שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » עשרות אזעקות בשדרות, אשקלון ועוטף עזה
ההסלמה נמשכת
שיגורי הרקטות מרצועת עזה נמשכים עם מטחים כבדים לעבר העוטף. דובר צה"ל: "אנחנו עם הרגל על הגז באופן מלא ביממה הקרובה". צה"ל חיסל חוליית נ"ט

ירי הרקטות מרצועת עזה נמשך גם הבוקר (שני) עם מטחים לכיוון אשקלון ויישובי עוטף עזה. השיגורים, שהחלו אמש עם מטח לכיוון ירושלים עם פקיעת האולטימטום של חמאס, התחדשו מעת לעת במהלך הלילה ואלו ושעות הבוקר.

בתגובה לירי הרקטות, צה"ל פתח במבצע "שומר החומות" במסגרתו התבצעו ביממה החולפת כ-130 תקיפות של ייעדי חמאס ברצועה. הבוקר כוח צה"ל חיסל חוליית משגרי נ"ט בעזה – לפני ששיגרה טיל לעבר מטרה ישראלית. לפני זמן קצר צה"ל תקף מהאוויר דירה בבניין רב-קומות במערב עזה.

דובר צה"ל הדי זילברמן אמר הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב' כי "התקיפות ממשיכות ואנחנו מממשים את מה שהתכוננו אליו חודשים ארוכים למקרה של הסלמה מול חמאס. המטרה היא השבת היציבות לאחר פגיעה קשה בחמאס, לא נפסיק עכשיו. ביממה הקרובה אנחנו עם הרגל על הגז באופן מלא".

עוד מדווח על 107 פצועים. ברשת הקשר של חמאס בעזה נשמעו קריאות איום נגד ישראל. הדוברים בקשר איימו שצפויות "הפתעות" בשעות הקרובות כל עוד ישראל תמשיך לתקוף ברצועה. עוד דווח כי במחנה הפליטים שאטי גורמי ההצלה שלפו הרוגים מתחת להריסות, ומספר המתים ברצועה עשוי לעלות בהתאם.

נכון לרגע זה, בבית החולים ברזילי מאושפזים 31 נפגעים, מהם גם ששת הפצועים מאשקלון: 21 קל, 8 נפגעי חרדה, 1 בינוני ו-1 קשה. בין הפגיעות: 8 פגיעות ראש, 7 נפגעו באגן ובגפיים, 1 נפגע פגיעה רב מערכתית.

ביישובים שנמצאים בטווח של 40 ק"מ מהרצועה הוטלו הגבלות, ובהן ביטול הלימודים היום. גם בגוש דן ובשאר יישובי השפלה הוטלו הגבלות: קיום לימודים יתאפשר רק במוסדות שבהם קיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות (דקה וחצי). לצד ההגבלות שהוטלו באזורים, ברשויות מקומיות שונות בשפלה ובגוש דן הודיעו על פתיחת מקלטים. בראשון לציון, רחובות, נס ציונה, חולון, לוד ובת ים החליטו ראשי הערים על ביטול הלימודים היום.

במוקדי קרן הפיצוים מס רכוש נרשמו עד כה באזור הדרום וירושלים כ- 150 פגיעות ברכוש בדרגות שונות (מבנים ורכבים) מתוכן, בדרום שתי פגיעות ישירות משמעותיות בבתי מגורים בהן ניתן לדיירים מענה של דיור חלופי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים