שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עתירה לבג"ץ: הורי הנער שנהרג מבקשים להעביר את החקירה מימ"ר ת"א
בשל חקירת השוטרים
נטען לחקירה פסולה שכן החוק אוסר למשטרה לעסוק בחקירה שחלק מהנחקרים בה הם שוטרים, המשטרה טוענת כי הרכב איבד שליטה בשעה שההתהפכות אירעה בשל ניגוח הרכב המשטרתי
תגיות: , ,
זירת התאונה בה נהרג הנער אהוביה סנדק | צילום: חוננו

משפחתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, אשר נהרג בידי שוטרים בתחילת השבוע כאשר ניידת משטרה ניגחה את רכבו במהלך מרדך משטרתי, הגישו אמש עתירה דחופה לבג"צ, בדרישה כי בג"צ יורה לימ"ר תל אביב להפסיק באופן מיידי את חקירת מותו של אהוביה.

הדרישה מגיעה לאור כך שהחוק אוסר על המשטרה לעסוק בחקירה ששוטרים חשודים אף הם בגינה. נזכיר כי בעקבות הרג הנער פתחה מח"ש בחקירת האירוע אשר הביא למותו של הנער.

כבר אמש, בעקבות דחיפות העתירה הורה השופט שטיין למשטרה למסור את תגובתה עד יום שישי בשעות הבוקר.

בעתירה נכתב: "החשד כנגד השוטרים הוא כי המוות נגרם כתוצאה ישירה מכך שרכב המשטרה נגח ברכב הנמלט וכתוצאה מהמהירות הרבה בה נסעו כלי הרכב הועף הרכב הנמלט מרחק רב מציר התנועה לצידי הדרך ובתוך כך וכתוצאה מכך נהרג המנוח. העותרים הגישו תלונה למח"ש כנגד השוטרים בעבירה של רצח באדישות לפי סעיף 300 (א) לחוק העונשין. הנסיבות העובדתיות המפורטת מעלה מקימות תשתית לקיומה של אדישות העולה כדי כוונה לרצח."

בהמשך נכתב כי "פקודת מטא"ר 06.03.06 אשר כותרתה: "חקירת אנשי משטרה על ידי המשטרה ועל ידי המחלקה לחקירת שוטרים" קובעת בהמשך לפקודה את גבולות הגזרה בין מח"ש לבין המשטרה באירועים מעורבים של חשודים אזרחים ושוטרים."

בעתירה מפרט עו"ד יאדו מארגון 'חוננו' שמייצג את ההורים בעתירה, מספר טעמים, באשר לאירוע בו נהרג הנער, אשר בגינם יש לאסור על המשטרה לחקור את מותו, בין השאר צוין, כי "העובדה שחקירת המשטרה מוטית, עולה באופן מובהק מהתיאור המטעה והשקרי במפגיע של התאונה כאבדן שליטה על הרכב, תוך השמטה מתמיהה של הגורם הקרדינאלי לתאונה והוא ניגוח לכאורה מכוון של הרכב של הנערים בידי הרכב המשטרתי".

"קיימת כאן אפליה ברורה בעוד הנערים נחקרים באזהרה בגין המוות, השוטרים אשר גרמו לו לא נחקרים וההליך כנגדם עדיין לא החל. קיים חשד לניסיון להטות את הזרקורים הציבורים מאשם המשטרה לאשם הנערים כביכול", נכתב בעתירה.

עוד נכתב, כי "חוסר ההוגנות מתעצם, שכן החשדות כנגד השוטרים הם לעשיית מעשה מכוון ואילו הקטינים לא העלו ולא היו מעלים על דעתם לפגוע בחבר הקרוב שלהם, ויש כאן מידה לא מבוטלת של זדוניות לחקור את הקטינים באזהרה בזמן השוטרים לא עצורים ואף לא נחקרו באזהרה." נכתב.

בתגובה להחלטת השופט שטיין להורות למשטרה להשיב לעתירה עד מחר, אמר עו"ד יאדו, "אנחנו מברכים על החלטת השופט שטיין ומקווים שהיא תעצור את הביזיון שהמשטרה מבזה את עצמה ומבזה את כבוד המת ובכך שהיא חוקרת את החברים שלו על ההריגתו בידי השוטרים."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים