שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » עשרות אלפי שקלים חזרה לכיס של כל רוכש דירה
בשורה
תיקון לחוק המכר של ח"כ סמוטריץ' שמחיל את מדד תשומות הבנייה רק על מרכיב הבנייה ברכישת דירה עבר בקריאה טרומית
אתר בניה, אילוסטרציה | צילום: Fotokon, שאטרסטוק

בשורה לרוכשי הדירות, מזה מספר שבועות מקדם יו"ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ תיקון לחוק המכר שיחסוך אלפי שקלים לכל רוכש דירה. במציאות כיום, כל רכישת דירה מקבלן מוצמדת למדד תשומות הבנייה והעליה במדד גוררת איתה עשרות אלפי שקלים נוספים למחיר הדירה שנדרש הרוכש לשלם.

כמו כן, קונה שניגש לבקש משכנתא מהבנק לא יודע כמה יצטרך לשלם בסוף התהליך והעלייה במדד לא מגולמת במחיר ועל כן אפשר לקבל על הסכום הזה משכנתא.

מחיר דירה מורכב משלושה מרכיבים: מחיר הקרקע, מחיר הבנייה ורווח יזמי. אין היגיון בכך שמדד תשומות יוצמד לכלל המרכיבים. החוק קובע שהמדד יוצמד רק למרכיב מחיר הבנייה.

על פי מדד שהתפרסם אתמול בחודש ינואר השנה המדד עלה ב0.8%, אחרי שבשנת 2021 המדד עלה ב5.6%, מדובר על עשרות אלפי שקלים שהתווספו למחיר הדירה של כל רוכש.

מרכיב נוסף בחוק קובע שההצמדה שהרוכש יחוייב לשלם תוצמד לתאריך שנקבע למסירת הדירה בחוזה ולא סיום הבנייה בפועל במקרה של איחור במסירת הדירה במידה והקבלן לא עמד בלוחות הזמנים. החוק קודם בהסכמה עם השר אלקין ובגיבוי משרד האוצר.

כזכור, החוק של סמוטריץ׳ נחסם פוליטית על ידי ניר אורבך ומשכך סמוטריץ׳ סיכם על קידומו יחד עם יו״ר ועדת הכספים ח"כ קושניר שהעלה את החוק בשמו והחוקים של סמוטריץ׳ וקושניר הוצמדו.

יו"ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "זה חוק מתבקש שיחסוך עשרות אלפי שקלים לאזרחי ישראל. אני מודה לשר השיכון אלקין על קידומו ולחברי ח"כ אלכס קושניר על שיתוף הפעולה. אזרחי ישראל נאנקים תחת יוקר המחיה ויוקר הדיור, התיקון יורגש בכל כיס של רוכשי דירה בישראל וטוב שיש מי בקואליציה שיודע להתגבר על פוליטיקה קטנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים