שיתוף
תגובות
חדשות » יהודי לוקה בנפשו ניסה לחטוף נשק מחיילת- מח"ט בנימין שהבחין במתרחש, הסתער וירה בו למוות
טירוף מערכות
האדם הלוקה בנפשו, ברח ממוסד פסיכיאטרי- הגיע לתחנת הסעה על כביש 4, שם איים על החיילת באקדח צעצוע והצליח לחטוף את הנשק מידיה. הקצין הבכיר ירה בו עשרות כדורים
כוחות צה"ל בחוות שדה אפרים, אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

אדם בעל מוגבלות שכלית שברח ממוסד פסיכיאטרי ניסה לחטוף הערב (ראשון) נשק מחיילת בטרמפיאדה בצומת אשקלון הדרומית ונורה למוות בידי מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, שעבר במקום במקרה. החיילת פונתה לבית החולים ברזילי שבעיר כשהיא סובלת מחרדה.

מתחקור ראשוני בזירת האירוע עולה כי האדם הגיע לתחנת הסעה על כביש 4, שם איים על החיילת באקדח צעצוע והצליח לחטוף את הנשק מידיה. הוא הלך כשהנשק בידו לאורך כמה עשרות מטרים, אז כוח צבאי שהיה באזור זיהה את המתרחש, וירה בו למוות.

לאחרונה הונחו חיילים מיחידות רבות בצה"ל לצאת מהבסיס עם נשק, כאשר בימים כתיקונם מרבית החיילים מפקידים את נשקם בבסיס בטרם צאתם הבייתה.

ההוראה לשאת נשק גם מחוץ לבסיסים, מגיעה בעקבות המצב הבטחוני המתוח והחשד לפיגועים – במיוחד נגד לובשי מדים וכוחות הביטחון.

בתוך כך, פלסטינית נורתה (ראשון) למוות על-ידי כוח צה"ל שהוצב בגוש עציון שחשד שמדובר במחבלת. האישה, ראדה סבאתין, התקרבה לעבר הכוח באזור הכפר חוסאן שליד ביתר עילית ולא נשמעה לקריאותיהם לעצור.
היא המשיכה להתקרב – וגם אחרי שהכוחות ירו ירי אזהרה באוויר והמשיכה להתקדם לכיוון החיילים. הכוח ירה לעבר רגליה ופצע אותה, אך כעבור זמן קצר מותה נקבע בבית החולים.

בחיפוש שנערך לא נמצא על האישה כלי נשק.

המתיחות בצה"ל וביהודה ושומרון נמצאת בשבועות האחרונים בדריכות שיא לנוכח שורת הפיגועים האחרונים. ביום שישי האחרון התארח הרמטכ"ל אביב כוכבי במחנה עופר ושוחח עם חיילים שסגרו את השבת בבסיס.

"המבחן של צה"ל הוא שלא ייצא אפילו פיגוע אחד", אמר הרמטכ"ל לחיילים. "זה חוזר לאוסף הניצחונות הקטנים שנמצאים בידיים, במקרה שלכם בעין, בעירנות, בשכל, עירנות שלכם, והתפקוד שלכם עם כל הכוחות". הוא ציין כי "התקופה הזאת הולכת להימשך ימים רבים, שבועות רבים ואנחנו נמשיך בפריסה המיוחדת והמוגברת הזאת ככל שרק צריך, לזה צריך להיערך, מראשון החיילים ועד למטכ"ל ואליי. כולנו צריכים להניח שאנחנו מתרכזים משימה הזאת, בדגש על איו"ש, כדי להפסיק את הפיגועים האלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים