שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עשרות תושבים פונו הבוקר מהר חברון
פינוי ראשון ביו"ש
כוחות של המנהל האזרחי עם צווי הריסה לפנות 7 משפחות במתחם חירום אדוריים בהר חברון, תגובות נזעמות בקרב האופוזיציה על המהלך
הפינוי במרכז חירום אדוריים בהר חברון. תמונת אילוסטרציה | צילום: דוברות הר חברון

לפני שעה קלה הגיעו כוחות של המנהל האזרחי עם צווי הריסה לפנות 7 משפחות במתחם חירום אדוריים בהר חברון.

"בית דרור", נבנה על ידי המדינה באדמות המדינה ואוזרח לפני 10 שנים. המועצה האזורית הר חברון קיבלה חוזה להשתמש במקום הזה ולאחר רצח מיכי מרק הי"ד ב2016, נכנסו להתגורר בו משפחות. בחודש אפריל האחרון נוספו מבנים יבילים למתחם וכעת, על אף שהם מאוכלסים, המדינה מתכננת פינוי של 7 משפחות.

תומאל יו"ר היישוב: "כאב גדול, אנחנו הגענו בשליחות ואהבה גדולה לארץ ועכשיו אנחנו עוברים טלטלה גדולה."

יוחאי דמרי ראש המועצה האזורית הר חברון נמצא הבוקר באדוריים: "פנינו לבית המשפט שיעצור את השערורייה. לא יכול להיות שבכל אדמות המדינה מתקיימת אכיפה מינימלית ודווקא בתוך שטח יישוב מוכר, שנמצא באדמות מדינה ובקו כחול מפנים משפחות בכוח,

אני קורא לשר הבטחון ולראש הממשלה נפתלי בנט ולכל שותפיו אוהבי ארץ ישראל לעצור את הפינוי המיותר הזה. אף אחד לא רוצה לראות את המראות הקשים של פינוי".

הציונות הדתית בתגובה לפינוי המשפחות: "בנט ושקד שהבטיחו ממשלה עם 10 מעלות ימינה מוכיחים שוב הבוקר שהם השטיח האדום לתומכי הטרור והשמאל בממשלה. אחרי הקפאת הפינוי בחאן אל אחמר והתקפלות בפני מנסור עבאס עם הקפאת ההריסות בנגב, הם שועטים הבוקר לפינוי משפחות יהודיות ביישוב שמיועד להסדרה".

עוד נכתב בתגובה: "כאשר בימים אלו מקודמת הצעת מחליטים להסדרת ישובים לא חוקיים בנגב ומנגד ולמרות ההתחייבויות לא מוסדר אף ישוב יהודי ברור כי אצל בנט ושקד יש דין אחד לתומכי הטרור ויש דין אחד ליהודים. בושה".

גם ח"כ איתמר בן גביר הגיב לפינוי: "בזמן שממשלת בנט-לפיד מקפיאה הריסה בכל המגזר הבדואי בנגב, דוחה את פינוי חאן אל אחמר ולא נוקפת אצבע אל מול אלפי מבנים ערבים בלתי חוקיים בחברון והסביבה, היא נותנת אור ירוק למנהל להרוס בתי יהודים באדוריים".

לדברי בן גביר: "בנט שבוי בידי מנסור עבאס, והאישור של בנט להרס מראה שהממשלה הזו היא לא ממשלת 10 מעלות ימינה, אלא ממשלת שמאל על מלא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים