שיתוף
תגובות
חדשות » ערד מתרחבת: משרדי הממשלה חתמו על הסכם גג עם עיריית ערד
צמיחה
ההסכם כולל בתוכו בנייה של כ-5,000 יחידות דיור בקרקע מדינה בתחום המועצה, וכן שטחי מסחר ותעסוקה
תגיות: ,
ראש הממשלה יאיר לפיד יחד עם ראש עיריית ערד ניסן בן חמו | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ביום חמישי 07 ביולי 2022, ח' בתמוז תשפ"ב, נחתם הסכם הגג בין משרד ראש הממשלה, משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר לעיר ערד. ההסכם כולל בתוכו בנייה של כ-5,000 יחידות דיור בקרקע מדינה בתחום המועצה, וכן שטחי מסחר ותעסוקה. 

ראש הממשלה יאיר לפיד: "כשאנחנו דואגים לערד, אנחנו לא דואגים רק לתושבי העיר או לתושבי הדרום, אנחנו דואגים לעתיד המדינה. ערד חזקה היא אינטרס ישראלי. שכונה כזו, כמו זו שתצמח כאן מן הקרקע, היא לא רק מלט וברזלים. היא בתי ספר ומערכת בריאות, תחנת משטרה ומרכז מסחרי. המשמעות שלה היא עוד מקומות עבודה ועוד הזדמנויות גם בשכונה הסמוכה, וגם בעיר הקרובה. 

אנחנו נבנה כדי לעזור לצעירים, ונבנה כדי לחזק את הפריפריה ולחבר אותה למרכז. במקום שבו לאחרים יש תירוצים, לנו יש דחפורים. לכל אזרח מגיע לחיות במדינה הזו תחת קורת גג מכובדת ומכבדת. זו לא פריבילגיה ולא קומבינה. זוהי זכות בסיסית, ואנחנו נחושים לספק אותה לאזרחי ישראל. המטרה שלנו, היא שלדור הבא של בני ערד תהיה אפשרות להישאר פה, לחיות בכבוד, להתפרנס בכבוד, להפריח את המדבר. שגם צעירים מהמרכז יחשבו על ערד כאפשרות, בלי לדאוג לגבי פרנסה או מגורים".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "החתימה על הסכם הגג היום תאפשר לערד לפתח תשתיות נחוצות, לבנות שכונות חדשות ולחדש את השכונות הוותיקות. צעד זה מצטרף לשורת הצעדים שקידמנו בזמן שיא להורדת מחירי הדיור, בהם הגדלת השיווקים בכל הארץ, החזרה לפעילות את תכניות הדיור בר ההשגה, תיקון חוק המכר לטובת רוכשי הדירות ועוד. אני מודה לכל השותפים לעשייה על הפעילות למען התושבים."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן: "ההסכם שנחתם היום, יביא לצמיחה, התחדשות והתפתחות של העיר ערד תוך מספר שנים. ההסכם הזה מימוש של החזון הציוני בימינו, ועבורי זה המשך הגשמת חזונם של סבי וסבתי הרב זלמן ארונסון ז"ל ולוצי ארונסון, שהיו בין מקימי העיר ערד, כעולים צעירים מנורבגיה, שחלמו להקים עיר במדבר. יישוב, הפרחה, שגשוג ומיצוי מלוא הפוטנציאל של כל חבלי הארץ זהו יעד מרכזי בעבודת משרד הבינוי והשיכון ושליחות שאנו רואים את קיומה היום ומקדמים בכל מקום ברחבי הארץ."

ראש עיריית ערד ניסן בן חמו: "מדובר בהסכם משמעותי לערד שיוביל לפיתוח עירוני נרחב. אני מודה לראש הממשלה, מר יאיר לפיד, לשר הבינוי והשיכון, מר זאב אלקין ולכל אנשי המשרד שיחד עם עיריית ערד הובילו לחתימה על הסכם חשוב זה".

במסגרת הסכם הגג יוקצו תקציבים ייעודיים בסך כמיליארד ₪ לביצוע עבודות פיתוח בעיר. מתוכם כ-200 מיליון ₪ עבור תשתיות על, בתוך כך שדרוג כלל תשתיות העל הקיימות, הנותנות מענה לשכונות החדשות שיוקמו בהתאם להסכם. כמו כן, יועברו כ- 80 מיליון ₪ לקידום מוסדות ציבור בשכונות החדשות ושדרוג בשכונות הוותיקות, ובנוסף כ- 80 מיליון ₪ ישמשו לקידום 'ישן מול חדש' – שדרוג תשתיות ברחבי העיר הוותיקה. 

הסכם הגג צפוי להגדיל את כמות התושבים בעיר ב-50%, זהו יחס חסר תקדים באזור. זאת בהמשך לפריחת הנגב המזרחי בשנה האחרונה, ומעבר של אזרחים רבים לאזור. בהתאם, גובש מתווה שיתוף פעולה ייחודי, בין הרשות המקומית ומשרד הבינוי והשיכון, המבטיח את תהליך הפיתוח הארגוני וקליטת התושבים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים