוד במעורבות ביידוי אבנים".

"משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירת הסדר ומניעת התפרעויות אלימות, פגיעה בביטחון הציבור והגוף, וזאת תוך שימוש באמצעים והיכולות העומדים לרשותה, מעצרם של המעורבים ומיצוי הדין עימם", לשון הודעת המשטרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים