שיתוף
תגובות
משפט » פאינה קירשנבאום הורשעה בלקיחת שוחד
השחיתות בישראל ביתנו
השופט רמז לחלקו של ליברמן בתיק: "היא ניהלה את המפלגה ביד רמה, כשהיא כפופה ישירות ליו"ר, והייתה אחראית על כלל פעילות המפלגה"
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים וחברת כנסת לשעבר מטעם מפלגת 'ישראל ביתנו', הורשעה היום (חמישי) בלקיחת שוחד בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת ישראל ביתנו". חברת הכנסת לשעבר הורשעה ברוב הסעיפים נגדה ומלבדה, גם רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות הורשע.

במקביל, זוכתה קירשנבאום מחלק מהאישומים. קירשנבאום הורשעה בלקיחת שוחד מהגורמים הבאים: החברה לפיתוח השומרון, המועצה המקומית מגילות, מתנ"ס מטה בנימין, תנועת הנוער עזרא, עמותת איילים, התאחדות היזמים בישראל, חברת ההפקה אברורה והנאשם השני, מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן.

בהחלטתו קבע השופט ירון לוי כי "הנאשמת ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו. לאחר שמיעת הראיות התברר שהגברת פאינה קירשנבאום לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם במשך כשש שנים, משמונה גורמים שאינם קשורים זה לזה. היא נהגה לבקש תמורה כספית מגורמים להם הקצתה כספים קואליציוניים. הכספים שימשו את הנאשמת, את בני משפחתה, מקורביה ואת המפלגה".

עוד ציין השופט כי "בלב ראיות התביעה ארבעה עדי מדינה, עשרות עדים ואלפי מסמכים, האזנות סתר, דואר אלקטרוני ומזכרים. הנאשמת רכשה את אמונו של יו"ר המפלגה (אביגדור ליברמן, ח.מ.) שמינה אותה לתפקיד המזכ"לית. היא ניהלה את המפלגה ביד רמה, כשהיא כפופה ישירות ליו"ר, והייתה אחראית על כלל פעילות המפלגה".

"מ-2009 ועד לפרוץ החקירה בעניינה, החזיקה הנאשמת כוח רב עוצמה של הקצאת בין 80 ל-200 מיליון שקלים בשנה", אמר השופט. "כוח גדול כרוך באחריות כבדה. לכן נקבעו בחוק כללים המגבילים את שיקול דעתם של נבחרי ציבור החולשים על תפקידים ציבוריים. הנאשמת פיתחה במיומנות אין קץ שלל דרכים ואמתלות לעקוף את כללי המינהל התקין ולעשות בכספי הציבור כבשלה".

מנגד, בית המשפט זיכה את קירשנבאום מבקשת שוחד ומרמה והפרת אמונים באחד האישומים ומלקיחת שוחד באישום אחר. "אין ספק כי הנזק באמון הציבור הוא הרסני", קבע השופט לוי בהתייחסו לקירשנבאום. "הקלות הבלתי נסבלת בהסוואת השיקול הזר המתחפש לשיקול ענייני למרבית הצער נראה שנדרש שילוב נסיבות ייחודי שמאפשר הסרת המסכה וחשיפת השחיתות במלוא כיעורה כפי שאירע בענייננו".

בסיום הדיון, סגן ראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות, עו"ד מאור אבן חן אמר כי "הכרעת הדין שניתנה היום היא שלב נוסף במאבק בשחיתות. הכרעת הדין מבוססת על התשתית הראייתית שפרשנו בבית המשפט משך עשרות דיונים, ועל האמון הרב שניתן בעדים ובעדי המדינה".

ראש המחלקה הכלכלית, עו"ד דן אלדד: "למרות שהכרנו את הפרטים, כששמענו את השופט קורא את הדברים – הזדעזענו שוב. זו המדינה שלנו, וככה היא נראתה זמן מסויים ובהיבט מסוים, והתפקיד של כולנו הוא לעשות כדי ששחיתות כזו לא תהיה חלקה של המדינה הזו".

סנגורה של קירשנבאום, עו"ד גיורא אדרת מסר בתגובה: "אין מילים. נקרא את הכרעת הדין, נלמד אותה ונראה מה עושים".

פרשת "ישראל ביתנו" התפוצצה בדצמבר 2014, אז נודע כי כמה מקורבים למפלגה, בהם אישי ציבור ולוביסטים, חשודים בביצוע עבירות שוחד וקבלתו, תיווך לשוחד, בטיית מכרזים, קבלת דבר במרמה, גניבה בידי עובד ציבור, זיוף ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים