שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ערבי הצית בית וצעק: "יהודים הציתו"
עלילת דם
קצין צה"ל שהיה נוכח במקום ושמע את הקריאות של הפעיל מיהר למקום ובכך מנע את האשמת היהודים במעשה
מפגין מיידה בקבוק תבערה. אילוסטרציה | צילום: Gorb Andrii, שאטרסטוק

תקרית בחברון: ערבי פעיל בצלם הצית בית מגורים ערבי תוך שהוא צועק "יהודים הציתו". קצין צה"ל שהיה נוכח במקום ושמע את הקריאות של הפעיל מיהר למקום ובכך מנע את האשמת היהודים במעשה. תושבי חברון דורשים מצה"ל למצות את הדין עם הפעיל. כך ע"פ סרטון שפורסם בחדשות 12.

באותו מקרה התקיימו מספר תקריות אלימות בין הערבים לבין היהודים תושבי האזור. במהלך המהומות נפצע באופן קשה ילד ערבי בן 3 מפגיעת אבן בראשו, כשהערבים מאשימים את היהודים במעשה. כעת לאחר מקרה 'הניסיון הצתה' דורשים התושבים היהודים מרשויות החוק לבדוק האם זריקת האבן נעשתה ע"י ערבי בכלל.

בתגובה על הנעשה בהר חברון אומר ראש המועצה, יוחאי דמרי: "הסרטון מבהיר מי בא להתסיס, מי בא להרוס, ומי במשך תקופה ארוכה מגיעים כדי לשנות את הנרטיב ולהשפיע על שופטי בג"ץ שאמורים להכריע בעתירה לסילוקם משטח האש, שאליו הם פלשו".

"פעם אחת נתפס ערבי מפיל את עצמו ושולח תמונות לכל העולם כאילו פגעו בו. ופעם נוספת נתפס עוד פלסטיני מצית מחסן ציוד של עצמו וצעק שהיהודים גרמו לכך. אם לא היו המצלמות, בכל מקום היו מאמינים לפרובוקציות. אני דורש במיידי לעצור את כל מחרחרי הריב ומבצעי הפרובוקציות , דוגמת המצולם בכתבה המוכר לגורמי הבטחון".

תגובת ארגון "עד כאן" לאירוע בהר חברון: "איננו מופתעים מהחשיפה בה פעיל ארגון "בצלם" הצית מבנה פלסטיני תוך שהוא צועק שיהודים עשו זאת, וזאת בהתאם למדיניות של הארגון להכפיש חיילים ומתיישבים. זו עוד אחת מעלילות הדם של "בצלם" כנגד המתיישבים וחיילי צה"ל".

"אנו קוראים לרשויות החוק למצות את הדין עם המצית מ'בצלם'. כמו שחשפנו בעבר, עובד מרכזי בבצלם באותו אזור היה מעורב בהסגרת מוכר קרקעות פלסטיני לבטחון המסכל הפלסטיני. חשוב שהציבור וגורמי האכיפה יבינו שמדובר בארגון שמייצר פרובוקציות אלימות ויש להתייחס אליו בהתאם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים