שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פולארד הסיר את האזיק והכריז: "יצאתי לחירות"
באישור הרשויות
"רעייתי אסתר, החזירה לי את חירותי", כתב פולארד על רקע תמונת האזיק שהוסר • שגריר ישראל לשעבר בארה"ב ממליץ שלא 'לחגוג' את שובו ארצה, שכן בארה"ב הוא נחשב כבוגד
יונתן פולארד עם האזיק האלקטרוני שהוסר | צילום: באדיבות המשפחה

בשעות אחר הצהריים שעון ישראל התקבלה בביתו של יונתן פולארד שיחת טלפון מפתיעה שבישרה את היותו אדם חופשי ומשוחרר לנפשו. נאמר לו כי בתום 5 שנים כבר לא חלה עליו יותר החובה לענוד את האזיק האלקטרוני על ידו וכי הוא רשאי להסיר אותו.

בהודעה שפרסם פולארד, הוא תיעד כיצד רעייתו מסירה מידו את האזיק האלקטרוני כשהוא מציין: "אסתר, החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת".

בהודעה שכולה רוויה במסכת שלמה של אמונה והתרגשות מהרגע הגדול מגולל פולארד בשורות מספר את קורותיו בדברי שלושה העשורים האחרונים: "לפני 30 שנה, אשתי אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אלי, בכלא מריון, הכלא השמור ביותר בארה"ב, בו הייתי כלוא בצינוק 3 קומות מתחת לאדמה מאחורי 13 מנעולים ומפתחות. כנגד כל הסיכויים, אסתר הגיעה אלי, חתכה את אזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים – זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה", כותב פולארד.

הוא מציין בהמשך, כי "היום, אסתר חתכה את האזיק האלקטרוני מזרועי (באישור הרשויות), ובכך החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת. כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעז"ה בקרוב מאוד!", מציין אחד האסירים לשעבר המפורסמים ביותר, כשכולו תקווה לעלות לארץ ישראל ולחנן את עפרה.

"אסתר ואנוכי נרגשים מעומק ליבנו להודות לכל האנשים הנפלאים בישראל ובארה"ב שנלחמו למעננו לאורך השנים הארוכות בדרך כל החופש. אנו מבקשים להודות מקרב הלב על המכתבים ששלחתם ואתם שולחים לנו ובפרט על תפילותיכם לאורך כל השנים".

"לסיום, ובשל מצב הרפואי המורכב של אסתר, אנו מודים לחברינו ומשפחתנו על הבנת הצורך שלנו לעבור את תקופת השהות הנצרכת בארה"ב ככל שתידרש באופן שקט ורגוע ולעלות לארץ באופן שיבטיח את המשך טיפולה של אסתר באופן היעיל ביותר ותוך שמירה על פרופיל נמוך באופן שיאפשר לי להתמקד בטיפול באשתי אהובה ובבניית חיינו מחדש אחרי כל השנים שבהם לא זכינו לכך".

מוקדם יותר, בראיון לאריה אלדד ובן כספית, אמרה עורכת דינו לשעבר של פולארד הגב' ניצנה דרשן-לייטנר שייצגה אותו בעבר בעתירות מול בג"ץ, כי "פולארד מתכוון להגיע לישראל, זה חלום חייו, רעייתו גם משתוקקת להגיע לארץ, ברגע שיתאפשר להם מבחינה בריאותית הם יגיעו לישראל, בסופו של דבר אנחנו מגיעים ארצה ברוח טובה".

יצוין, כי שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, ד"ר מייקל אורן, אמר בגלי צה"ל כי עדיף שלא לקיים חגיגות סביב פולארד כאשר הוא יגיע לישראל. "פולארד יודע שיחבקו אותו כשיגיע לארץ. אם יהיו חגיגות סביבו, זה ייצור בארה"ב כותרות לא טובות עבורנו, שכן כאן בישראל הוא נתפס כגיבור, שם בארצות הברית הוא נתפס כבוגד – גם בקרב כמה מנהיגים יהודיים, אפילו שמרניים, שלא רצו שהוא ישתחרר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים