שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מרד ב'כחול לבן' ועריקה לסער הפילו את הצעת הפשרה
דרמה לילית בכנסת
ברוב של 49 מתנגדים אל מול 47 תומכים, דחתה מליאת הכנסת את ההצעה לדחיית העברת התקציב בשבוע, שהיה מאפשר מרחב תמרון נוסף להגיע לפשרה שתאריך את ימיה של הממשלה
משכן הכנסת | צילום: Avishay Zigman, שאטרסטוק

כנסת ישראל ה- 23 במספר, תפוזר ככל הנראה באופן אוטומטי הלילה בחצות, ככל שהממשלה לא תצליח להעביר את תקציב המדינה לשנת 2020 ב- 3 קריאות במליאת הכנסת, מה שבלתי הגיוני שיתרחש.

האירוע הדרמטי במליאת התרחש סמוך לשעה 01:00 אחר חצות, כאשר חברות הכנסת מיכל שיר ושרן השכל מהליכוד הודיעו כל אחת בנפרד על התנגדות בהצבעה ועל היעדרות מהמליאה בזמן ההצבעה.

במקביל, הפתיעו 3 ח"כים מ'כחול לבן, חיימוביץ', שפע וזמיר כשהופיעו במליאה והתנגדו להצבעה בו בזמן שבמשך שעות ארוכות, הביעו את התלבטותם בשאלה כיצד אם להיעדר מהמליאה בזמן ההצבעה ולא להשתתף בה, או להתנגד באופן מוצהר לעמדתו של יו"ר המפלגה בני גנץ.

כאמור, לאחר דיון ממושך שכלל למעלה מחמישים דוברים, סיכום דיון של שעה וחצי, והצבעה שמית, דחתה מליאת הכנסת את ההצבעה לדחיית העברת התקציב בשבוע (שהוגדר על ידי הצדדים כ'הצעת פשרה' בין הליכוד וכחול לבן) כאשר 47 ח"כים תמכו בהצעה בעוד 49 התנגדו.

רגע לפני ההצבעה, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו את רשות הדיבור במליאה והאשים את בני גנץ ש"ברגע האחרון נסוג מהדברים שהסכמנו עליהם כדי לעצור את הדיקטטורה הפקידותית משפטית פה, אבל הוא לא עמד בלחץ של ניסנקורן וחבריו ואנחנו לא יכולים להסכים לזה. ולכן כחול לבן הולכים לגרור אותנו לבחירות מיותרות. אני לא חושש מהבחירות, אנחנו ערוכים לזה ואנחנו נצמח, אבל זה מיותר. אני אצביע בעד המשך קיום הממשלה."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים