שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פוטין פעל לטובת טראמפ, איראן נגדו
דוח מודיעין
בדוח המודיעין האמריקנאי נכתב כי הממשל האיראני ריכז מאמצים למנוע את בחירתו של טראמפ, לעומת רוסיה שפעלה לבחירתו • דיווח: יוטלו סנקציות על מוסקבה וטהרן
ולדמיר פוטין ודונלד טראמפ | צילום: הקרמלין

גורמי מודיעין בארה"ב טוענים שרוסיה ניסתה להתערב בבחירות 2020, ופעלה במטרה "להשמיץ את ג'ו ביידן ואת המפלגה הדמוקרטית, לחזק את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לפגוע באמון הציבור בהליך האלקטורלי ולהחריף את המחלוקות הסוציו-פוליטיות בארה"ב".

על פי הדו"ח בן 15 העמודים של סוכנויות הביון והמודיעין האמריקניות, גם איראן ניהלה קמפיין "מתוחכם ובפלטפורמות מרובות" במטרה לחבל בסיכוייו של הנשיא טראמפ להיבחר בשנית לנשיאות ארצות הברית. הדו"ח כינה את המבצע האיראני "קמפיין השפעה רב צדדי וסודי".

המודיעין האמריקני הדגיש כי אותן מדינות עוינות לא הצליחו לשנות את מספר הקולות או את התוצאות במרוץ היצרי בין ביידן לטראמפ. הדוח הדגיש את הטענות לפיהן בני בריתו של טראמפ שיתפו פעולה עם מוסקבה והעצימו את ההאשמות שהועלו נגד ביידן, בדבר קשריו עם אוקראינה.

לפי המודיעין האמריקני הרוסים הפיצו "טענות מטעות ובלתי מבוססות" נגד ביידן, שלבסוף ניצח במירוץ. "אנחנו מעריכים שהמנהיגים הרוסים העדיפו שטראמפ ייבחר לכהונה נוספת, למרות שמבחינתם חלק מהמדיניות של הממשל שלו הייתה אנטי-רוסית. יש לנו אמון גדול בהערכה הזאת", נכתב בדו"ח שפרסמה לשכתה של ראש המודיעין הלאומי אבריל היינס.

על פי הדו"ח, הנשיא פוטין "ככל הנראה ניהל" את מאמץ ההתערבות בבחירות. אחת הדרכים שנחשפה על ידי הדו"ח היא קשר בין הפוליטיקאי האוקראיני אנדריי דרקאץ', שידוע כי פיקח על מאמץ הפצת פייק ניוז פרו רוסי בארצות הברית ובין שירותי המודיעין הרוסיים.

בדוח נכתב שהממשל בטהראן ריכז מאמצים למנוע את בחירתו של הנשיא האמריקני לשעבר מכיוון שהגדיר זאת כאיום ביחס לאיראן. המטרה המרכזית הייתה להביא לחוסר אמון במערכת האמריקנית. לפי הדוח ההערכה היא שחמינאי בשיתוף הצבא והמודיעין האיראני ניהלו את הקמפיין.

באופן מפתיע, המודיעין האמריקני פוסק כי סין לא קיימה ניסיונות להשפיע על מהלך הבחירות. רשת CNN דיווחה כי הממשל צפוי להטיל סנקציות על איראן ורוסיה, בעקבות העדויות שהם ניסו להשפיע על הבחירות ב-2020. לפי הדיווח העיצומים יוצגו כבר בשבוע הבא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים