שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עשר שנות מאסר למאיים בפרוטקשן
אושר בטרומית
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להתמודדות עם תופעת דמי החסות – 'פרוטקשן' של חברת הכנסת רות וסרמן לנדה
טרור הפרוטקשן, שריפה | צילום: מועצת חצור הגלילית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להתמודדות עם תופעת דמי החסות – 'פרוטקשן' של חברת הכנסת רות וסרמן לנדה. מוצע להוסיף לחוק העונשין עבירה של נטילת דמי חסות ולקבוע שדינו של נותן חסות, כהגדרתו בהצעה, יהיה מאסר שלוש שנים, ודינו של מקבל דמי חסות יהיה מאסר עשר שנים.

בדברי ההסבר נכתב: "אחת מתופעות הפשיעה הבולטות במגזר הערבי, היא גביית דמי החסות ("הפרוטקשן") מבעלי העסקים במגזר ומחוצה לו (קבלנים, קבלני עבודות עפר, מסעדות, אולמות אירועים, חנויות, מוסכים ועוד). תופעת הפרוטקשן פושה בכל המחוזות בארץ. כך, עשרות רבות של חברות, מעסיקות בלית ברירה עבריינים מוכרים כמארגני שמירה מפני העבריינים עצמם, ומכניסות מיליוני שקלים עבור שירותי שמירה, מבלי לספק תמורה הולמת מלבד חסותם של אותם עבריינים".

"התופעה היום מתאפיינת בכך שכנופיות העבריינים מחלקות ביניהן אזורים גיאוגרפיים. כך לדוגמה, בעלי העסקים בעיקר קבלנים מדווחים בעדויות במשטרה כי מי מהם שלא מעסיק 'חברת שמירה', מעמיד את הרכוש שלו בסכנה מחשש שיגרמו לו נזקים במאות אלפי ואף מיליוני שקלים".

"ברוב המקרים לא מדובר בגניבות רכוש, אלא פשוט בהיזק לרכוש דבר המלמד בדרך כלל כי לא הרכוש הגנוב הוא שמעניין את העבריין, אלא עצם גרימת הנזקים והחסות שתתבקש אחריה(. באופן זה, גביית דמי חסות מתבצעת ללא סחיטה באיומים, כהגדרתה הקיימת בחוק. לכן, נדרשים כלים נוספים בחקיקה להתמודדות עם התופעה".

ח"כ רות וסרמן לנדה: "תחושת ביטחון היא המדרגה הראשונה והבסיסית ביותר בחברה האזרחית ובמדינה ריבונית. על בסיס מדרגה הזו אנו בונים ובונות חיי חברה תרבות כלכלה חיי משפחה ועוד. בעשור האחרון חלה הידרדרות מוחשית בתחושת הביטחון כתולדה ממדיניות של הזנחה, באוזלת יד רבת שנים והחלשה שיטתית של מנגנוני אכיפת החוק אזרחים חשים פחד ממשי כחברה".

"כיושבת-ראש השדולה למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית אני מתחייבת מעל במה זו להמשיך ולפעול ככל שביכולתי בכדי לשקם את אותה תחושת ביטחון יקרה שנפגעה אצל רבים בעיקר באזורי צפון ודרום הארץ אך כמובן לא רק. לא אקבל בשלוות נפש מציאות בא אזרחים ואזרחיות במדינה חשים נורמה של פחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים