שיתוף
תגובות
חדשות » המפגינים דרשו: "לבטל את הצו הדרקוני"
צו פוליטי?
הפגנת מחאה של פעילי ימין התקיימה מול ביתו של גנץ, במחאה על צו המעצר המנהלי שהטיל על נער יהודי מהשומרון | "כלי דיקטטורי ודרקוני שנועד לעקוף את בית המשפט"
| צילום: באדיבות המצלם

עשרות פעילי ימין הפגינו הערב מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ, כנגד צו המעצר המנהלי שהטיל השר על נער יהודי כבן 20 תושב השומרון, בסוף השבוע האחרון.

המפגינים נשאו כרזות מחאה, בהם נכתב בין השאר "כיפה ופאות זה לא ראיות", "די לרדיפת נוער הגבעות" ו"לבטל את הצו הדרקוני".

לדברי מארגני ההפגנה, "הנער שנעצר לחקירת השב"כ לפני כשבועיים אינו עשה דבר, ומשראו בשב"כ ובמשטרה כי אין כנגדו שום ראיות שיעמדו במבחן בבית המשפט, החליטו למשוך את כתב האישום ולעקוף את בית המשפט באמצעות צו מנהלי שהינו כלי דרקוני ודיקטטורי.

"זוהי שיטה קבועה של ימ"ר ש"י והמחלקה היהודית בשב"כ שלא בוחלים באמצעים במאבקם במתיישבים. קודם מסמנים את המטרה והאדם ולאחר מכן מנסים 'להלביש' עליו את התיק. אם הצליח – מה טוב, אם לא יופעל מיד הצד המנהלי. שיטת הפעולה המגונה והדורסנית הזאת חייבת לעבור מן העולם", אמרו.

 הצעיר, נזכיר, נעצר כאמור לפני כשלושה שבועות לחקירת שב"כ, שם ניסו לייחס לו עבירות של הצתה ותקיפה. תחילה היה הצעיר בצו חריג אשר אסר עליו לפגוש בעו"ד כשבוע, ולאחר מכן המשיכה חקירה השב"כ עוד כשבועיים, אשר בסיומה הצהירה הפרקליטות כי בכוונתה להגיש כתב אישום כנגד הצעיר.

בסוף השבוע האחרון, לאחר שלא הצליחו לגבש כנגד הצעיר כתב אישום, חתם כאמור שר הביטחון על מעצרו המנהלי של הצעיר ללא כל אישום וללא הליך פלילי כנגד הצעיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים