שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ערוכים, לא מציע לאויבינו לנסות אותנו"
נתניהו בממשלה
גנץ: "צה"ל ערוך לממש כל החלטה שלנו נוכח כל התפתחות ברצועת עזה ובמקומות אחרים. יש פעילות שמחייבת עירנות וצה"ל וכוחות הביטחון כולם פועלים כל העת"
בנימין נתניהו | צילום: לע"מ
נתניהו בממשלה |
צילום: עומר מירון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) בפתח ישיבת הממשלה למצב הביטחוני ואמר כי "לאחר ישיבת הקבינט קיבלנו החלטות – להיערך לכל תרחיש. זו ההנחיה שאני ושר הביטחון הנחינו וצה"ל אכן ערוך לכל תרחיש. אתמול היה לילה שקט ואני מקווה שיימשך כך. אנחנו ערוכים לכל התפתחות, אני לא מציע לאויבינו לנסות אותנו".

"במקביל, המשטרה וכוחות הביטחון בירושלים פועלים לשמירת הסדר הציבורי והבטחת חופש הפולחן. אני חושב שגם שם יש ירידה בהיקף ההפרות והדבר הזה הוא חיובי כמובן. אנחנו רוצים לחזור למשטר של חוק וסדר מלא, אנחנו נאכוף את החוק בצורה מלאה".

בנושא הקורונה אמר כי ״מדינת ישראל היא דוגמה ומופת לעולם ביציאה מהקורונה. ראיתי אתמול ברשתות הזרות את הדירוגים השונים. אנחנו נמצאים לפני כל המדינות האחרות בשיעור החיסון המלא של האזרחים שלנו וזה מאוד מרשים. כולנו מרגישים את זה, ואנשים שמחים – חיים את חייהם וחוגגים את חגיגותיהם בשמחה גדולה".

"אנחנו בקרוב ניתן כמובן גם הקלות נוספות, הבאנו את מנות החיסונים הנוספות כדי להבטיח שנוכל להמשיך ביציאה ובעלייה המרשימה בכלכלה שלנו שמתחילה לחזור ולצמוח. אנחנו דורגנו במקום ה-19 בין 20 הכלכלות עם התוצר לנפש הגבוה ביותר. לפני כמה שנים כשעשינו רפורמות כאלה, אנשים לא האמינו שנגיע לשם, אבל בזכות כלכלת השוק החופשי שהנהגנו – אנחנו מגיעים לשם".

"האבטלה יורדת וכל אלה הם הישגים חשובים גם בבריאות וגם בכלכלה ואנחנו רוצים להמשיך אותם. אנחנו צריכים להבטיח שהישגנו לא יוסבו לאחור על ידי כניסה של וריאנטים קטלניים. לכן, אנחנו בודקים כרגע את הצעדים הנדרשים לעצור את הכניסה ממדינות שבהן מתפשטים הווריאנטים הללו ואנחנו יודעים גם שזה קשה. אנחנו עושים הכל כדי למנוע את זה ונקבל החלטות בקרוב ביותר".

"אחת המדינות שבה המגיפה מתפשטת בצורה כל כך אכזרית וקשה היא ידידתנו הודו. ראשית אני מבקש לשלוח בשם כל שרי הממשלה ואזרחי ישראל את תנחומינו לראש ממשלת הודו, ידידי, נרנדרה מודי, ולאזרחי הודו על אובדן החיים הטרגי שמתרחש שם".

"הנחיתי את ראש המל״ל לעזור בכל מה שיתבקש מצידם. אני מקווה שיהיה מאמץ בינ"ל, שישראל מוכנה להיות שותפה מלאה בו, כדי לעצור את הטרגדיה הזו. בשעה שאנחנו כאן שמחים אנחנו עדיין מבינים שחלקים גדולים של האנושות סובלים סבל גדול. בכל מקרה אנחנו מוכנים לעזור בכל דבר שיידרש".

בנושא מינוי שר המשפטים אמר ראש הממשלה: "בית המשפט העליון קיבל החלטה שאנחנו נקיים היום דיון בממשלה על מינוי שר המשפטים. קודם כל אנחנו מקיימים את החלטת בית המשפט. לדעתי, מינוי שר המשפטים ראוי שייקבע על ידי הממשלה שסביר להניח, וכך אני מקווה, תקום בימים הקרובים. לכן, למנות שר משפטים קבוע ברגע זה – זה דבר מלאכותי ולא מדרך הפעולה הרגילה שהיינו רוצים לעשות".

"הדבר הזה נכפה, כך אומרים לנו, בגלל בעיית העצורים. התקווה שלי להגיע לפתרון מוסכם במהלך הדיון הזה עם שר הביטחון. הייתי רוצה לנסות להגיע לפתרון מוסכם ולקחת 48 שעות לאחר שנקיים את הדיון, שיפתור את הבעיה הספציפית של העצורים, אבל יהיה ברור שאנחנו לא באים ומנסים לכפות משהו על הממשלה הבאה שתקום".

"אם הצעתי תתקבל ע"י שר הביטחון, ובית המשפט יקבל זאת אז אני מקווה מאוד שנגיע לפתרון מוסכם על שנינו. אם לא יגיע הדבר ובית המשפט יגיד 'תחליטו' – והוא מחייב אותנו להחליט מיד, אז נקום ונתכנס ונחליט מיד. אני מנסה למנוע בדרך הזאת התנגשות מיותרת שאפשר אולי לדלג עליה. טוב נעשה אם ניקח נשימה עמוקה ל-48 שעות ואני מקווה שביהמ"ש ייתן לנו ארכה זו כי ייתכן מאוד שנגיע להסכמה".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר בנושא הביטחוני: "צה"ל ערוך לממש כל החלטה שלנו נוכח כל התפתחות ברצועת עזה ובמקומות אחרים. אני אומר לשרים שמעבר לגבולות שלנו, יש פעילות שמחייבת עירנות וצה"ל וכוחות הביטחון כולם פועלים כל העת".

באשר למינוי שר משפטים: "יש פה היתממות מוחלטת. ההסכם בין הגושים נקבע שמשרד המשפטים בגוש כחול לבן- אני מילאתי את המקום באופן טכני ל-3 חודשים וההנחה הבסיסית היא שאחרי 3 חודשים ממנים שר קבוע. הממשלה הרלבנטית כרגע היא הממשלה הנוכחית ולכן הפתרון המוסכם הוא למנות אותי".

"אני המועמד של גוש כחול לבן למשרד המשפטים, כך הבאנו את לממשלה, זו עמדתי, אם תרצה לדון בזה עוד יומיים אין בעיה- אבל לא תהיה החלטה אחרת בין אם זה נוח לך או לא. משרד המשפטים הוא משרד חיוני. העובדה שחודש אין שר משפטים זו תקלה ומי שנושא באחריות זה אתה שלא נתת למנות שר".

"מילאתי המקום במשרד בצורה ממלכתית וכך תכננתי להמשיך. כל דבר אחר זו היתממות, לא תהיה שום עמדה אחרת. מדינת ישראל צריכה שר משפטים בדיוק כמו שהיא צריכה שר אוצר. אין משרד שעושה פעולה שמשרד המשפטים לא מעורב בו- זה משרד רוחבי. אני אומר בצורה חד משמעית- יש פתרון אחד והוא למנות אותי ולשמור על החוק והדמוקרטיה במדינת ישראל", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים