שיתוף
תגובות
כללי » פוטין: השיחות לא מתקדמות כפי שמצופה
מדברים ומפגיזים
הצבא הרוסי לחץ מעט על הדוושה ומפגיז ללא הרף את עיר הנופש מריופול ואת פרבריה בכתישה מאסיבית. זאת, אחרי שקייב- סירבה לאולטימטום הרוסי להתפרק מנשק
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

שיחות והפגזות, זאת המשוואה שהציב פוטין באוקראינה. בעוד הרוסית כותשים של מזרי-מערב אוקראינה, ומבהירים למי שעוד היה לו ספק, כי השטח אליו פלשו הרוסים, נמצא תחת כיבוש רוסי, הלחימה העזה לא סותרת את השיחות שמנהלים המשלחות משתי המדינות , במטרה להגיע לפחות להםסקת אש אם לא לסיום הלחימה.

בקרמלין טוענים כי שיחות השלום עם אוקראינה לא מתקדמות בקצב שהיה מצופה. "אין עדיין בסיס לפגישה אפשרית בין פוטין לזלנסקי – קודם צריך שתהיה התקדמות משמעותית בשיחות", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב.

ממשלת אוקראינה סירבה היום (שני) לאולטימטום הרוסי למסירת העיר מריופול שנמצאת כבר יותר משבועיים תחת מצור צבאי, כשהצבא החזק ביותר בעולם החליט לכתוש את עיר הנופש השקטה עד הייסוד.

הרוסים דרשו שהאוקראינים ייכנעו וימסרו את העיר לידיהם ובתמורה לכך הם יאפשרו לכל מי שיניח את נשקו להימלט מהעיר דרך מסדרונות הומניטריים.

אוקראינה טוענת: הרוסים מגרשים אוקראינים לעיירות נידחות בסיביר

מועצת העיר מריופול שנמצאת תחת מצור כבר יותר משבועיים מאשימה את פוטין בגירוש בכוח של אוקראינים למחנות עבודה בעיירות מרוחקות בסיביר, זאת לאחר שהחרים את הטלפונים והמסמכים שלהם. במועצת העיר טוענים כי עד כה נלקחו "כמה אלפי" אנשים שנשלחו לערים מרוחקות ברוסיה שבהן הם יחויבו לשהות במשך מספר שנים ולעבוד בחינם.

על פי דיווחים, סוכנויות הידיעות הרוסיות פרסמו כי בימים האחרונים הגיעו לרוסיה אוטובוסים עמוסים במאות פליטים שהגיעו ממריופול. במוסקבה פרסמו אודות רכבת עם יותר מ-280 אוקראינים ש"חולצו" ממריופול, והציגו תיעודים של אותם אוקראינים מודים לכוחות הרוסים.

ראש עיריית מריופול, ואדים בוי'צנקו, השווה את הגירוש הכפוי, לכאורה, להובלת אסירים על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. "מה שהכובשים עושים היום הוא דבר שמוכר לדור המבוגר שראה את האירועים הנוראים של מלחמת העולם השנייה", ציין ראש העירייה. "קשה לדמיין שבמאה ה-21 אנשים יכולים להילקח בכוח למדינה אחרת".

לאחר הביקורת והמסרים התקיפים שהעביר זלנסקי בנאומו בכנסת, הלילה הביע מסר מפויס הרבה יותר כלפי ישראל: "אנחנו מבינים שלישראל יש את האינטרסים שלה. ראש הממשלה בנט מנסה למצוא דרך לנהל את המשא ומתן, ואנחנו מעריכים את מאמציו. במוקדם או במאוחר נתחיל בשיחות עם רוסיה, אולי בירושלים. זה המקום הנכון למצוא את השלום, אם הוא אפשרי".

רה"מ בנט השיב הבוקר לזלנסקי בטקס יציאת המשלחת הישראלית להקמת בית חולים שדה באוקראינה: "אנו מנהלים את המשבר המצער הזה בצורה רגישה, נדיבה ואחראית, תוך איזון בין השיקולים השונים – והם מורכבים. עם ישראל והציבור הישראלי יכולים להיות גאים בתרומה ובסיוע של מדינת ישראל לאזרחי אוקראינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים