שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עשרות ערבים התפרעו ויידו אבנים
ירושלים סוערת
ערבים הציתו רכב בשכונה שבמזרח ירושלים. יהודים שלפו אקדחים, המשטרה חברה אליהם. 15 נעצרו, המשטרה השתמשה בבואש לפיזור ההתקהלות
פגיעה ברכב בשכונה | צילום: דוברות המשטרה
פורעים משליכים כסאות על "לשכת בן גביר" |
צילום: ידידיה גרוסמן

עימותים אלימים התפתחו הערב (חמישי) בין יהודים לערבים בשכונה שבמזרח ירושלים. תושבים יהודים שהותקפו במהומות שלפו אקדחים, סמוך לרכב שעלה באש וירו כמה יריות למטרות לא מזוהות. המשטרה חוקרת אם הרכב הוצת.

ח"כ איתמר בן גביר החליט להעביר את לשכתו הפרלמנטרית למזרח ירושלים והוביל לסערה במקום. עשרות צעירים ערבים הגיעו לסעודת צאת צום הרמדאן מול לשכתו החדשה, קראו "אללה אכבר" ויידו אבנים. הרוחות התלהטו במהרה במקום והצעירים החלו לזרוק כיסאות פלסטיק וחפצים תוך כדי קריאות: "כובשים, גנבים. אנחנו לא נזוז מכאן".

במהלך המהומות, אבנים הושלכו לעבר כוחות משטרה ורכבים חולפים ונורו זיקוקים. רכב נרגם באבנים והוצת, הותקפו עוברי אורח בסמוך לתחנת הרכבת הקלה, ואדם אחר הותקף ברחוב שומרי אמונים ונחבל קלות. נעצרו 15 חשודים בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים.

מדוברות המשטרה נמסר כי "כוחות משטרה ומשמר הגבול פעלו אמש לאורך שעות בשכונת שיח ג׳ראח שבמזרח ירושלים בעקבות מחאה שנערכה המקום והפכה במהרה להפרת סדר אלימה, יידוי אבנים לעבר כוחות וניידות המשטרה וכלי רכב חולפים, ירי זיקוקין ובמספר מקרים אף הותקפו שוטרים ואזרחים".

"בין האירועים שנרשמו- רכב שנרגם באבנים והוצת לאחר מכן, תקיפת עוברי אורח בסמוך לתחנת הרכבת הקלה תוך שימוש בכלי תקיפה, אדם שהותקף ברחוב שומרי אמונים ונחבל קלות. במהלך פעילות המשטרה במקום, נעצרו 15 חשודים בגין הפרת סדר, התפרעות, יידוי אבנים וחפצים ותקיפת שוטרים ואזרחים".

"משטרת ישראל לא תיכנע לפרובוקציות, ותמשיך לאפשר לכל אדם באשר הוא את חופש המחאה בגבולות החוק. יחד עם זאת, נמשיך לפעול ביד נוקשה במקרים בהם החוק מופר", לשון הודעת המשטרה.

בן גביר ב"לשכתו" | צילום: עוצמה יהודית

בלשכת בן גביר האשימו כי "אחרי שעות ארוכות בהם התפרעו מאות ערבים בשכונת שמעון הצדיק, פצעו שוטרים, והרסו את לשכתו של חבר הכנסת בן גביר שהוצבה במקום, החליטו קציני המשטרה בשטח לפנות את מאות השוטרים, כאשר אל מול המתפרעים ניצבים חמישה קציני משטרה בלבד".

בן גביר מסר כי "לא מפתיע אותי שאחרי שמשטרת ישראל מפקירה תושבים, מאפשרת לערבים לשרוף רכב של תושב יהודי, לתקוף יהודים מול עיניה, השלב הבא הוא להפקיר חבר כנסת. מסתבר שמבחינת המשטרה, כניעה לטרור היא הדרך העדיפה בעיניה". בן גביר הוסיף: "גם בלי המשטרה אשאר במקום, לא נפקיר ילדים ותושבים וכל עוד המשטרה לא תדאג לבטחונם של תושבי שמעון הצדיק אנחנו נהיה כאן".

עוד דיווח דוברו של בן גביר כי שלושה שוטרים נפצעו מגז פלפל שרוסס לעברם על ידי ערבים בשכונת שמעון הצדיק. על השר אוחנה לתת חופש פעולה מלא למשטרה. לא ייתכן שתוקפים שוטרים והמשטרה לא תעשה דבר", אמר הח"כ מעוצמה יהודית.

על כך שפורעים ערבים הציתו רכב בשכונה אמר כי "המשטרה שוב עומדת מנגד ולא עושה דבר. נהיה כאן עד שהמשטרה תיקח את עצמה בידיים ותתחיל לעבוד. לא נאפשר מצב שבו יהודים מותקפים בעיר הבירה של מדינת ישראל".

במהלך הערב, עשרות פורעים ערבים תקפו באבנים וחפצים את בן גביר, שוטרים שעמדו בצד לא התערבו. "לפני מספר דקות החריבו פורעים ערבים את לשכתי. זרקו אבנים, כסאות ומכל הבא ליד, כאשר השוטרים עמדו בצד ולא התערבו. הגיע הזמן לתת לשוטרים גב חזק, להורות להם לטפל בבריונים ולא לכבול את ידי השוטרים. הגיע הזמן שהמשטרה תפעל נגד מי שמנסה ימים ארוכים לפגוע בתושבי שכונת שמעון הצדיק ובריבונות מדינת ישראל", תקף הח"כ שהציב את לשכתו בשכונה.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ככה זה נראה ערב אחרי ערב מאז תחילת הרמדאן בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. כל אחד מהמחבלים האלה ניתן לזיהוי בשניה וצילום כזה אמור להיות מספיק כדי לזרוק אותו לכלא ללא מעט זמן. אבל בשביל זה צריך הנהגה ומערכת אכיפה נחושה שתגדיר לעצמה כמשימה להחזיר את הריבונות וההרתעה מול האויב הערבי".

ח"כ אחמד טיבי הגדיר את המצב כ"המשך התוקפנות והנישול בשייח' ג'ראח" ואמר כי "פלסטינים מותקפים ע״י שוטרים בשייח ג׳ראח. גם מפגינים מהשמאל בישראל. גם עיתונאים פלסטינים. הערב גם משה נוסבאום הותקף . הסיפור של הנישול בשייח׳ ג׳ראח יתפוצץ לכולם בפנים".

יו״ר בל״ד ח״כ סמי אבו שחאדה: "הממשלה והמשטרה אחראיות להבערת השטח בירושלים המזרחית ובשיח׳ ג׳ראח. אם לא די בכך שאלה נותנות גב לנישול התושבים הערבים מבתיהם, הן גם מאפשרות לגזען הקטן בן גביר להיכנס לשכונה ולעשות פרובקציות עם חבריו המתנחלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים