שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פגישת החפיפה נמשכה רק חצי שעה
נפתל בנט ובנימין נתניהו | צילום: ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בלשכת רה"מ בתל אביב. צילום:

ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ערכו היום (שני) פגישת חפיפה במשרד ראש הממשלה בירושלים. הפגישה בין השניים ארכה כחצי שעה בלבד, והיא נערכה ביום העבודה הראשון של ממשלת בנט-לפיד.

תניהו, שסיים את כהונתו בתום 12 שנים, סירב לקיים אירוע חילופים רשמי כפי שערכו במהלך היום ברוב משרדי הממשלה, ובשל כך הפגישה בין השניים, שנמשכה כחצי שעה, הייתה פגישה טכנית. הפגישה החלה מעט לאחר השעה 13:30, כשליו"ר האופוזיציה נתניהו נקבעה פגישה עם ראשי המחנה הלאומי (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית).

הפגישה בין נתניהו לבנט התקיימה על רקע המתיחות החריפה בין השניים, שבאה לידי ביטוי גם אתמול בהשבעת הממשלה. כזכור, נתניהו בנאומו תקף את בנט ואמר בין היתר כי "הציבור לא ישכח את תרגיל ההונאה" שלו.

פגישתם של בנט ונתניהו נערכה כשמוקדם יותר ובמקביל התקיימו כמה אירועים פוליטיים שונים. בשעות הבוקר חברי הממשלה הגיעו לבית הנשיא בירושלים כדי להשתתף בתמונה המסורתית לאחר השבעת הממשלה החדשה. משם המשיכו השרים לטקסי החילופים במשרדי הממשלה, וישיבות סיעה במשכן הכנסת.

מבין 27 שרי הממשלה החדשים, שניים מהם החליטו שלא לקיים את טקס החילופים. הראשון הוא עמר בר-לב, השר לביטחון הפנים הנכנס, שהסביר את החלטתו בכך שאינו מעוניין שהמשטרה תעסוק במסדרי כבוד. "המשטרה צריכה לפעול ביעילות ובשקט. לכן הנחייתי הראשונה היא לבטל את טקס חילופי השרים שנקבע. המפכ"ל וצמרת המשטרה יהיו בשטח ולא בטקסי כבוד. קדימה לעבודה".

גם עיסאווי פריג' ממרצ, השר המוסלמי השני בתולדות המדינה, ביטל את פגישת החפיפה שלו עם אופיר אקוניס במשרד לשיתוף פעולה אזורי, אחרי שהאחרון אמר כי המשרד שבראשו עמד הוא "מיותר" – וכי אינו מעוניין בטקס חילופים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים