שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » עשרות תאגידים וחברות מחרימות את פייסבוק
הצרות של צוקרברג
תאגידי ענק בעולם מחרימים את כלל פלטפורמות הפרסום של חברת פייסבוק העולמית מאחר והיא מפרסמת תכנים פוליטיים השנויים במחלוקת, בדגש לאלה של הנשיא טראמפ
מארק צוקרברג | צילום: Frederic Legrand - COMEO, שאטרסטוק

ברקע מסע הבחירות לנשיאות ארצות הברית, המאבק ב"פייק ניוז" שמקדמת פייסבוק עולה שלב. עשרות חברות, תאגידים וקונצרנים עולמיים החליטו השבוע להחרים את פייסבוק, מאחר והפלטפורמה מפרסמת תכנים מעוררי מחלוקת.

אחת ההחלטות שעוררו את הזעם החברתי נגד הרשת החברתית ומארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד החברה, הייתה להשאיר את הפוסט של דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, "כשהביזה מתחילה, היריות מתחילות". טראמפ איים בדבריו על המפגינים שיצאו במחאה על הריגתו של ג'ורג' פלויד. המשפט שאמר טראמפ קושר בעבר למועמד לנשיאות שתמך בהפרדה גזעית.

פייסבוק מואשמת זה שנים בעידוד השנאה ומתן במה לארגוני ימין קיצוניים. לפני כשבועיים השיקו ארגוני זכויות אדם – כמו NAACP , הליגה נגד השמצה, וקולור אוף צ'יינג' – קמפיין להפסקת הפרסום בפייסבוק. הארגונים ביקשו מחברות להחרים את פייסבוק ולא לפרסם ברשתות החברתיות שבבעלותה – בניסיון לקרוא לחברה "לא להרוויח משנאה". הארגונים טוענים כי פייסבוק, שכמעט כל הכנסותיה הן מפרסום, מרוויחה מפוסטים שכוללים דברי שטנה, גזענות ומידע כוזב.

את החרם על פייסבוק מובילה אימפריית הצריכה יוניליוור, יחד עם יצרנית המשקאות קוקה קולה, בדמות הפסקת הפרסומים ברשת החברתית. קוקה קולה הגדילה לעשות והחרימה את כל הרשתות החברתיות, ולא רק את אלה שבבעלותה של פייסבוק. החרם שלה יפגע גם בטוויטר, יוטיוב ורשתות אחרות. "אין מקום לגזענות בעולם ואין מקום לגזענות במדיה החברתית. חברת קוקה קולה תשעה את הפרסום בכל פלטפורמות המדיה החברתית לפחות ל-30 יום, שבהם נבחן מחדש את מדיניות הפרסום שלנו ונחליט אילו שינויים נדרשים. אנו גם מצפים לנשיאה גדולה יותר באחריות ושקיפות מצד שותפינו במדיה החברתית", כתב מנכ"ל קוקה קולה, ג'יימס קווינסי, בטקסט קצר באתר קוקה קולה.

יצויין כי הפרסום הינו רכיב ההכנסה העיקרי של פייסבוק, ומהווה כ-98% מהכנסותיה השנתיות, בסך של 70 מיליארד דולר. זו גם הסיבה לכך שפייסבוק מיהרה להגיב לחרם נגדה, והודיעה כי היא תסמן באופן ברור כל פוסט שהוא פוליטי, שהיא רואה בו כ"מזיק".

בין החברות שהצטרפו לחרם הן ענקית הממתקים 'הרשי' ויצרנית מוצרי הצריכה יוניליוור, שעל מותגיה נמנים סבון דאב, תה ליפטון ומיונז הלמנס. יוניליוור הודיעה כי תפסיק לפרסם ברשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, לפחות עד סוף השנה. גם ענקית התקשורת האמריקאית ורייזון הודיעה כי תפסיק לפרסם בפייסבוק עד שהחברה "תייצר פתרון מקובל שיתאים לנו". כמו"כ, הצטרפו לחרם גם אפלקציית המסרים וייבר וחברת הגלידות 'בן אנד ג'ריס', ועוד עשרות חברות ענק שפשוט הודיעו כי "הם בחוץ".

והמניה של פייסבוק בנאסד"ק? היא כמובן, הגיבה בהתאם… 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים