שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » "פועלים להכיר בנהגי אוטובוס כעובדי ציבור"
רגב
השרה רגב בדיון על מיגור האלימות בתחבורה הציבורית: "אנו פועלים לשינוי חקיקה שיכיר בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור"
חסימת אוטובוס בבני ברק | צילום: יוסי שטארק

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב הנחתה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפעול באופן מיידי להגברת האכיפה והחמרת הענישה כנגד מתפרעים המשתמשים באלימות מול נהגי התחבורה הציבורית וגורמים נזק לרכוש ולתשתיות התחבורה הציבורית.

השרה רגב העניקה היום (רביעי) תעודות הוקרה לנהגי אוטובוסים ונציגיהם בועדי העובדים, על עמידתם האיתנה והשירות לציבור בתקופת הקורונה, תוך סיכון חיים באירועי אלימות שהופעלו כנגדם בתקופה האחרונה, בצל הגבלות הקורונה. באירוע, שהתקיים במתכונת מקוונת בזום, השתתפו מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, המנהל הנכנס של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יעקב נתניהו, נציגי נהגי האוטובוסים מכל החברות ונהגים שסבלו ממקרי אלימות בתקופה האחרונה.

השרה רגב עדכנה את הנהגים על פנייתה לשר המשפטים ולשר לביטחון פנים, בדרישה להגביר את האכיפה כנגד מתפרעים בתחבורה הציבורית. כמו כן, השרה הנחתה את הלשכה המשפטית במשרדה לפעול לשינוי חקיקה כך שנהגי האוטובוסים בתחבורה הציבורית יוכרו כעובדי ציבור, ויזכו להגנת החוק והחמרת הענישה כנגד מקרי אלימות.

במסגרת הפעילות בנושא, מינתה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ממונה למיגור האלימות בתחבורה הציבורית, שתעבוד מול המשטרה ומול מפעילי התחבורה הציבורית, על פי מחוזות והמאפיינים היחודיים לכל אחד מהם.

"נהגי האוטובוס במשך שנים הפכו לשק אגרוף של עבריינים, אבל זה לא יימשך. בכוונתי לפעול כדי לוודא שתקיפת נהג אוטובוס תיחשב לתקיפת עובדי ציבור ותביא להחמרה בענישה. נהגי האוטובוסים פועלים באחריות מתוך מסירות לתפקיד ותודעת שירות. על כך כולנו מוקירים אתכם. אני קוראת לכם להקפיד להתלונן ולדווח על כל מקרה של אלימות כלפי נהגי אוטובוס", אמרה השרה רגב.

עוד ציינה השרה כי הנחתה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפעול לקידום מעמד הנהג, הן בתנאי ההעסקה, מעבר בין חברות התחבורה הציבורית, התקנת מחיצות מגן ופעילות מול ועדי העובדים של הנהגים. "17 אלף נהגי האוטובוסים הם הפנים של התחבורה הציבורית בישראל, והם מסיעים כ-750 מיליון נוסעים בשנה. על כך מגיע לכל אחד מכם ציון לשבח", אמרה השרה רגב.

"לצערי, בתקופה האחרונה אנחנו עדים להתגברות מעשי האלימות בתחבורה הציבורית ונגד האוחזים בהגה. בשנת 2020 ארעו מאות מעשי אלימות בתחבורה הציבורית, כולל תקיפות נהגים וזריקת אבנים, זהו מצב בלתי נסבל מבחינתי. אנחנו מגנים בחריפות כל גילוי של אלימות נגד נהגים, ונגד רכוש ותשתיות תחבורה. נהגי האוטובוסים משרתים את הציבור בנאמנות ובמסירות, ומגיע להם יחס של כבוד, הערכה והוקרת תודה. בטח לא פגיעות פיזיות, קללות ואלימות!", הוסיפה השרה רגב.

לדברי השרה רגב, משרד התחבורה פועל להגברת בטיחות הנהגים באמצעות התקנת מחיצות מגן בכל אוטובוס, ועד כה הותקנו מחיצות ביותר מ-3,800 אוטובוסים. "הנחיתי את כל החברות להאיץ את תהליך ההתקנה, למען בריאותם וביטחונם של הנהגים, ואני מקווה שעד סוף אפריל נשלים את ההתקנות בכל צי האוטובוסים שלנו", אמרה שרת התחבורה.

בין היתר, הוענקו תעודות לעמיר קינן, משה סלמי ושמעון קווס בשם נהגי חברת אגד ; אופיר קרני ויוסי קפילוטו בשם נהגי חברת דן; רן מרום, אסדי וסאם ורעד איסלם בשם נהגי חברת מטרופולין ; קרן אצלאן, אהרון שובש, וגראב נור אל דין בשם נהגי חברת סופרבוס; רוני אלרואי, סימון חנן ושי קרמוסא בשם נהגי חברת נתיב אקספרס; גדעון מזרחי, משעל ראיד ונוראלדין שקיראת, בשם נהגי חברת אגד תעבורה; טל כהן, מזל אופיר, יונס אבו גאמע ומשה וייסמן בשם נהגי חברת דן באר שבע ודן בדרום; עודד כהן, יוני קריספין ויעקב ברוק, בשם נהגי חברת אפיקים; יוסף אלאסד, זאייק אבוכף וטארק אלאסד, בשם נהגי חברת גלים; ואריק סיני, אוסמה סעיד ורשק עמאר, בשם נהגי חברת קווים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים