שיתוף
תגובות
חדשות » הפלישה הגדולה לאוקראינה החלה • עדכונים שוטפים
טלטלה עולמית
נשיא רוסיה הכריז הלילה על "מבצע צבאי מיוחד" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה, שלדבריו נועד להגן על התושבים המקומיים • עקבו אחר ההתרחשויות באשכול המתעדכן
מפת המלחמה באוקראינה | צילום: שאטרסטוק

12:50 – כתב ה"בילד" הגרמני: מצבו של צבא אוקראינה בכי רע. החזית האוקראינית בחרסון, עיר נמל בדרום המדינה השוכנת לחופי הים השחור, קרסה וכוחות רוסיים הגיעו לנהר הדנייפר, שבמרכז המדינה. עוד הוסיף שהכוחות הרוסיים נמצאים 130 ק"מ בתוך אוקראינה

12:30 – שר החוץ לפיד בהצהרה רשמית: רוסיה מפרה את הסדר הבינלאומי, בישראל ערוכים לסייע הומניטארית לאזרחי אוקראינה. ברויטרס דווח כי אוקראינה חווה גל שני של מתקפות טילים וכי נמלי הים של אוקראינה נסגרו בידי הצבא. מנהיג הבדלנים בדונייצק הכריז על השהיית הפינויים.

12:00 – בוטלה ישיבת ראשי המפלגות לפתרון הסכסוכים בקואליציה, בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה. יועץ לנשיא אוקראינה מעדכן: יותר מ-40 חיילים אוקראינים נהרגו. כמו כן, נהרגו מספר אזרחים – בהם ילד שנפגע בהפצצה בחרקוב. נשיא אוקראינה זלנסקי: "ניתקנו יחסים עם רוסיה, הם תקפו אותנו כמו הנאצים במלחמת העולם השנייה".

11:30 – מנהיג האופוזיציה הרוסי נבלני בהודעה מהכלא: "מתנגד למלחמה, נועדה להסיט את תשומת הלב מהבעיות האמיותיות של רוסיה. יהיו הרבה קורבנות מיותרים". רויטרס: שיירה צבאית רוסית בחצי-האי קרים, עם האות 'Z' על כליה, נעה צפונה אל עבר אוקראינה. דיווחים על כך כי אזעקה נשמעה בעיירה בפולין הסמוכה לגבול עם אוקראינה.

11:00 – שר ההגנה של אוקראינה קרא לכל מי שיכול לשאת נשק – להצטרך לכוחות ולצאת להילחם; המשטרה באוקראינה החלה לחלק כלי נשק לכוחות מילואים. נשיא בלארוס לוקשנקו טוען: "הכוחות הצבאיים במדינתנו לא משתתפים במבצע הצבאי של רוסיה באוקראינה". צבא אוקראינה: נהרגו כ-50 רוסיים, והופלו 6 מטוסים, במזרח המדינה. דיווחים באוקראינה כי טנקים רוסיים חוסמים את הכניסה לעיר חרקוב, השנייה בגודלה במדינה.

10:30 – ראש הממשלה בנט יכנס אחר הצהריים דיון בנוגע לפלישה לאוקראינה. נשיא מולדובה: מתכוונים להכריז על מצב חירום, מוכנים לקלוט רבבות אנשים מאוקראינה. משטרת אוקראינה: נחמש יוצאי-צבא.

10:00 – מנהיג הבדלנים בדונייצק: המבצע קרוב לסיום, ערי דונבאס ישוחררו בקרוב. כמו כן, חברות התעופה הישראליות הפסיקו לטוס לאוקראינה. גם חברות התעופה הזרות – למעט מקרים חריגים מאוד.

09:25 – רוסיה מאשר כי הפסיקה את מעבר כלי-השטי המסחריים בים אזוב

09:20 – אוקראינה: לפחות 7 נהרגו בהפגזות. 9 נפצעו

09:00 – יועץ לשר הפנים האוקראיני: הפגזות ברחבי אוקראינה. הרוג אחד ופצוע אחד באזור קייב. הרוסים טוענים כי "הטענה כי הפילו לנו מטוסים לא מתכתבת עם המציאות. נטרלנו את מערכות ההגנה האוויריות של צבא אוקראינה".

08:27 – כוחות הביטחון האוקראיניים: רוסיה מעבירה ציוד צבאי מחצי-האי קרים המסופח, שני כפרים באזור לוהנסק נכבשו.

08:15 – שירותי החירום באוקראינה מדווחים על הפגזות הרוסים בעיר לבוב שבמערב המדינה

08:10 – בסוכנויות הידיעות הרשמיות ברוסיה מפי גורמי בטחון רוסיים: תקפנו בהצלחה את מערכות ההגנה האווירית של אוקראינה. תשתיות בסיסי חיל האוויר של אוקראינה נוטרלו.

08:05 – צבא אוקראינה: הפלנו חמישה מטוסים רוסיים, ומסוק אחד, באזור לוהנסק במזרח המדינה

07:57 – אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בלבוב, היכן שממוקמת הנציגות הישראלית

07:54 – היום בשעה 10 יקיים שר החוץ יאיר לפיד הערכת מצב במרכז המצב של משרד החוץ. משרד החוץ עומד בקשר עם צוות השגרירות הישראלית באוקראינה נמצא בעיר לבוב במערב המדינה.

07:44 – על פי הדיווחים, כוחות רוסים ובלארוסיים חודרים מבלארוס. כאשר היעד הוא כיתור קייב.

07:30 CNN מדווח כעת כי חיילים בלארוסים מצטרפים לכוחות רוסים בתקיפת אוקראינה, כמו כן חיילים נכנסים כעת לאוקראינה מהגבול עם בלארוס

07:14 – סירנות ואזהרות הפצצה אוויריות נשמעות בקייב.

07:03 – דיווחים ראשוניים כי האזרחים הבדלניים בלוהנסק תוקפים את עמדות צבא האוקראיני לאורך קו העימות

הבורסה לניירות ערך של מוסקבה הכריזה על השהיית המסחר כליל.

06:52 – ברויטרס מדווחים כי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי הכריז על ממשל צבאי בכל שטחי המדינה. "רוסיה התקיפה את תשתיותנו ואת שומרי הגבול שלנו בטילים. פיצוצים נשמעים בערים רבות באוקראינה". עוד הוסיף כי "דיברתי עם ביידן עתה".

בכירים בצבא אוקראינה: שבע מתקפות אוויריות בוצעו לעבר בסיס חיל האוויר ואסילקובסקי סמוך לקייב.

06:41 – על פי דיווח ב-NBC כוחות רוסים נחתו באודסה, כך מסר גורם ממשלתי בכיר באוקראינה

06:40 – בפניה של הרגע האחרון מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לעצור את המלחמה עם אוקראינה, "בשם האנושיות", לאחר שזה הודיע על מבצע צבאי במדינה השכנה. "החזר את חייליך לרוסיה", אמר גוטרש אחרי פגישת חירום של מועצת הביטחון. "השלכות המלחמה יהיו הרסניות לאוקראינה והרבה מעבר לה לכלכלה העולמית".

06:26 – משרד ההגנה של אוקראינה מדווח על פינוי כל העובדים והמטיילים מנמל התעופה הבינלאומי בקייב

06:21 – שר החוץ של אוקראינה: פוטין פתח במלחמה בקנה מידה מלא נגד אוקראינה. המתקפות בכל רחבי המדינה. זו מלחמת תוקפנות. אוקראינה תגן ותנצח. העולם יכול וחייב לעצור את פוטין. הגיע הזמן לפעול.

06:15 – על פי דיווח ברויטרס: כלי תקשורת רוסים אומרים כי כוחות הקרקע הרוסיים החלו במבצע במריפול ובאודסה

05:48 – באיחור ניכר – משרד הפנים האוקראיני: "הפלישה הרוסית החלה". על פי הדיווח בפיקוד המבצעי של אוקראינה: "התקפות רוסיות בטילי שיוט וטילים בליסטיים נגד מרכזי הבקרה בקייב".

05:44 – בעקבות הדיווחים על תחילת המתקפה נרשמו ירידות שערים חדות בבורסות המזרח. כמו כן מחירי הנפט חוצים את קו 100$ לחבית.

05:39 – הנשיא ביידן: "התפילות של העולם כולו הן עם תושבי אוקראינה הלילה כשהם סובלים מתקפה בלתי מעוררת ובלתי מוצדקת של כוחות צבא רוסים. הנשיא פוטין בחר במלחמה מתוכננת שתביא לאובדן חיים וסבל אנושי קטסטרופלי. רוסיה בלבד אחראית למוות ולהרס שתביא מתקפה זו, וארצות הברית ובעלות בריתה ושותפיה יגיבו בצורה מאוחדת והחלטית. העולם יחייב את רוסיה אחראית.

בהודעה מיוחדת מהבית הלבן הוסיף הנשיא כי "אני אעקוב אחר המצב מהבית הלבן הערב ואמשיך לקבל עדכונים שוטפים מצוות הביטחון הלאומי שלי. מחר, אפגש עם עמיתיי G7 בבוקר ואז אדבר עם העם האמריקני כדי להכריז על ההשלכות הנוספות שארצות הברית ובעלות בריתנו ושותפותינו יכפו על רוסיה על מעשה התוקפנות המיותר הזה נגד אוקראינה ושלום וביטחון עולמיים. נתאם גם עם בעלות הברית שלנו בנאט"ו כדי להבטיח תגובה חזקה ומאוחדת שתרתיע כל תוקפנות נגד הברית. הלילה, ג'יל ואני מתפללים עבור האנשים האמיצים והגאים של אוקראינה".

5:31 – על פי הדיווחים ברשתות נכון לשעה זו, רוסיה תוקפת במספר ערים מרכזיות ברחבי אוקראינה ככל הנראה באמצעות טילי שיוט בים וביבשה ודרך מטוסים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז הלילה (חמישי) על "מבצע צבאי מיוחד" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. בנאום שנשא טען כי המבצע נועד לפרז את האזור ולהגן על תושביו המקומיים. בכך מתאמתים החששות  של המערב שהתעצמו במשך שבועות מפני פלישה רוסית לאוקראינה.

יצויין כי נאומו של הנשיא פוטין בדבר מבצע נגד אוקראינה בא תוך כדי ישיבת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם המכונסת לדיון חירום לבקשת אוקראינה. מנהיגי מדינות ה-G7 צפויים לערוך היום מפגש וירטואלי כדי לדון במצב המתוח.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים