שיתוף
תגובות
חדשות » פולין: "מפחדים להיות הבאים בתור"
בדרך לפולין?
פוטין לא בוחל בכלום: כוחותיו תקפו בסיס צבאי במערב אוקראינה על הגבול הפולני, בו היו מתאמנים כוחות נאט"ו. 35 נהרגו. פולין חוששת שהדוב הרוסי מתקרב גם לכיוונה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

אם יש משהו שהמלחמה לימדה את העולם הוא הנתון המצמרר הבא: כאשר פוטין אומר משהו, הוא מקיים. חד וחלק. בימים האחרונים אמר נשיא רוסיה כי ארצו לא תקבל את העובדה שהמערב מחמש את אוקראינה ומשגר אליה אמצעי לחימה בהיקפים גדולים.

הוא הוסיף כי במידה ומצבורי נשק מערביים יימצאו באוקראינה, הם יושמדו. אמר, ועשה.

בצהריים דווח כי הכוחות הרוסיים המטירו מטח טילים לעבר בסיס מהגדולים באוקראינה, שיושב על הגבול עם פולין. מה היה מיוחד בבסיס שפוטין בחר דווקא בו? ראשית, כוחות נא"טו נהגו לערוך בו אימונים באופן קבוע.

שינית, בבסיס, היה מצבור רחב היקף של תחמושת, אמצעי לחימה, טילי נ"ט, כלי נשק ואמצעי לחימה אלקטרוניים מתקדמים שהמערב העביר לאוקראינה.

את מרבית התחמושת והאמל"ח איחסנה אוקראינה במערב, צמוד מאוד לפולין מתוך מחשבה שפוטין לא יחשוב להפציץ ממש על קו התפר שבין אוקראינה לפולין.

האוקראינים היו צריכים לחשוב פעמיים, וכעת, גם הפולנים בלחץ, וחוששים שפוטין כבר שם עין על מי שהייתה בעבר בת חסותה של רוסיה הסובייטית, והיום חברה באיחוד האירופי ובעיקר- חברה בברית נאט"ו.

שאלה נוספת שנמצאת על הפרק היא התקיפות בנשק כימי. גורמים המעורים בנעשה טענו לאורך היממה האחרונה שבקרמלין שוקלים את האפשרות הקטלנית הזאת. והרי העולם למד כבר שכאשר הרוסים שוקלים, בוחנים, מודיעים- הם גם פועלים.

כך או כך, כלי תקשורת באוקראינה עדכנו בצהריים (ראשון) כי לפחות 35 בני אדם נהרגו במתקפת הטילים הרוסית, שכללה לפי הדיווחים לפחות 30 טילים, בבסיס יבוריב הסמוך לעיר לבוב.

מושל המחוז, מקסים קוזיטסקי, מסר כי עוד 134 נפצעו במתקפה על הבסיס, ששוכן סמוך מאוד לגבול עם פולין – מדינה שחברה בברית נאט"ו. פולין מיהרה היום לגנות את המתקפה הזו, וגם מייקל גוב, שר בכיר בממשלת בריטניה, אמר כי מדובר ב"הסלמה משמעותית".

המתקפה הברוטאלית על בסיס יבוריב, נזכיר, התרחשה בסביבות השעה 6 בבוקר, אז נשמעו בלבוב הסמוכה אזעקות והדי פיצוצים עזים. הבסיס שוכן במרחק של כ-25 ק"מ בלבד מגבול פולין וכ-30 ק"מ צפונית-מערבית לעיר עצמה.

מדובר בבסיס הצבאי הגדול ביותר במערב אוקראינה, אחד הגדולים בכלל במדינה, ובימי שגרה נהג לארח כוחות של ברית נאט"ו לצורך אימונים משותפים.

לפי אוקראינה, במתחם שהותקף פעלו בעבר יועצים צבאיים זרים, בהם אמריקנים, אך לא ברור אם הם שהו שם בזמן המתקפה. לפי הדיווחים היועצים הזרים שסייעו באימון החיילים האוקראינים עזבו את האזור כבר בחודש שעבר.

מושל מחוז לבוב אמר כי חלק מהטילים יורטו לפני שפגעו בבסיס. תחילה נמסר כי רק תשעה נהרגו, אך אנשי רפואה בשטח התריעו כי מניין הקורבנות גדול יותר, והוא כאמור תפח במהרה. ב"ניו יורק טיימס" ציטטו איש רפואה מקומי שאמר כי בסביבות 300 איש נפגעו. עדי ראייה דיווחו זמן קצר לאחר המתקפה כי שיירה של 19 אמבולנסים נסעה אל מחוץ לבסיס יבוריב, ושבעה אמבולנסים אחרים עשו את הדרך ההפוכה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים