שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בלתי נתפס – מניין ההרוגים עלה ל-44
אסון מירון
כוחות ההצלה טיפלו במעל 150 נפגעים. עשרות נעדרים במקום. מזק"א נמסר כי לא כל משפחות ההרוגים קיבלו הודעות על כך
תגיות:
האירוע הקשה במירון | צילום: דוברות איחוד הצלה

עשרות אנשים מצאו את מותם במהלך הדחיקות והצפיפות בסיום ההדלקה ברחבת תולדות אהרון, ועוד כ-150 אנשים נפצעו בדרגות פציעה שונות. מדובר באסון בסדר גודל שלא ידעה הציבור בישראל זמן רב. מתנדבי ההצלה מעדכנים כי קיימים מספר נעדרים במקום.

בארגוני ההצלה הכריזו בתוך מספר דקות על אר"ן (אירוע רב נפגעים), וביקשו מכל המתנדבים בעלי אמבולנסים במרחב צפון לעשות את דרכם לעבר הר מירון, עקב אופי האירוע. כוחות המשטרה ששהו בהר הגישו אף הם עזרה ראשונית ופילסו את הדרך לכונני הרפואה.

מרכזי מידע על פצועים בבתי החולים: נהריה 049850505, נהריה חירום 1255141, זיו 046828838, זיו חירום 1255161, פוריה 046652211. נעדרים- *1201.

זירת האסון במירון | צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

המשטרה הודיע על הפסקת תנועת כלי הרכב להר מירון. בשלב זה מתאפשרת רק יציאה. משרד התחבורה הודיע כי בעקבות האסון והחלטת המשטרה לסיים את האירוע באופן מיידי, "אנו נערכים לשנע מאות אוטובוסים ומס׳ רכבות חירום המיועדות ללמעלה מ-1,000 נוסעים כל אחת, להחזרת משתתפי ההילולא לבתיהם. מדובר בהיערכות לוגיסטית מורכבת ונדרשת סבלנות מהנוסעים".

בתוך כך ובשביל למנוע צפיפות החלה המשטרה בפעילות להורדת כלל הציבור הושהה בהר אל מתחם האוטובוסים. במטרה שלא להקשות על כוחות ההצלה שנמצאים במקום ופועלים להצלת חיים. "אנו מבקשים מכל המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם, הכניסות להר נסגרו ולא תתאפשר הגעת מבקרים. משטרת ישראל יחד עם ארגוני ההצלה וצה"ל עוסקים בטיפול רפואי, פינוי והכוונת הציבור לכיוון היציאות. האירוע נמצא כעת תחת שליטה", נמסר מהמשטרה.

בהמשך הערב הוציאה המשטרה הודעה על האסון: "אירוע רב הנפגעים במירון נמצא בשליטה של כוחות הביטחון וההצלה והמאמץ המרכזי כעת של משטרת ישראל הוא פינוי ההר באופן מסודר ובטוח. בזירה נמצא מפכ"ל המשטרה שעומד מקרוב על מאמצי פינוי ההר ומקבל עדכונים על שארע. הציבור מתבקש להגיע לתחנות ההסעה ולהתפנות מהמקום. יש להימנע מהליכה רגלית לאורך הכבישים".

מפקד המחוז הצפוני בזירת האסון. צילום: דוברות המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

"על הציבור לעקוב אחר דיווחי והנחיות המשטרה באמצעי התקשורת לגבי הסדרי התנועה, שכן צירים מרכזיים נחסמו לתנועת כלי רכב על מנת לאפשר תנועה מהירה של רכבי החירום וההצלה לצורך פינוי הפצועים וטיפול בנפגעים. במקום פועל חפ"ק אחוד הכולל את הפיקוד הבכיר של גופי החירום וההצלה שמבצעים הערכות מצב תכופות בכדי לעמוד על מאמצי הפינוי. על הנהגים להישמע להוראות המשטרה, לגלות סבלנות, התחשבות ואיפוק, כולנו שותפים וערבים למשימות הצלת חיים".

נמסר גם: "משטרת ישראל מודעת לניסיונות של בני משפחה וקרובים לנסות ולהשיג סלולרית את יקיריהם שנמצאים באזור מירון ומבהירה שבכל אזור ההר ישנה בעיית קליטה סלולרית שלא מאפשרת הוצאה וקבלה של שיחות. המשטרה עוסקת כעת בפינוי הקהל מההר על גבי אוטובוסים וכלי תחבורה נוספים".

מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שמעון לביא: "לילה קשה, לילה טראגי. אני רק אניח את הדברים כאן על השולחן – אני שמעון לביא, מפקד מחוז הצפוני, ואני נושא באחריות הכוללת לטוב ולרע ואני מוכן לכל בדיקה. בשולי הדברים אני אציין שהמחוז הצפוני יחד עם אגף התנועה נערך לכלל התרחישים שקשורים לבטיחות שמנו בראש סדרי העדיפויות את נושא הבטיחות ושלום הציבור – ללא פשרות".

מוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל עומד לרשותכם ובו תמצאו פרטים לגבי פינוי ההר, בתי החולים אליהם הגיעו הפצועים, טלפונים חיוניים ונעדרים.

דובר מד"א, זכי הלר: "מדובר בנפגעים כתוצאה מדוחק ולא קריסה, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-50 נפגעים, מתוכם כ-20 במצב אנוש, למקום הוזנקו 6 מסוקים שיפנו פצועים בנוסף לאמבולנסים של מד"א שמפנים פצועים לבתי חולים זיו (17) ולגליל בנהריה".

דובר מד"א, זכי הלר עדכן בהמשך לאסון במירון: "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לכ-103 נפגעים, בהם: 38 במצב אנוש עדיין בשטח, 6 במצב אנוש שפונו לבתי החולים, 18 במצב קשה, 2 במצב בינוני, 39 במצב קל. הפצועים מפונים לבתי החולים, זיו, לגליל בנהריה, פוריה, רמב"ם ולעין כרם. כל הפצועים קשה בינוני וקל, פונו מהשטח.

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע חריג מאוד בהיקפו ולצערנו נגבו חיי אדם. עשרות מתנדבים של איחוד הצלה השתתפו בפעולות ההחייאה והעניקו סיוע לעשרות נפגעים במצבים שונים – חלקם פונו למרכז הרפואי זיו בצפת וגליל מערבי בנהריה באמבולנסים של איחוד הצלה".

אבי מרכוס מנהל אגף רפואה של איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד עם זירה של עשרות נפגעים שחלקם למרבה הצער נקבע מותם עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו ומעניקים סיוע למספר רב של נפגעי חרדה".

ארגון איחוד הצלה – מחוז צפון, מסר: בהמשך לאירוע רב נפגעים במתחם ההדלקה של תולדות אהרון במירון – יהודה גוטליב חובש איחוד הצלה שנתקל בקריסה והזעיק את הכוחות סיפר: "הייתי באבטחה במקום ונתקלתי בקריסה של עשרות איש שנפלו האחד על השני. חלקם נרמסו ואיבדו את הכרתם. ביקשתי מייידי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום כוחות נוספים ודיווחתי כי יש צורך בסיוע רפואי דחוף לעשרות נפגעים".

לייזר היימן סמנכ"ל מטה מתנדבים איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד שלא חוויתי מאז שנת 2000 כשנכנסתי לתחום של הצלת חיי אדם". דב מייזל סמנכ"ל מבצעים של איחוד הצלה הוסיף: "עקב אופי האירוע צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו ומעניקים סיוע למספר רב של נפגעי חרדה שנתקלו בזירה הקשה".

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה שהגיע אף הוא לזירה הוסיף: "מדובר באירוע חריג מאוד בהיקפו ולצערנו נגבו חיי אדם. עשרות מתנדבים של איחוד הצלה השתתפו בפעולות ההחייאה והעניקו סיוע לכמאה נפגעים במצבים שונים – חלקם פונו למרכז הרפואי זיו בצפת, רמב"ם בחיפה, וגליל מערבי בנהריה באמבולנסים של איחוד הצלה".

מ'הצלה מירון' נמסר בהמשך הערב: בהמשך לאירוע במירון, כונני ארגון הצלה העניקו סיוע לכ-70 נפגעים במצבי פציעה שונים, אשר פונו לבתי החולים השונים באיזור, וביצעו פעולות החייאה על 38 נפגעים, אשר למרבה הצער הפראמדיקים נאלצו לקבוע את מותם במקום.

בנוסף על הצוותים שהיו בהר, כונני הארגון במרחבים גלבוע, גליל וכרמל הצטרפו מיידית לסייע, ועלו עם אמבולנסים של מד"א מהמרחבים השונים לכיוון ההר בכדי לסייע לכוחות שבהר, ואף פינו לבתי החולים השונים ולמנחת המסוקים הקרוב. בשאר המרחבים יצאו המתנדבים לסייע עם אמבולנסים של מד"א לנסיעות שגרה במרחבים השונים.

מנכ"ל הצלה יעקב יוזשעף סיפר: "כמידי שנה בשנה נערכנו עם כוחות מתוגברים לאבטחת העולים להילולא, בתקווה שלא יהיו אירועים חריגים, לצערנו הרב השנה התבשרנו על האירוע שאירע לפני זמן קצר. מיד עם קבלת האירוע התחילו כלל הצוותים של הצלה שהיו על ההר להתקדם למקום ולסייע לנפגעים במקום, כאשר במקביל מתנדבים נוספים יצאו לסייע עם אמבולנסים של מד"א, הן בטיפול והן בפינוי לבתי החולים ולמנחתים. אני רוצה להודות באופן אישי לכל מתנדב ומתנדב על הסיוע באבטחה עד כה בכלל, ובפרט למתנדבים שבאו לסייע לאירוע".

דובר צה"ל מסר: לפני זמן קצר הוקפצו לוחמי חטיבת החילוץ והוזנקו מסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669 לסייע בנקודת קריסת הגג בהר מירון.

דובר צה"ל מסר בהמשך הערב: לוחמי צה"ל מסייעים לגופי החירום באירוע רב הנפגעים במירון. בשעות אלו לוחמי חטיבת החילוץ של פיקוד העורף, כוחות רפואה מפיקוד הצפון ומספר מסוקים של חיל האוויר עם צוותי רפואה ולוחמי 669 מסייעים באירוע רב הנפגעים במירון. הכוחות מסייעים בפינוי הפצועים וההרוגים, במתן טיפול רפואי בנקודה, בפינוי מוסק מהיר של הפצועים לבתי החולים וכן בויסות נפגעים מוסק בין בתי החולים.

זירת האסון במירון. צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

המרכז הרפואי לגליל עדכן כי עד כה הובאו אליו 19 פצועים מהאירוע במירון, כולם במצב קל. פרטים נוספים בהמשך. המרכז הרפואי זיו עדכן כי למרכז הרפואי הגיעו 39 פצועים, מתוכם 14 פצועים קשה.

סגן שר התחבורה אורי מקלב בתום הערכת מצב בחפ"ק משרד התחבורה בהר מירון: משרד התחבורה מעמיד את את מערך הרכבות ואוטובוסי החירום בכדי להוריד את כלל ההמונים מהר, כרגע ישנם צירים סגורים לטובת פינויי הפצועים. אנחנו מבקשים מהציבור להתאזר בסבלנות.

סגן שר התחבורה אורי מקלב לערוץ 12 מהחפ"ק המרכזי בהר מירון: "עצרנו מידית את כל האוטובוסים העולים להר, כרגע אנחנו מעמידים עשרה רכבות חירום להורדת עשרת אלף איש מהר באופן מידי".

שרת התחבורה מירי רגב הנחתה לחדול באופן מיידי את העבודות המבוצעות בכבישים על מנת לאפשר את הזרמת התנועה לפינוי השוהים במתחם מירון. במקביל הנחתה רגב על שליחת 10 רכבות לתחנת כרמיאל שיעבירו נוסעים אל תחנת תל אביב סבידור ומשם בהיסעים לכיוון דרום באמצעות אוטובוסים ורכבות נוספות.

מרכבת ישראל נמסר: בשל האסון במירון, רכבת ישראל תפעיל רכבות מכרמיאל לכיוון דרום בהתאם לצרכים המוכתבים מגורמי הבטחון והערכות המצב של משרד התחבורה. הרכבות תסענה מכרמיאל לתחנת תל אביב סבידור, שם יחכו אוטובוסים וכן רכבות נוספות ליעדים נוספים בארץ (בני ברק, ראש העין, אופקים, נתיבות, וירושלים).

מרכבת ישראל נמסר בהמשך הלילה: בשל האסון במירון, הוסטו רכבות נוסעים רבות לפינוי אלפי אזרחים מתחנת כרמיאל לתחנות הרכבת ברחבי הארץ. בשל כך ייתכנו ביום שישי 30.4 שינויים בתנועת הרכבות וייתכן כי מספר רכבות שהיו אמורות לפעול תבוטלנה או שיחול שינוי במסלולן.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב לאסון: "‏בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. א-ל נא רפא נא להם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: "אני עוקב בדאגה וכאב וחרדה אחר האסון הנורא שארע בעת ההילולה במירון. ישראל כולה מתפללת כעת לרפואת הנפגעים. זהו לילה קשה ועצוב".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה: "‏אסון נורא במירון. משטרת ישראל מסייעת בידי כוחות ההצלה לפנות את הפצועים במהירות ובזהירות. אין הגעה אל ההר למעט לכוחות החילוץ וההצלה – הדרך היא החוצה בלבד. נציב הכבאות וההצלה באירוע. מפכ"ל המשטרה בדרכו. כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏מחזק את ידי כוחות המשטרה, החילוץ וההצלה הפועלים כעת באירוע הקשה במירון ומתפלל לרפואת הפצועים. א-ל נא רפא נא להם. הכבישים להר סגורים. אל תגיעו. שנשמע רק בשורות טובות".

שר הפנים, אריה דרעי: "הלב נשבר נוכח האסון הכבד בהילולה במירון. אני מתפלל לשלום הפצועים ומחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום. 'א-ל נא רפא נא לה'".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים