שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עשרות רבנים סיירו ביו"ש – הרב דרוקמן בירך
לשינוי התדמית
זאת לרגל מסע הרבנים של ארגון רבני הארץ הטובה. הרב ביקש לחזק את המתיישבים, וקרא להם לחזק ולכוון את הנוער להמשך עשייה
הרב חיים דרוקמן | צילום: הלל לדרמן

הרב חיים דרוקמן, ראש מוסדות אור עציון ויו"ר תנועת בני עקיבא יצא בקריאת חיזוק לתושבי הגבעות ביהודה ושומרון וזאת לרגל מסע הרבנים של ארגון רבני הארץ הטובה. הרב ביקש לחזק את המתיישבים, וקרא להם לחזק ולכוון את הנוער להמשך עשייה.

הרב שאינו יכול להגיע לאירוע, שלח ברכה לרבנים ולתושבים "לצערי אינני יכול להיות עמכם באופן פיזי, אבל אני נמצא איתכם בליבי בסיור שלכם למקומות שמפריחים את שממות ארצנו. המפגש שלכם בעז"ה עם הנוער שעושה את הדבר החשוב הזה, חזקו אותו, וכוונו אותו ,שיוציא את רצונו הטוב והאידיאליסטי לבנות ולהפריח את שממות הארץ בצורה החיובית ביותר. ובעז"ה אנחנו נמשיך לבנות את ארצנו, ולהפריח את שממותיה", אמר הרב בדברי הברכה".

הרב דרוקמן התייחס גם לזכות של המתיישבים בגבעות בבניין הארץ "כותב הרב קוק זצ"ל על השאלה מדוע דורנו זכה לגאולה, דבר שלא זכו אבותינו, ועונה הרב קוק מפני שהוא עסק במצווה החשובה ביותר מכל המצוות שבתורה, מצוות יישוב ארץ ישראל. וכך נמשיך גם אנחנו לבנות את ארצנו ולהיבנות בה, ונצעד לקראת גאולתנו השלמה. אני כמובן אתכם", סיים הרב.

היום הגיעו כעשרות רבנים לסייר בגבעות בשומרון ובנימין. הרב יוסף ארציאל, מנהל ארגון רבני הארץ הטובה סיפר על הסיור "הסיור בא כדי לפעול לשינוי התדמית שיש על אנשי הגבעות, ולחיזוק מצוות יישוב הארץ. אנחנו נותנים גיבוי לכל העשייה הטובה והברוכה של יישוב הארץ שנעשה ע"י אנשי הגבעות. בהזדמנות זו נביע גם הערכה לכל אנשי החוות, גם לאנשי אביתר ולכל מי שפועל ליישוב הארץ ולחיבור של עם ישראל לארץ ישראל".

"מסע הרבנים" מגיע לאחר מספר פגישות, בין נציגי נוער הגבעות, ותושבי המאחזים לרבנים שהתקיימו בחודשים האחרונים. בין הרבנים, לאנשי העשייה בשטח נוצר קשר, וזאת בעיקר לאחר האירוע הקשה בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל. בפגישות ליבנו אנשי הגבעות והרבנים סוגיות שונות, והוצגה לרבנים הפעילות והעשייה בשטח. הקשר יצר כבר מספר סיורים של רבנים בגבעות, ואחדים מהם אף הגיעו לתת שיעורים לבני הנוער במאחזים השונים, היום לראשונה יערך סיור של כלל הרבנים יחד.

הרבנים הגיעו במהלך היום, לנקודת ההתיישבות ביהודה ושומרון. הסיור החל בשכונת קומי אורי ביצהר, אשר נמצאת תחת צו שטח צבאי סגור. הרבנים נפגשו את תושבי השכונה, ועמדו על המצב במקום. לאחר מכן נפגשו הרבנים עם נציגי משפחות מהיישוב החדש אביתר. משם נסעו הרבנים לגבעת עוז ציון, הסמוכה לצומת גבעת אסף בבנימין, ואשר נהרסה לאחרונה בידי כוחות משטרה ומינהל אזרחי, הרבנים חיזקו את תושבי המקום. לאחר מכן הגיעו הרבנים למאחז מעוז אסתר הסמוך לכוכב השחר, שם השתתפו הרבנים בשעה 17:00, יחד עם חברי כנס ואישי ציבור, באירוע חנוכת בית הכנסת ובהכנסת ספר תורה לע"נ אהוביה סנדק, שנהרג בידי שוטרים בבנימין, כאשר רכבו ננגח בידי שוטרים במהלך מרדף משטרתי. בנוסף ערכו הרבנים במקום שיח ומפגש עם נערי הגבעות ותושבי המאחזים.

לקראת אירוע חנוכת בית הכנסת אומר אברהם סנדק אביו של אהוביה "אנחנו מתרגשים מאד, לאחר הרצח של אהוביה, הציבור בהמוניו התגייס כדי שיהיה בית כנסת לע"נ אהוביה, מחר ב"ה המסע הזה מגיע לסיומו, סיום שהוא גם התחלה של בית כנסת חדש בא"י, מקום לתורה, מקום ללימוד, וזכינו ב"ה גם לתרומה של ספר תורה לע"נ אהוביה שמחר נכניס אותו לבית הכנסת החדש. אנחנו נשמח שכל עם ישראל יהיה איתנו יחד שם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים