שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "פוליטיקאים שמדברים ימין ועושים שמאל"
הליכוד לבנט
"יש פוליטיקאים מפרסמים פוסטים ומאמרים לכאורה 'ימניים' והפוכים מהמציאות, הם ממשיכים לפזול שמאלה. הגיע הזמן שיודיעו בבירור שיצטרפו לממשלת ימין בראשות נתניהו"
נפתל בנט ובנימין נתניהו | צילום: ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בלשכת רה"מ בתל אביב. צילום:

מפלגת הליכוד הגיבה היום (ראשון) להודעת יו"ר ימינה נפתלי בנט הבוקר ומסרה כי "הממשלה הבאה תידרש להתמודד עם אתגרים אדירים מבית ומחוץ – חמאס, איראן, לחצים בינלאומיים לעקירת יישובים, הגנה על חיילינו ומפקדינו מפני בית הדין הבינלאומי בהאג ועצירת ההתפרעויות בתוך גבולות הארץ".

"רק ממשלת ימין בראשות ראש הממשלה נתניהו תוכל להתמודד בהצלחה עם מכלול האתגרים הללו — ולא ממשלת שמאל שתלויה ברשימה המשותפת ושבקבינט הביטחוני שלה יושבים ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ומירב מיכאלי".

"ישנם פוליטיקאים שמדברים ימין ועושים שמאל. בעוד הם מפרסמים פוסטים ומאמרים לכאורה ״ימניים״ והפוכים מהמציאות, הם ממשיכים לפזול שמאלה. גם אחרי ההתקפות הרצחניות של החמאס, ההתפרעויות האלימות בתוך ישראל, וחידוש הדיבורים על מדינה פלסטינית שתהיה חמאסטן ענקית, הם ממשיכים לפעול להקמת ממשלה שתהיה תלויה במשותפת ובמפלגות השמאל של לפיד, מרצ והעבודה. הגיע הזמן שהם יודיעו בבירור שהם לא יצטרפו לממשלה כזאת, ושהם יצטרפו לממשלת ימין בראשות נתניהו".

"ראש הממשלה נתניהו הוציא את ישראל מהקורונה ראשונה בעולם, הנהיג מערכה שהנחיתה על חמאס מכות קשות שהחזירו אותו עשור אחורה, גייס תמיכה בינלאומית רחבה שאיפשרה לצה״ל להשלים את המשימה, ועצר את ההתפרעויות בתוך הארץ על ידי גיוס פלוגות מג״ב והכנסת השב״כ לפעולה. זהו כל ההבדל בין מנהיגות שפועלת בנחישות, באחריות ובהצלחה ברמה הלאומית והבינלאומית לבין פוליטיקאים שעסוקים בלצייץ ולכתוב מאמרים".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שבר שתיקה בנושא הפוליטי ויצא במתקפה חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אזרחי ישראל, בזמן הלחימה נמנעתי מלהתבטא נגד הממשלה ומלחלק עצות באולפנים ועל גבי הפייסבוק בעוד החיילים והשוטרים מסכנים את חייהם בשטח. חמאס ומבקרי ישראל במערב שיחקו מול שער ריק בתחום ההסברה, ואני התגייסתי כדי לתרום, ולו במעט, בחזית הזאת. עם תום הלחימה, כשברור שתם ולא נשלם, ושהחזיתות עדיין לא שקטות – לא בעזה, לא בירושלים ולא בתוך ישראל, אני רוצה לחלוק איתכם את האופן שבו אני רואה את הדברים".

"אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית. לכאורה, אין מה להיות מופתעים. הכתובת היתה על הקיר. שנה שלמה, במהלך המגפה, הבטנו בעיניים כלות וזעקנו כנגד ממשלה שפשוט לא תיפקדה. לא בתחום ניהול המשבר, לא בתחום החינוך. אותם סימפטומים שהעדפנו להדחיק ולשכוח: נתניהו ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים".

"תהליך קבלת החלטות עקום. מוכתב על יד שיקולים אישיים ופוליטיים. וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות. בשבועות ובימים האחרונים, אין אזרח שלא חש מועקה נוכח מצבה של המדינה".

"ירי של מחבלים על תושבי לוד, עכו, באר שבע והגליל. שוטרים מושפלים בהר הבית, חגיגות ניצחון של חמאס בעזה ובתוך ערי ישראל. גם תומכי נתניהו המושבעים ביותר, מתחילים להבין שהערצת המנהיג בכל מחיר היא לא תחליף למדיניות. שהבטחון האישי שלהם ושל משפחתם התדרדר לרמה בלתי נסבלת. שההרתעה של המדינה – מול חבורת הטרוריסטים בעזה ומול כנופיות חמושות בתוך ישראל – נמצאת בנקודה הנמוכה ביותר בתולדותיה".

"בממשלה יושבים שרים שעסוקים יומם ולילה בפוליטיקה, ובורחים ברגעים קשים. כל השררה, עם אפס אחריות. כולל אחרי האסון המופקר במירון. זו ממשלה שעסוקה יומם ולילה בטפיחות עצמיות על השכם, וזריקת הכישלונות על האנשים שהם עצמם מינו לתפקידים".

"ההגיון שמנחה אותה הוא דחיית הטיפול בבעיה, כל בעיה, עד לרגע שבו היא מתפוצצת לנו בפנים. כך נדחה, משנה לשנה, מהודנה להפסקת אש, הטיפול בהתעצמות של חמאס וחיזבאללה, שהפכו מארגוני טרור לצבאות של ממש, עם מערך רקטי של 150 אלף כלי הרג שמכוונים לכל עיר בישראל".

"זה לא מקרי שאויבנו מרימים ראש דווקא עכשיו. הפיצול הפנימי וההרס העצמי שלנו מחלישים אותנו. כשהאויב מזהה חולשה, הוא תוקף. אנחנו אחרי שנתיים וחצי של בחירות אינסופיות, ללא שום תכלית. גם ברגע זה, אין תקציב למדינת ישראל(!). הפולטיקאים משחקים בונקר, חיים מסקר לסקר ומסרבים להבין שזו עת חרום".

"אבל זה לא רק הפוליטיקאים. גם חלקים בציבור התמכרו לגישה המחנאית, של אנחנו והם. אני לא מתייאש מלהזכיר לכולנו מי האויב האימיתי. האויב הוא לא ביבי, הוא לא השמאל. האויב הוא חמאס שחותר להשמידנו. זה לא הזמן לדבוק בחרמות, זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת".

"האתגרים עצומים. החזרת המשילות לרחוב בישראל וההרתעה מול האויב הן לא משימות קלות. זהו אתגר שיחייב את כל הכח שלנו. השוטרים יצטרכו משאבים וגיבוי ציבורי לפעולה נועזת של ניקוי ישראל מכנופיות מחבלים חמושות. הצבא יצטרך שיעמוד לצידו דרג מדיני נחוש, שמבין שחייבים לשנות גישה מול חמאס, גם במחירים לא פשוטים. הרגעת האיבה הפנימית תחייב הובלה ערכית, גיוס של כל הכוחות הטובים בעם".

"יש שתי ברירות – התגייסות או העמקת המשבר. מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף – משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי".

"זה הזמן של כל אחד ואחת מאיתנו להתאמץ, להתגייס. גם היום, יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה. הפולטיקאים לא יתעשתו עד שהאזרחים יכריחו אותם להתעשת. עכשו הזמן לבנות ולתקן, לא להעמיק את הקרע", דברי בנט.

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער מתייחס למצב הביטחוני בטור ב'ידיעות אחרונות' ותוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "את תיאוריות הקונספירציה שייחסו לנתניהו תוכנית להצתת הסבב האלים מטעמים פוליטיים – יש לדחות. חמאס, שהחליט לירות על בירת ישראל ביום חגה, הוא האשם באלימות ובתוצאותיה. אבל מה שנחשף בשבועיים החולפים חשף כשלים והזנחה בטיפול בבעיות היסוד שלהם אחראי נתניהו".

"לכשיסיים נתניהו את תפקידו – האיום הביטחוני על ישראל ואזרחיה יהיה גדול בהרבה מזה שהיה ב־2009. 12 שנים אלה התאפיינו בהתעצמות דרמטית של צבאות הטרור בגבולה הצפוני והדרומי של ישראל. בשנים אלה צבר חיזבאללה, כמעט באין מפריע, עוצמה ארטילרית של כ־150 אלף טילים (כולל מדויקים) ושיכלל והגדיל את צבאו".

"תוכניותיו למלחמה בישראל הפכו תוקפניות יותר. באותה תקופה בנה גם חמאס בעזה את יכולותיו והפך מארגון טרור לצבא לכל דבר. הסבב האלים האחרון, שהסתיים בשישי לפנות בוקר ב"הפסקת אש ללא תנאים" אינו מטיל מגבלה כלשהי על המשך התעצמות והתחמשות חמאס. קניית השקט הזמני, ללא פגיעה במרכיב בניין הכוח, מגלגלת לעתיד בעיה שרק הולכת וגדלה. מדיניות הביטחון הלאומי של ישראל לא נהגה, ככלל, לראות בבניין כוח של האויב "קאזוס בלי" (עילה למלחמה). אך דומה שהתעצמות צבאות הטרור המחוברים לאיראן בגבולות ישראל הגיעה לממדים המחייבים לבחון מחדש תפיסה זאת".

"מול התבססות איראן בסוריה דווקא פיתח צה"ל בעשור האחרון את תפיסת המב"ם (המערכה שבין המלחמות). על אף שפעולות צה"ל לא מנעו את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, הן בהחלט שיבשו ועיכבו אותה. התעוזה שגילתה ישראל בסוריה נעדרה באופן התמודדותה עם חיזבאללה וחמאס".

"בחזיתות אחרונות אלה נשלטה התפתחות הדברים על ידי "המשוואות" שקבעו אויבי ישראל והעיתוי שבו בחרו לתקיפתה. בניין הכוח שלהם בין הסבבים לא אותגר משמעותית על ידי ישראל. בעת עימות עם חיזבאללה תיתקל ישראל בכל העוצמה שצבר ותשלם על כך מחירים כבדים".

"לרשות ישראל עמדו מול חמאס "כיפת ברזל", מודיעין וחיל אוויר מצוינים – אבל יעדיה נותרו מצומצמים: להסב נזק לאויב ולרכוש מחדש שקט זמני, שבחסותו הוא יוסיף להתעצם. התביעה לפירוז עזה מטילים לא הפכה אפילו לחלק מהשפה המדינית שישראל מקפידה לדבר חזרה מחודשת ל"שגרה" כאשר אזרחים ישראלים וחללי צה"ל נותרו בעזה שנים ארוכות – מקוממת".

"בתוככי ישראל – ההזנחה של העשור האחרון היא חסרת כל הצדקה. אובדן המשילות וביטחון הפנים מול המתרחש בחברה הערבית התפוצץ ברעש גדול לפני שבועיים. אבל המציאות של שטחים אקס־טריטוריאליים בישראל, של ויתור על חוק וסדר הייתה גלויה לחלוטין עוד קודם. בגליל, בנגב, בלוד ובדרום ת"א שולטות כנופיות פשע, משגשג הפרוטקשן ונשק בלתי חוקי נסחר משל היה פיצוחים".

"עיקר האלימות הופנתה באין מפריע כלפי אזרחי ישראל הערבים. עתה פנו אלה שהתרגלו לחיות ללא מוראו של החוק להפנות את שנאתם ואלימותם כלפי יהודים, רכושם, מוסדות וסמלי שלטון ועוד. מה שקרה בלוד ובעכו הוא בפשטות היעלמות של המדינה והפקרת אזרחים, ביטחונם ורכושם לידי אספסוף אלים ומוסת".

"למה שחווינו, בעיקר בערים המעורבות, צריך להתייחס כאל קריאת השכמה. צו השעה הוא לחזק את משטרת ישראל, להחזיר את החוק והסדר לכל שטח המדינה, לפרק אזרחים מנשק בלתי חוקי, לפתוח במערכה למיגור ארגוני הפשיעה בחברה הערבית ולנקוט בענישה מרתיעה מול עברייני האלימות ומחזיקי וסוחרי הנשק הבלתי חוקי".

"ביסוד הדברים עומדת השאלה האם ישראל נחושה להיות מדינת חוק כלפי כל אזרחיה ומגזריה. אלה עקרונות חשובים גם לקיום החיים המשותפים בארץ הזאת. אם לא נפעל מיד ונתמודד עם הבעיות שהוזנחו – אנו עלולים לחוות אירועים חמורים בהרבה בעתיד".

"התנהלות מול בעיות היסוד של המדינה כאשר השיווק, "המסגור" והתעמולה הפנימית הם העיקר – לא תשיג את התוצאות הנדרשות. נדרשת מנהיגות אמיתית הנכונה לעבודת הפרך היומיומית מתוך נחישות לחולל שינוי במהות בהתמודדות עם אתגרי ענק אלה ולא ביחסי ציבור", דברי סער.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים