שיתוף
תגובות
חדשות » עתירה לבג״ץ: תבוטל הגדלת מכסת הפועלים ביו״ש
העומס בכבישים
במסגרת מאבק המועצה בפקקים, הוגשה עתירה תקדימית לבג"ץ בדרישה למנוע הכנסת עשרות אלפי ערבים דרך המעברים | מדיניות ממשלת ישראל גורמת סבל בלתי מתקבל על הדעת
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ | צילום: דוברות

באופן תקדימי, מגישה המועצה האזורית בנימין עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה, שר הביטחון ואלוף הפיקוד, בדרישה להוציא צו ביניים להחלטת הממשלה שמגדילה את מכסת הפועלים הערבים מאזור יו"ש העובדים בתחומי הקו הירוק.

המועצה מציינת בעתירה כי כבר עכשיו המצב בכבישים מהיישובים לכיוון ירושלים והמרכז בלתי נסבל והגדלת מספר הפועלים תגרום לפגיעה קשה באיכות חייהם של אלפי התושבים ביו״ש המתגוררים בתחומי המועצה ושאר משתמשי הדרך שיסבלו מהמשך העומס.

בעתירה נכתב כי ״ההחלטה להגדיל את מספר הפועלים הערבים שיעברו במעברים שמצבם התשתיתי בכי רע כבר כיום, משמעה יצירת הכבדה נוספת על עומסי התנועה הכבדים המתרחשים ממילא במקום, וממילא על הארכה משמעותית נוספת של זמני הנסיעות של תושבי המועצה. פקקי ענק אלו גורמים לסיכונים בריאותיים לנוסעים, ישראלים וערבים כאחד, הנדרשים להגיע בדחיפות לבתי חולים, ונדרשים לעבור במעברים ובפקקי הענק הנלווים להם לצורך קבלת טיפול רפואי". עוד מדגישה המועצה בעתירה כי ההחלטה אף תגרום לפגיעה קשה ביכולתה לקלוט משפחות חדשות ליישובי המועצה. 

במועצה מציינים בפני שופטי בג"ץ כי כל הליקויים ידועים למדינה ולמשרד הביטחון ולמרות זאת הוחלט להגדיל את מכסת הפועלים שיעברו במעברים ללא שיפור התשתיות הלקויות הקיימות היום. ״מדובר בהתנהלות חמורה בה המשיבים האמונים על ניהול חיים אזרחיים תקינים ביו"ש ועל שמירת הביטחון, החליטו להפקיר הלכה למעשה את ביטחונם של אלפי התושבים המתגוררים ביישובי העותרת, ולהתנער מחובתם ואחריותם כלפי אותם אלפי אזרחים שיוכלו לנהל חיים תקינים בהם נשמרים זכויות היסוד שלהם".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ: "במצב הנוכחי אלפי תושבים סובלים מפקקים וכל שגרת יומם נפגעת. אי אפשר להתפרנס ולנהל חיי משפחה במצב כזה. לא נותרה לנו ברירה אלא לעתור לבג"ץ נגד הפגיעה הבלתי מידתית בתושבים שלנו. יש פתרונות שיכולים להקל על המצב והמדינה חייבת ליישם אותם באופן מיידי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים